Mener du verdsettelsen av XXL tidligere var helt av skaftet ? Bare nysgjerrig for det er en lng vei igjen opp til der de var før i 2016-2018, men ser ikke noen store hindringer fremover for mersalg av aktivitetsutsyr ? Samt at de nå har en som leder skuta med store ambisjoner.
Hmmm mener de ble vaktlagt på ekspansjon og vekst i sektoren. Tradingview viser en PE på 30 til 40 når aksjen var på topp som er veldig høyt! Når alle kjedene skal vokse samtidig og kjører salg er det jo mest lønnsomt for kunden.
Resultatet er en nå konsolidering i sektoren, fokus på å tjene penger istedenfor vekst. Regningen må vi konsumenter betale. PE 10-15 = grei pris for retail ala KID? Burde være rom for å se kurs på 30kr innen et år?
Interessant. Takk for inputs. Har ikke noe behov for å cashe ut enda, og sikter mot videre klatring. Det Elendige ryktet xxl pådro seg har tilsynelatende bare forduftet etter konsumentene prioriterte egne behov fremfor verdier etter mars. Med ny høvding, har de nok brukt tiden på å sørge for at vi ikke må lese om flere slike episoder i fremtiden. Overskuddslager trimmet betydelig ned, og en ny strategi Spennende fremover!
Fin artikkel i Nettavisen i dag.
- Jeg har kjøpt aksjer for 20 millioner kroner over børs. Jeg vet at mange investorer er opptatt av at jeg viser at jeg har tro på selskapet, og setter pris på at jeg investerer. Men jeg gjorde det først og fremst for at jeg har veldig tro på XXL, forteller han. ( Pål Wibe)
Meget fin lesning.
Siterer han her:
« - Jeg sender ut nyhetsbrev på mail til alle ansatte i alle land med jevne mellomrom. Det tror jeg det er en stund siden man har gjort i XXL, men jeg synes det er en viktig kanal for å informere om alt som skjer i selskapet. Samtidig skaper det mulighet for dialog så vi kan få nye ideer, sier Wibe.
- Man skal ikke undervurdere at folk vet hva som skjer, og tror på det de driver med, påpeker han.»
Opensourcing nærmest… ingenting som får fart på utvikling enn å la «alle» kunne bidra om de har noen ideer.
Knallbra!!
Klatrer sakte men sikkert @Okei
“Generelt så selges det godt med golf-relatere produkter, og XXL-sjefen trekker frem at sportskjeden har merket økt salg på enkeltkøller.”
Det neste du vil høre er nok " E24 - XXL melder om økt salg av regnklær" haha
Det virker som alt av retail selger rått bra nå, de er vinnerne under Corona. Alt ligger til rette for at XXL nå kan bli hva navnet indikerer.
Viktig med klatring
Ser ut som det har gått en del regntøy i dag😀Xxl er forøvrig veldig godt tjent med skiftende vær
XXL ASA – Invitation to presentation of the second quarter 2020 results
Nedgangen nå skyldes vel artikkelen i e24 blant annet. Samme person uttalte også at det måtte være fristende å selge tegningsrettene da kursen var 11,50 for en stund tilbake. Han tok feil.
Den nedgangen forsvant raskt ja… : )
XXL
E24
——
XXL ventes å rapportere et brutto driftsresultat (ebitda) på 363 millioner kroner i andre kvartal 2020.
Det viser et gjennomsnitt av estimater innhentet av Infront for TDN Direkt blant fire analytikere.
Omsetningen i kvartalet ventes til 2,811 milliarder kroner, mens resultat før skatt ventes til 144 millioner kroner.
For 2020 venter analytikerne en ebitda på 771 millioner kroner, stigende til 993 millioner kroner i 2021, og til 1.093 millioner kroner i 2022.
Tre analytikere anbefaler hold og en anbefaler salg. Gjennomsnittlig kursmål er 14,3 kroner, varierende mellom 4 kroner og 20 kroner.
Deltagere i undersøkelsen var Danske Bank, Kepler Cheuvreux, Nordea Markets og Pareto Securities.
Rapporten og presentasjonsmaterialet vil være tilgjengelig på XXLs nettside den 16. juli fra klokken 07:00.
——
Ganske merkverdig med kursmål-sprik fra 4-20kroner… tyder jo at noen er helt uten og sykler. Enten med sykkel fra xxl eller fra en konkurrent .
Men med en slik forventning til ebidta på hennholdsvis 200 og 100mnok/året, så er jo det positivt. Slik jeg ser det, kan jeg ikke fatte at konkurrenten(e) skal klare punktere xxl’s løp her.
Noen som kan beregne hva en kurs ved 30kr innebærer ? (Lagt spekulasjon til side, for det er bakt inn i kursen allerede imho).
Ting skjer så fort i dagens marked, at useriøse meglere som dekker flere aksjer ikke får tid til å oppdatere excelarket sitt Dette skaper muligheter for kjøp når ikke alle aktørene kan henge med!
Ja! Gud bedre
Hva tenker du fremover, om man kan spørre ?
Må nok komme noen svingninger fremover, og spesielt når så mange sitter med relativt god urealisert avkastning. Subjektivt mener jeg at XXL skal videre opp frem mot 2022, men hvor mye er klart vanskelig å spå.
Det blir mer og mer populært å komme seg ut/være aktiv, samt at været spås å være mer variabelt enn før. Så spørsmålet er jo om XXL vil klare å dekke etterspørselen.
Personlig er ikke dette en aksje jeg ville eid langsiktig, fordi det er begrenset på hvor mange ski/jakker/sko osv man trenger. Så da er det vanskelig å vokse seg større!
Tipper nok kursen er høyere enn 22kr innen 1 år, men tror kapitalen min vil få høyere avkastning i andre aksjer
Ja, det er ikke noe «NEC potensiale» her akkurat . Bare ikke glem at de største investorene lagde formuene sine med «rolig» avkastninger og bred diversifisering. Med rolig snakker vi fremdeles god vekst, men ikke 20 aksjer med pcib-potensial (gud bedre, kjente jeg var lei av det navnet der nå ).
Takk for inputs
Du har ikke kvinnfolk i hus?
Oh lord … man skulle tro én jakke for hver sesong var GODT innafor, men neida. Man skal ha flere farger, og nye modeller… hadde det bare faktisk vært XXL som var butikken hu handla fra… og ikke Norønna eller Arcteryx.
Noen tanker om Torsdagens presentasjon? Får vi en dipp og gevinstsikring eller blir analytikere og mannen i gata blåst av banen med gode tall? 3 hus ligger med kjøp, 3 med hold og 1 med selg. Så spriker greit.