Vil ukrainerene ha noe strategisk nytte av å sende droner mot russiske kunstgjødsel-fabrikker? Redusere russernes selvforsyningsevne og øke matvareinflasjon i Russland?
Yaras generalforsamling vedtar utbytte og velger styremedlemmer i tråd med valgkomiteens innstilling
Yara Annual General Meeting approves dividends and elects Board members in line with Nomination Committee proposal
Q1 skuffet; kjøpte på 320kr, solgte på 310. Kjøpte nå på 300, håper på å grabbe kniven i håndtaket, men er klar for en ny lærepenge
Enig i at YAR ser fristende billig ut når aksjekursesn går under 300,-
Scatec vil selge ammoniakk fra Egypt til Yara
08:38
Kjetil Malkenes Hovland
DEL
Scatec og partnerne Echem og Mopco er enige med Yara Clean Ammonia om et tentativt salg (heads of terms) av grønn ammoniakk fra Egypt, ifølge en melding.
Scatec har en enighet fra i fjor med Egyptian Petrochemicals Holding Company (Echem) og Misr Fertilizers Production Company (Mopco) om felles produksjon av ammoniakk gjennom selskapet Damietta Green Ammonia Company.
Echem og Mopco ønsker å bygge ut inntil 480 megawatt fornybar energi og et elektrolyseanlegg på inntil 240 megawatt for å levere grønt hydrogen. Dette skal brukes til å produsere ammoniakk ved Mopcos eksisterende fabrikk i Damietta i Egypt.
Målet er å produsere 150.000 tonn fornybar ammoniakk per år.
Scatec har også signert en intensjonsavtale med European Investment Bank om finansiering av prosjektet.
Nå snur den nedover igjen, kan ikke bli sittende her…ja, ja det ble i hvertfall pluss denne gangen.
https://www.wsj.com/market-data/quotes/NO/XOSL/YAR/research-ratings
Hvor seriøse er Wall Street Journal ?
Høyeste target på 20 dollar og laveste på 12,5 dollar….
At de er i en kraftig negativ trend kan enhver se.
Forventningene til q2 er lave, og selv venter jeg bare på at vi skal se en korreksjon i markeder ( 90% cash), før jeg skal inn i aksjer.
Jeg kjenner nok Yara for dårlig ( utenom at de er en stor forurenser i Nederland for øyeblikket), og at bøndene der motvirkes knallhard, slik at de tar penger istedenfor å fortsette driften….noe som ikke gagner Yara
Det jeg antar er at de er i en omstillingsfase, og at slike prosesser som regel koster mer enn antatt. Muligens det også medfører en marginskvis? Kommenter gjerne.
Har selv prøvd å plukke litt her. Syntes den er ganske attraktiv I disse områdene. Ser Sundt har kjøpt mye den siste tiden også.
spesiell situasjon…(disclaimer:helt greit om dette innlegget blir slettet grunnet “lite bakgrunns skjekk”)