Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna / née Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

De 50 største sitter så godt som dønn stille. Dersom de klarer å vekke interesse blant nye investorer, kan det kanskje bli gøy med litt kamp om de resterende 10% av aksjene som fortsatt er tilgjengelige…

Ja kan ikke forstå noe annet enn at folk bare sitrer etter å kaste seg inn i et nytt tidligfase biotech på oslo børs med mindre enn et år runway. :smiley:

Kanskje betegnende at Zelluna uttalt høres ut som “selg unna”. :thinking:

2 Likes

hahahaha

Fantastisk flott med skribenter som støtter opp om gründere som forsøker å få til noe nytt, og i tillegg er det jo snakk om å kurere kreft.

Diskuter gjerne caset og investeringsklimaet, men sånt som dette er jo bare trist å lese.

Alle vi som har brent oss på disse casene gang på gang på gang på gang på gang på gang nå heier på kreftforskning og gründere for all del. Hvor mange timer har blitt lagt ned her på å dokumentere opp casene for hvert enkelt selskap?

Forandrer ikke det faktum at absolutt all empiri tilsier at så kort runway er ensbetydende med at det ikke blir behagelig.

Klarer de å levere på sine milepæler har de jo gode muligheter til å reise penger blant sine aksjonærer (selv om Radforsk er pengelens). Så jeg bekymrer meg ikke så mye om fundraising i dette selskapet nå, men selvfølgelig jeg vet også at flertallet går til h*****e.

Og ettersom kursen allerede er ned 50 % så behøver man heller ikke bekymre seg for at aksjonærene har blitt “comfy” med aksjen.

Zelluna Announces Investor Forum on Science & Strategy to be held on Wednesday 17 September 2025