Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZAPTEC-ME Småprat

Nei det er ikke positivt, men kanskje han skal pusse opp badet? Hehe. Jeg tenker at nyheten om Tibber samarbeidet overskygger denne nyheten i dag. Dette er uansett et lite nedsalg fra en som antageligvis har veldig lav kostpris som har bestemt seg for å ta profitt for lenge siden. Han har nok bare ventet på en fin exit.

Notice of transaction and exercise of share options

Notice of transaction

1 Like

Notice of transaction

Zaptec AS: Share capital increase

Zaptec: Share-based incentive program for all employees from 1.1.2022

Zaptec trading update Q4-2021

1 Like

Zaptec - Share capital increase registered

Zaptec - Share capital increase registered

Zaptec secures high production capacity for 2022 and 2023

Zaptec AS: Invitation to Q4 2021 webcast

Zaptec AS Fourth Quarter financial results

Notice of transaction

från 28/1

Exercise of share options

Sjekk Easee.
Den norske konkurrenten som Zaptech analytikerne fullstendig overser. Startet av 3 grundere som hoppet av fra nettopp Zaptech i 2018. De hadde en omsetning på nær 1,5 milliarder og et resultat på 500 mill i 2021. De har jo en bunnlinje tilsvarende Zaptechs totalomsetning. I år ligger Easee an til nok en mangedobling. Zaptech tjener fortsatt ikke penger til tross for et meget lukrativt norsk hjemme-hjemmemarked (som Easee har tatt). Det er godt gjort og vitner kanskje om en noe feilslått strategi?

1 Like

Kan man kjøpe aksjer der?

Dessverre, Easee er helt privat eid (grundere, ansatte og noen få eksterne). Skal du kjøpe aksjer der må du nesten snakke med aksjonærene direkte om det skulle være noen som ønsker å bytte aksjer mot cash.

Ok det du mener er at de som dekker Zaptec undervurderer konkurransen fra easee?
Så man burde holde seg unna Zaptec ?

Såvidt jeg har forstått er alle 100% klar over konkurransen fra Easee. Kanskje jeg har misset noe, men Easee er jo super kjent, har fått utrolig mye PR i div. finansaviser og tror ingen undervurderer konkurransen. De kommer til å gjøre det veldig bra den dagen de blir listet.

Jeg tror det store potensialet til Zaptec er at de er kommet langt i utvikling og de er nå klar for en aggressiv ekspandering til Europa.
Her er jo markedet stort, og de er på noen måter kanskje ikke kommet like langt med elektrifisering som i Norge