Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XXL (XXL) ⚽

Meget pen dag. Her er min bullanalyse – jeg synes det er tegn til en bunnformasjon her.

WEEKLY

  • Ligger i en godt etablert fallende trendkanal.

  • Innenforbi denne trendkanalen er det en descending wedge ( stiplet linje = bullish).

  • Jeg tror vi skal opp og teste taket på denne på ca. 18.20 kr.

  • Brudd opp gjennom formasjonen gir potensielt target på 28.70 ved brudd på 18.20.

  • Jeg tror det er litt prematurt at den bryter her og ser for meg en leg til ned først.

  • Dersom leg til ned etter test av 18.20 vil den kanskje touche bunn en gang til, 15-13 kr.

  • Brudd opp ved punkt II (gul pil) gir target på ca 25.60.

Ellers er det verdt å legge merke til bullish divergens i RSI og Stochastics RSI som er i ferd med å bli bull på weekly. En weekly lower high er å forvente, jeg tror som sagt denne bør komme i området over 18 kr – tar vi ut 18 bør 20.50 være innen rekkevidde.

Til nedsiden er det bare å se på bunnlinjen for wedge og satse på den holder en tredje gang,
hvis vi mot formodning skulle falle sammen allerede nå (tvilsomt) :thinking:

4 Likes

Bra volum på prosentene i dag, så tror på denne.

1 Like

Tok 25% av potten av bordet i går da jeg synes det buttet litt for mye i mot. Fikk bekreftelse i dag på at det var riktig. Daily har vært i en stigende trend nærmest uten korreksjoner så forventet en pullback nå da den ikke laget en ny higher high i går.

Skal hamstre litt mer men venter til jeg ser hvor den stopper. Helst ser jeg for meg at den snur på 16 blank, men 15.80 er også OK. Lavere enn det og jeg vil være litt obs på om trenden snur bearish igjen. Lastet mesteparten på lavt 15 tall så er kosher enn så lenge :wink:

4 Likes

Resultatvarsel: https://e24.no/boers-og-finans/i/rAyyXl/resultatvarsel-fra-xxl-svak-julehandel-og-fall-i-alle-markeder

1 Like

Hehe, der har man timing og TA. Synes det så bra ut lenge i dag og var veldig usikker på om jeg skulle ta ut resten og så buttet den i mot på 17 såpass mange ganger at jeg gikk ut.

Litt flaks må man ha :slight_smile:

3 Likes

Og da var Gresvig konkurs.

4 Likes

Lekte litt med tanken på hva man kan gjøre med mye penger:
Et oppkjøpsfond kjøper gjelden til Intersport for 1 milliard. Målet er å drive inn pengene ved å selge ut resterende varelager til tilbudspris. De drar inn ca 800 millioner av investert kapital, resten er tapt. Midlertidig resultat -200 mill, men de kommer seg unna med uten for store tap og noe varelager som blir liggende etter nedleggelse.

På den andre siden av bordet shorter de XXL for 100 millioner. Prisen på XXL holdes nede, pga situasjonen med økt salg fra Intersport og lave priser. Fortjeneste på operasjonen. 30 millioner netto.

XXL står nå på kanten av stupet til konkurs i midten av Q3 2020 prisen er nå 9 kr (SEB), men stor frykt for konkurs gir enda dårligere kursmål. Inn fra siden kommer et oppkjøpsfond (helt tilfeldigvis det samme) med et tilbud om å kjøpe varelager eller aksjer tilsvarende 30% eierskap for 12 kr aksjen. Tidenes billigste inngang og monopol i det norske markedet før det viktige fjerde kvartalet og potensiell snuoperasjon med 2019`s usolgte varer kjøpt av Intersport?

Har ikke aksjer i XXL (Kanskje kortsiktig etter Q4 og helst før Wibe kjøper). Blir spennende ferd det neste året, hva tror dere om konsekvensen for videre drift?

1 Like

Dette var ikke bra. Tenker vi kan kjøpe aksjen under 10 kr i veldig nær fremtid. Om man ønsker å gjøre det er jo en annen sak. Ganske høy risiko i denne nå synes jeg.

Tenker den dykker under 10 allerede idag.

De må bytte ut den heslige ledelsen for at markedet skal få tillit til dette selskapet.

Jeg - som kunde - unngår aktivt å handle på XXL pga arbeidskulturen i bedriften.

Problemet til XXL er at de har havnet i et vakuum. Kvalitet og kunnskap får man i spesialiserte lokale sportsbutikker, mens nettbutikkene presser priser. Jeg tenker juksepriser uansett nå når jeg ser annonser.

XXL sin hent-i-butikk nettløsning er helt krise. Selv om vare er i butikk, sendes det fra sentrallager. Kan gå mange dager fra bestilling til den er klar.

Når jeg f.eks. kjøper dyrere ski kjøper jeg heller disse hos den lokale Sport1 hvor jeg normalt sett får 25% siden eier kjenner meg igjen fra tidligere handler. Han har alltid mye ski på lager, men har likevel sendt meg ut uten da han ikke synes noen av de han hadde var 100% match. Skulle heller ringe når han hadde fått tak i nye. Slik opplever man aldri hos de store varehusene.

10 Likes

Slå sammen en super svær emisjon til XXL selv med litt ekstra for å ta endel av Gresvig?? To fluer i en smekk.
En trist nyhet kan man si, og en med litt bullish effekt pgr har potensiale.

Edit:
Men så sier de jo at Altor ikke har kontaktet Sunde familien. Så sannsynligheten er vel lav om de ikke samarbeider.

“Fremover vil sportsgiganten lansere en massiv salgskampanje for å få ned varelageret.”
Litt greit å få frem de faktisk annonserer at de må dumpe varer, tidligere har de sagt de ikke vil gjøre det. Så nå er jeg spent på om det faktisk blir bra salg.

1 Like

Kunne godt tenkt meg å kjøpe noen bra felleski til +5 føret (resten dekkes av smøreski med rex grip tape). Får satse på salg :see_no_evil:

På tiden att använda presentkortet på XXL innan det är försent

3 Likes

Dette er heller ikke helt heldig, du ødelegger markedet du skal selge etterpå, forbrukeren tenker at “vel, disse skinene fikk jeg får 999kr i fjor, jeg gir pokker ikke 1000kr mer for de samme skiene neste år.”

Selvsagt ikke. Konkurrentene må jo også følge opp.
Poenget er at de MÅ ha inn kontanter, dermed må de gjøre desperate ting som de tidligere har unngått pgr det virkelig er skadelig. Nå er de kommet til et punkt hvor de tvinges til å skaffe likviditet ASAP.
Emisjon er jo ikke hyggelig akkurat, så de prøver vel å unngå det igjen til enhver pris. Men det skjer vel likevel. Det er jo skummelt når man nærmer seg å bryte lånebetingelser.

Det eneste de kan håpe på at de skviser vekk alle konkurrentene :joy:

1 Like

Kjøpte noen felleski til 999kr fra XXL i dag. Blir spennende å se hvordan jeg liker dem vs de 10 år gamle smøreskiene som var perfekte når jeg veide 10kg mindre og hvor jeg bare bytter rex grip tape en gang i året. Satser på noen fine vårskiturer :wink:

1 Like