Fra tid til annen dukker det opp gode kjøpsanledninger i de fleste selskaper. Denne uken bla Asetek i går og XXL i dag. Tror ikke man skal regne med noe rakettfart på noe måte, men nå som det åpner opp og sommeren kommer så vil XXL kursen løfte seg sakte, men sikkert, satser jeg på
Notification of trade
Og enda mer innsiderkjøp. Tror jeg fyller på til uka.
Samme her, kjøpte for rolige 9,5mill NOK
Helt nydelig. Nå kommer xxl tilbake tror jeg.
Om man ser på tilbudsavisene til XXL så ser det ut som de mangler varer, har merket meg sykler som de tydeligvis ikke har fått ennå
Det er sykkelmangel all over the place. La ut min på Finn og aldri opplevd maken til respons.
Så tilfeldigvis på linær TV i går og da kjørte XXL aggressiv reklame rettet mot syklister. De hadde vel ikke brukt masse spenn på reklame i beste sendetid om de ikke hadde varer å selge?
Det har vært store leveringsforsinkelser på rammer, deler og diverse tilleggsutstyr fra Asia helt siden pandemien startet i fjor. Hele Europa skulle ha nye sykler og presset på fabrikkene i Kina spesielt har gjort at de ikke har klart å møte etterspørselen. Dette har i sin tur ført til at de europeiske og delvis amerikanske produsentene har vært nødt til å gjøre mer av jobben selv, som igjen har ført til en høyere kostnad og endret ganske kraftig på alt av tidsskjemaer. Kildene på dette er direkte fra sykkelleverandører/utsalgssteder på Østlandet.
Hvis appetitten for nye sykler er like stor i år som i fjor så er det flere utsalgssteder som kan få problemer. Fordelen til de norske sportsvarehusene er at de fører egne merker, ulempen er hvis de er avhengig av det ovennevnte. Man skulle tro de har en fordel her oppimot enkeltstående utsalgssteder mtp kvantumspriser og egne merkevarer.
Som flere har nevnt, det å selge sykkel og sykkeltilbehør på finn.no i år er helt sjukt. På to dager hadde jeg godt over 1000 visninger på en mellomdyr sykkel og jeg har aldri før opplevd at ingen har kranglet på pris - jeg fikk solgt sykkelen for samme pris som jeg gav for 1 år siden. Det samme med en sykkelrulle. Det er med andre ord liten tvil om at etterspørselen er ENORM.
Kan vel ikke si noe annet enn at du traff spikeren midt på hue her
Hadde tenkt å ta inngang i XXL idag, men utifra dagens kursoppgang sitter jeg litt på gjerde. … Har trua på at XXl vil levere bra fremover. Handlet litt på internett igår da det var gratis frakt. Men ble belastet med 500 kr i frakt på Mastercard. (Selv om det stod gratis frakt før jeg trykket på godkjenn…) Måtte sende mail og ventetiden er laaang fikk jeg beskjed om. Syntes websidene til XXL er grusomme og rotete og fargene grelle. Noen som vet om selskapet skal forandre web layout eller om det er noe nytt rundt nettkjøp. Ble ikke akkurat positivt overasket i går
Da er også Nordea ute med en ny analyse av XXL . Kjøp 25 kr.
Bare hyggelig. Vi satser på enda flere slike tilfeller framover.
Kursutvikling er er jo helt topp og helt motsatt av ved forrige resultat. I tillegg er det short som må dekkes inn og, hvor den ene økte i går. Skjønner ikke at de tør, var jo ikke vanskelig å se at XXL kom til å stige, selv med et halvt øye åpent!
XXL ASA – Buyback of shares
XXL ASA – Buyback of shares
XXL ASA – Buyback of shares and end of program
XXL ASA - Notice of Annual General Meeting 2021
Har vi sett bunnen her nå på 19,10 kr ? Har god tro på at det selges ganske greit hos XXL og andre sportsbutikker om dagen. Blir spennende mot Halvårsrapporten den 15.Juli. Har vært inne på hjemmesiden til XXL og tatt noen “stikkprøver” på visse vare, her er det masse som er utsolgt ( det er jo ikke bra for salget) men bra at varene er solgt Har tro på at denne kan løfte seg fint utover sommeren nå, og mot den 15. Juli.
Har kjøpt litt flere aksjer, så krysser fingre for kanskje et utbytte her på sikt.