Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

YARA International (YAR)

Nøytralanbefaling (kursmål 345) fra MSI til morgenen idag og rejection på MA50 igår var ikke del av planen. Foreløpig ikke gjort noen justeringer og ser an utviklingen videre. Åpningen i dag ga forøvrig et gap - så får vi se hvor signifikant det er. Historisk er kursutviklingen i YAR full av gap og de tettes som oftest pga svingningene. Mulig MA100 (356-357) og MA200 (352,50) skal testes først før dette peker opp igjen. Jeg følger mest med på utviklingen rundt 350 hvor det begynner å bli litt sketchy.

1 Like

Buy-back of own shares - Yara International

Fylt på med enda litt til YAR her nede i det jeg tror og håper er bunnen for denne gang. Litt overrasket over presset nedover men kan være at noen benytter buyback-programmet som en anledning til å kvitte seg med litt volum.

Foreløpig ser jeg tetting av gap tilbake i juli i år samt en vending opp fra MA200. Gjenstår å se om dette holder… 350 -353 er et viktig område at holder de neste dagene.

EDIT: Skulle vi ende over 357 idag vil jeg anse det som en meget positiv og sterk utvikling.

EDIT #2: Brudd under MA200 idag og det begynner å krible i salgs-fingeren for å redusere risiko og eksponering. Har ikke gjort noen endringer så langt (kjøpte faktisk litt mer på fredag på 354) og gambler nå på at dette er en overdrivelse under MA200 og at den popper tilbake over 352 ganske snart. Men det må skje snart (max ut denne uken grovt sett) ellers begynner jeg å justere litt på beholdningen i YAR.

2 Likes

Organisational changes and ESG investor seminar

Kjørte Risk-off også i YAR igår (pga surning i mange chart, makroforhold, høst-sesong, m.m.) og sitter videre med ca. 40% av beholdningen her. Teknisk er vi på et meget interessant område. Gått mye ned fra toppen på 400 og kan se ut til å vende opp fra MA200 nå etter litt fomling her nede. Avslutning over ca. 352 i dag og helst 357 vil i mine øyne være en sterk indikator på vending opp. Men holder et våkent øye på disse 2 nivåene fremover.

Svært overrasket over hvor svak YAR egentlig har vært tross buy back programmet som jeg trodde ville gi litt økt kjøpspress. Men av totalvolumet per dag så har det tross alt ikke utgjort all verden (i snitt ca. 10-15%).

YAR er ikke så sensitiv på makro som andre papirer så burde være et relativt safe bet om det surner helt. Men har altså redusert beholdning allikevel - just in case.

2 Likes

Yara employee share purchase program

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-10-05/phosagro-warns-of-billions-in-losses-from-eu-carbon-tax?cmpid=socialflow-twitter-business&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic&utm_medium=social&utm_source=twitter

Program for the publication of Yara International ASA third quarter results 2020

Skuffende “anbefalinger” på YAR idag og jeg synes generelt YAR har vært veldig tung i det siste. Holder ikke 352 idag så tar jeg nok siste rest av beholdning av bordet og sier takk for denne gang.