Synes hodet er altfor stort ifht. skuldrene? Men jeg syntes den har holdt seg godt der oppe på 20 tallet. Hadde det ikke vært for meldingen over så kunne denne nok kommet seg høyere.
Nå må du gi deg, jeg synes jeg ser ganske normal ut
Fra spøk til revolver: jeg synes proporsjonene i H&S-formasjonen er helt greie, men det er ikke det eneste jeg ser på. Du har rett at kursen har holdt seg ganske stabilt siden starten av februar og konsoliderte innafor tilbud- og etterspørsel-sonen, sånn ca mellom 18.5,- og 20.5,-
Det har også oppstått en dobbel bunn.
Når det gjelder det fundamentale så tror jeg ikke nedstegningen vil påvirke inntjeningen, heller tvert imot. De kjente merkevarerne og selskapene som kan tilby en god nettbutikkløsning samt en lokal pick-up-løsning vil fortsette å tjene godt på det. Stengte grenser, enda en sommerferie i Norge og stengte treningssentre vil også gi videre salgsøkning.
Jeg tør å spå at aksjen vil ligge på mellom 28 og 32 om en måned om ikke markedene korrigerer kraftig fram til da.
Jeg er ikke helt uenig i formasjonen; men problemet slik jeg ser det er at halslinjen vil ligge et sted mellom 26-28.50, ikke sant? Så hvis man skal følge læreboken skal man kjøpe bruddet, men det er veldig langt opp dit. Hvis ditt target er 28 så er vi under bruddpunktet, og hvis det er 32, så har vi alt brutt opp av formasjonen og target er mye høyere. Mtp. hvor mange flere aksjer det er i selskapet nå, og mtp. hvor mange butikker som er stengt ned (og selv om de kan permittere ansatte må de fremdeles betale en del lønn (?) og i allefall leiekostnader for lokalene) så at vi skal nå target for formasjonen som vil prise selskapet til x.x milliarder kroner mens korona pågår, det klarer jeg ikke helt å se for meg?
Tenker at XXL er i førersete når det gjelder netthandel av sport og fritidsutstyr. Enig med ezPappi om at dem ikke trenger å bli så fryktelig straffa pga nedstengningen . Dem hadde vel 30% økning i netthandelen da det ble stengt ned forrige gang i Oslo og omegn.
Gjeldfrie er dem også. Nå får dem gjort dem grepa dem skulle gjøre i butikkene uten kunder i veien
Tror XXL tjener fortsatt gode penger.
Gjeldfrie?
Liker KISS. 28,- med tanke på den doble bunnen og første gap close på ca 32. Så kjører vi med glidende stop-loss opp til neste gap close på 50.
Husk at selskapet er i omstrukturering, bransjen har tjent svært godt med penger, lagrene er tomme og aksjen er i en tidlig vekstfase. Investorerne går nå også fra tulleselskaper som AOW til selskaper som tjener penger.
Jeg tar veddemålet og økte med 25K aksjer i dag.
XXL ended the year with solid balance sheet with total liquidity reserves of NOK 1 111 million (NOK 833 million) and a net interest bearing debt of NOK 71 million (NOK 1 224 million).
Husk at dem også har kjøpt aksjer for 100 mill.
Litt gjeld er det jo da.
https://www.xxlasa.com/investor/download-center/announcements/announcement/?release_id=4B5B70AA99889A93
Vi har fokus på det vi kan påvirke, som er å omstille oss for en eksplosjon på nett, ta vare på de ansatte og kundene, sier han.
Litt humper i veien nå må en vel regne med. Netthandelen til XXL går så det griner. Tenker det blir bra og holde XXL . Meglerne må jo rasle litt med sablene, så fort dem får muligheten.
XXL legger alt til rette for kundene om dagen. Fri Frakt i Hele Norge.
XXL ASA – Invitation to presentation of the first quarter 2021 results
Da er vi på kursmålet til DNB igjen. Spennende og se hva som kommer neste fredag.
DNB markets er kriminelle kjeltringer. Nå som de og deres kunder er ferdige med å kjøpe seg opp så kan jeg love at de setter opp kursmålet igjen like før eller like etter kvartalsrapporten.
Det trekket var uansett lett å gjennomskue og utnytte.
Jeg mistenker at styret vil gjeninnføre utbytte som daglig leder hintet om, og da ses vi på 40-tallet om ikke høyere.
Det er nå du bør kjøpe, hvis du tror på en ny supersommer for XXL
Kanskje på tide med ny inngang nå. Gjenåpning snart også vel
XXL ASA – Q1 2021 - Solid result improvement despite store closures
XXL ASA – Annual Report 2020
Notification of trade by primary insider
Masse cash på boka. Tilbakekjøp, utbytte og innsiderkjøp. Likevel korrigerte den ned. Ikke lett å bli klok på retail.