Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

YARA International (YAR)

Yara publiserer integrert årsrapport for 2024

Changes to Yara’s Group Executive Board

Yara International ASA - Mandatory notification of trade

Program for the publication of Yara International ASA first quarter results 2025

kort skriv om Yara`s situasjon i finansavisen fredag:

“…Yara blir mindre påvirket(av tollbarriærene) .Selskapet har en stor fabrikk i Canada,men den har knapt eksport til USA. Det er også svært lite eksport fra Yaras europeiske fabrikker til USA,-importen til USA utgjør mindre enn 5% av Yaras inntekter og leveranser…”

Det sies også et det er for tidligt til å kommentere de langsiktige effektene pr. dags dato for gjødselmarkedet(og gjerne alle de andre markedene :man_shrugging:)

• lavere gass pris er også en fordel
1 Like

Gødsel folk ha, med eller uten toll.

2 Likes

godt vi har enda åpne grenser…? :sweat_smile:

Hvor realistisk er disse dataene, virker som mye “fingeren rompa og tenk på et tall” logikk? (disclaimer: har kun lest det som er synlig på formuet her, siden det er VG)

1 Like

har observert dene dataen før andre steder,-synes det er litt rart at ikke det skulle vært “ekstremt” høye priser på mat,-og hvis vi har gått tom for disse “ressursene” nå allerede…

eller er sesongen over og innhøstingen er nok til å holde ett år ? :thinking:

Tenker det gjelder om vi ikke hadde importert noe, basert på produksjonsdata fra bøndene, men tror ikke det er helt riktig uansett. Men jeg er alltid skeptisk til ting jeg ikke har satt meg inn i :slight_smile:

Kanskje det er siste tolkning som er den riktige haha.

tror nok vi er enig om at åpne grenser er viktigt,så lærekurven går opp mens kursene er nedover,er vi smarte og tålmodige nå kan det gjærne bli gode tilbud på børsen enn i butikken… :sweat_smile:

og ja,den beste idee`n får man alltid til slutt :man_shrugging:

1 Like

Reminder: Program for the publication of Yara International ASA first quarter results 2025

Yara rapporterer sterke leveranser og marginer

Yara reports strong deliveries and margins

Resultathopp for Yara

https://www.dn.no/bors/yara/frykter-for-tollkonsekvensene-kan-bli-en-toff-dobbelthit/2-1-1811081

Innkalling til Yara generalforsamling 2025

Notice of Yara Annual General Meeting 2025