Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XXL (XXL) ⚽

Jeg spår et rekordgodt halvår for bransjen og et sinnsykt bra første kvartal i 2021
Hvorfor:
Kjøpeglade nordmenn skal feriere i eget land
I sommer var det ikke ei hytte langs sjøen alle ville ha. I vinter blir det trolig like populært å ha ei uke på fjellet. I høst begge litt av alt
Hva gjør vi på fjellet? Xxl fikser det du trenger. Ihvertfall frem til de blir utsolgt! For med ny ledelse har de forstått det kan være lurt å gå tom av og til :slight_smile:

De enkle analysene er ofte de beste :stuck_out_tongue:

Kjøp nå og selg når grensene åpnes - men tidligst etter Q1

Tanker ?

Slik jeg ser det, hadde opprinnelig Gsport/Gmax en relativt lik tilnærming som XXL. «Kulhets» faktor var målet, men gresvig slo seg konk med å lansere egen produktlinje som folk raskt så på som «billig» drit.

Sport1 mangler rett og slett den trendy og «kule» viben som XXL har… så ja de får nå betydelig større eksponering i landet med flere butikker, men XXL har fremdeles sine lokaler tilgjengelig nok for folket. Så spørsmålet blir fort… hvor er trusselen her for XXL.

Vil Sport1 kunne presse inprisene ned på bulk i større grad?

Mulig XXL er trendy…

Sport1 er mer en faghandel enn XXL.
Sport1 vil mest sannsynlig få lavere innkjøpspriser enn XXL på en rekke varer.
Sport1 står langt friere enn XXL som er børsnotert.
Sport1 har i Gjelsten en fantastisk dyktig og langsiktig eier.

1 Like

Men har Sport1 åpen kjøp. Nei. Lite forbruker vennlig.

1 Like

Ja, når betjeningen er kunnskapsløs er det greit med åpent kjøp.

Når du kan gjøre dine kjøp på deres netthandel, så er det vel helt ok med åpent kjøp eller ?
Kjenner flere som har jobbet og jobber for XXL, og det blir vel feil å si at dem er kunnskapsløse.?!
Kan vel ikke ta og feie alle over en kam eller ?!

Dem holder på og rydder opp i galskapen som var , nå ser dem fremover og XXL er kommet for å bli. !!

2 Likes

Åpent kjøp er i mine øyne en salgsgimmic.
Jeg handler mye sportsutstyr til meg og min familie. Har til dags dato tilgode å oppleve at jeg ikke får returnert en vare som har mangler eller ikke lever opp til forventningene.

Det finnes sikkert en og annen i xxl som har fagkompetanse. Selskapet henter helst sine ansatte på NAV. Det har de selv opplyst om.

Du trenger ikke superkompetanse når du har åpent kjøp, det gir kunden 100% trygghet på at de får det produktet de ønsker, og er de i tvil etter første kjøp så er det bare å bytte til noe annet. Samme greia innen elektronikk, de faste ansatte har stort sett god koll og god produktkunnskap, og de skalerer dette ned til forståelig info til de som tidligere var NAVere som du så fint sier det, slik at de kan tilby gode varer og produkter de tjener penger på uten å trenge å ha kurs i “hue og rævva” som koster penger for bedriften. Og skolere alle i bedriften er dyrt. I tillegg er bedrifter som Elkjøp, XXL osv er en utrolig fin skole og mulighet for de uten doktorgrad i ryggen.

2 Likes

14 dagers angrefrist er uansett lovfestet ved nettkjøp.

Har ikke alle åpent kjøp om det ikke er kjøpt over disk? Type netthandel
Du får nok byttet varen i en sport1 butikk også

MEN jeg tror begge er tjent med at sport1 og Intersport blir en. Blir mindre rabatter som er bra for alle utenom forbrukeren

1 Like

Jeg tror dere blander litt. Alle som handler over nett har 14 dagers angrefrist, ref forbrukerkjøpsloven. Åpent kjøp i butikk er derimot ikke lovpålagt, men praktiseres i mange butikker i form av “Produktet returneres ubrukt i originalemballasje”. Det XXL tilbyr er ikke bare åpent kjøp, men en garanti der du kan teste produktet (eksempelvis løpe en tur med de nye joggeskoene), og fortsatt returnere de om de ikke passet deg. Dette tilbyr ikke andre sportsbutikker/kjeder.

Hva er det du sier… «Henta fra Nav», og poenget ditt er ? Ergo er dem kunnskapsløse?
Bevare meg vel.

XXL leverer aktuelt sportsutstyr til middelklasse, de «under», og «over» selv til de som må benytte NAV (som forøvrig er fantastisk her i Norge, uten å utdype om systemet kunne vært bedre eller ikke).

Åpent kjøp er noe «vi» har blitt mer og mer vant til. Så fort man ikke har åpent kjøp lenger, synker sannsynligheten for at man handler der og da (statistisk sett ja) betydelig. Dette er ingen nyhet. Nordmenn liker «åpent kjøp», og tro det eller ei benyttes det ikke så ofte som man skulle tro. Vi er også late her til lands, eller ikke lar oss orke… vi utsetter. Så det er fantastisk at XXL har dette. Det tjener -vi- på.

(Trodde de tok det vekk pga korona? Mulig det er alt innført igjen).

Flott med konstruktive og skeptiske tilbakemeldinger👍 nyttig subjektivitet.

1 Like

XXL ASA – Invitation to presentation of the third quarter 2020 results

Dette blir gode tall!
Tipper vi ser 30 tallet ganske kjapt :slight_smile:

1 Like

Hva tenker dere om denne Shorten i XXL ? Mener noen har nevnt at denne er satt på rundt 15 kr ?
Hva er strategien for en slik short egentlig ? Noen som kan forklare det ?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010716863

XXL ASA – Solid results and continued improvements

XXL går fra krisehøst i fjor til sterkt tredje kvartal i år: Leverte topplinjevekst på 14 prosent

XXL går fra krisehøst i fjor til knallsterkt tredje kvartal i år

Hva blir den nye «normalen» for XXL og sportsbransjen?

1 Like

XXL gikk tom for varer i høst. Tror de har sikret julehandelen i år

1 Like