Det er et godt spørsmål. Aner ikke hva utfallet blir her. Blir nok kraftig ned eller opp. Har selv solgt over halvparten, så sitter igjen med «gratis» aksjer. Selge 30 %, så er du sikret gevinst kan vel være en god strategi.
XXL ASA – Back on track – in position for further improvements
Da har endelig " vendepunktet snudd " Et artig utrykk en kompis kom med for mange år siden. Passet bra nå med snuoperasjonen XXL har på gang. Kan bli en fin aksje og sitte med fremover.
Er det noen som kan spekulere litt, ut ifra omsetning og Q2 tall etc, hva en fair kurs burde være på for XXL? Er selv ikke så flink til å regne på sånt, annet enn hva jeg har som ønsketenkning såklart
XXL tar grep i Østerrike: – Vi har ikke gjort en god nok jobb
XXL ASA - Mandatory notification of trade
Logisk svar på dippen vi hadde, når en selger post på 50k aksjer, biter vel andre på trenden. Forgjeves da .
Slik jeg ser det er det nettop konstruktive GREP som vil prise aksjen oppover. Tallene vil ikke nødvendigvis være knallsterke (på kort sikt), men at ledelsen viser til en strategi investorer har tro på. Ikke kjører «melkeku» som Gsport gjorde… dro inn egne uhørte varer… ble som å handle klær på Lets Deal eller Netthandelen. «Jalla».
XXL går for en sunn taktikk mellom populære merker og kvalitetsprodukter. Stadig inn modeller som appelerer sterkt til middelklassen spesielt, men også dem utover.
Rent subjektivt.
skeptisk…
Jeg skjønner godt salget…
For dette glansbildet kan umulig holde på “for all tid”,-Det skal da være måte på hvor mange par med ski og teltposer en skal ha i garasjen/Boden…
Blir litt oppgitt å lese utsagn som «det er jo begrenset hvor mange xxx man kan ha i bod/kjeller/garasje». Vi lever i et materialistisk samfunn med bruk og kast holdninger fortsatt og det skapes nye behov hele tiden gjennom markedsføring. Har f.eks en samboer som ønsker seg et til telt som er «instagram-vennlig». Dette gjelder også en rekke andre produkter som, sovepose, sko, jakke, bukse etc.
Har selv ikke aksjer i xxl.
Edit: Ser jeg var litt krass, folk skal selvsagt få ha en annen oppfatning av hvordan konsumenter handler.
at andre bli oppgitt over min tolkning over en investering i et selskap som XXL,gjør bare min sak sterkere,for konklusjonen ligger sterkt i da Harald Borgen solgte allle aksjene sine
Den tolkingen har de som har vært aksjonær i Xxl over en lengre periode hørt mange ganger.
Apple burde jo snart gå konkurs. Det er vel grenser for hvor mange gamle iPhones, iPads osv som skal ligge i boden til folk.
Folk vil ha nytt, slik er det bare.
XXL har vært i motvind på alle kanter så lenge jeg kan huske. Det kan snus rundt internt med ny praksis og små grep, ny ledelse med litt annen taktikk kan ha mye å si på både omdømme og inntjening. Jeg har ikke aksjer i XXL, men jeg tror de kan fortsette å tjene gode penger. Noe å følge med på er jo Østerrike, og hva de får til der. Det kan gi en pekepinn på om ledelsen er potent eller om dette er en Corona døgnflue
…kjenner du noen som har en iphone de vil gi bort?
jeg kjøpte en brukt samsung,men den har bare 4 gigabyte internminne,dvs at den klarer kun maks 2 apper…men et par ski,-DET har jeg ikke bruk for!
Et par skøyteski, et klassiskpar, fjellski, toppturski for pudder og toppturski for hardt føre. De fleste jeg kjenner har flere par ski. For ikke å glemme split-board og snowboard. De ivrigste kjøper nye ski etter noen sesonger eller oftere.
Stemmer. Men de kjøper ikke nye hvert år. Folk kjøper likevel ny iphone hvert år/annet hvert år pga forbedret teknologi. Sammenligningen er ikke målbar og det vet du innerst inne meget godt.
Det er vel øynene som ser, men enig at flere vil ha en ny iPhone enn en sovepose, selv om årets soveposer kan ha forbedret kvalitet fra fjoråret😅
Folk får stadig barn. Barn vokser… Og friluftslivet blomstrer i Norge som aldri før…
Ser poenget ditt, men den største konkurrenten gikk konkurs. Det hjelper.
Er fordi jeg foretrekker eksponentiell vekst + nå som prisen på utstyr økter, tror jeg ikke vi får samme bruk og kast samfunn. Men går over til litt mer minimalistisk / gjenbruk /miljø. Blir vel ikke så høy lønnsvekst heller.
så JEG hadde gått for FINN.no (Schibsted) langsiktig. Men er positiv til XXL opp til 30kr, må bare skrolle lengre opp