Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna - the artist formerly known as Ultimovacs (ULTI)

Det var kreftpasienter som hadde fått førstegenreasjonsvaksinen GV1001 peptidene ble valgt ut i fra. Det var vel ikke fryktelig mange, men nok til at Gaudernack og de andre mente, og forhåpentligvis også fortsatt mener, at peptidene i UV1 skal generere en immunrespons med klinisk effekt.

“The UV1 peptides were selected based on immunological analyses of blood from long-term cancer survivors previously treated with an unrelated first generation hTERT vaccine (GV1001)”

Edit: Står i lenken til @WernerVonHaussenberg at det var over 1500 pasienter totalt de hadde i den databasen, så det kvalifiserer vel til “stor gruppe”

4 Likes

Kan jo dra fram denne (fra 2011) igjen, har vel ikke blitt publisert på en stund nå.

3 Likes

Det vil være helt fantastisk om de kommer til at lykkes med NIPU og FOCUSS eller DOVACC, Næsten en Keytruda historie og en spillefilm værdigt. Jeg sidder også på min beholdning:
-det var skrækkeligt at se 95% af en alt alt for stor satsning forsvinde
-har ikke lyst til at opleve en evt. comeback efter at have solgt sig ud

5 Likes

Fikk svar fra ir :slight_smile: Det blir litt tid til kvalitetssikring etter at databasen lukkes, så de gjentar q3. Jeg ble også anbefalt å sende inn spørsmål om ESMO til Q2 rapporten :slight_smile: Takk Anne hvis du også leser her :slight_smile:

8 Likes

Så da forventes NIPU først?

1 Like

Janus har ikke tatt posisjon enda. Det burde i det minste være et positivt tegn.

2 Likes

Hun sa ikke at det skulle analyseres, bare kvalitetssikring, så jeg tror vi får Q2 med nyheter om ESMO og FOCUS rimelig tett nå. Q2 er 21. August.

3 Likes

Altså.

Vi vet ikke at NIPU OS kommer på ESMO. Vi bare antar det, fordi det er nærliggende å tro.

ESMO går tidlig i år, midten av september.

Q3 er (hilsen captain obvious) juli, august, september.

FOCUS OS-data lukkes 3. august. Siden mesteparten ellers allerede har lest av (siste pasient til å passere 6 mnd PFS vil jo ha vært 3. februar i år) så kan det jo fort være at andre datapunkt enn OS er ferdigvasket. Så da er bare spørsmålet hvor mye kvalitetssikring som skal gjøres. Jeg tipper vi sitter med FOCUS data før ESMO.

12 Likes

Begrenset med oppside for dem å shorte når selskapet er priset under 300 MNOK kontra ~3000 MNOK i juli 2023, og 4500+ MNOK før readout.

4 Likes

Om focuss lykkes blir det kjøps mulighet på børsen det er jeg helt sikker på. Men det hadde vært ellevilt om man hadde tatt tilbake tapet fra tidligere med likt antall aksjer. Det burde ikke være umulig. Men akkurat nå har jeg ingen tro eller håp på at det skal gå. Det får bare være en bonus.

2 Likes

Om vi hadde passert 100kr igjen med dagens antall aksjer hadde det vært helt rått.
Flere innsidere har jo snitt på sikkert 80-100kr.

Måtte de lykkes😎

1 Like

En moderat succes må være hvis der kan ses en statistisk signifikant effekt. Ligesom NIPU OS.
Den mest negative tolkning af Initium er jo at UV1 har ingen effekt og da UV1 har universal karakter, ja så er alt helt sort og slukket.
Det stemmer bare ikke med multiple gode P1 resultater og NIPU. Så Initium må være fejl…?
Mye spandende er det…

3 Likes

Kontrollarmen er riv ruskende feil og derfor er Initium selvfølgelig feil.

PE er 6mnd PFS, men med cut-off 3.aug vil de da analysere fram til 12mnd PFS sammen med 12mnd OS?

Hvis de gjør det, vil de da i tillegg til 6mnd PFS oppgi 12mnd PFS i meldingen til markedet eller eventuelt kommentere PFS trenden?

2 Likes

Studiedesignet i FOCUS indikerer at End of Treatment er på 6 mnd.

Videre, punkt 2.5 om oppfølging etter End of treatment (EOT):

“All patients will be evaluated every 3 months after EOT until death or maximal 12 months after last patient in”

Så de vil altså sitte med PFS-data for 12 mnd også.

Men kommer de til å oppgi det? Nja.

Det er ikke et endepunkt som er satt opp i studiemålene, ihvertfall.

Så da blir spørsmålet om Ulti får det eller ikke, kanskje det er blant infoen som skal holdes igjen til en eller annen vitenskapelig konferanse?

Om Ulti får 12 mnd PFS, så er det børssensitivt, og publiseres. Ulti er ikke i en posisjon til å sortere ut hvilke data som passer dem.

Kilde: " Tolerability and efficacy of the cancer vaccine UV1 in patients with recurrent or metastatic PD-L1 positive head and neck squamous cell carcinoma planned for first-line treatment with pembrolizumab – the randomized phase 2 FOCUS trial" i Frontiers in Oncology

15 Likes

Guruen Holum i DNB har kursmål 4 dvs 50% ned, men DnB Livsforsikring driter i guruen og kjøper seg opp i Ultimo. :blush:

Bare husk at DnB Livsforsikring er DnB sitt svar på Nordnet Zero, og ikke noen med mer kompetanse enn andre.

4 Likes

Hvor mange aksjer har DNB Liv?

En uge mere og vi har passeret dato hvor skæbnen for FOCUSS read-out er forseglet. Da vil vi tælle data vask dage der fra …

3 Likes

Leste gjennom DNB sin analyse av ULTI. Forstår jeg rett i at de ikke ser noen effekt i UV1 vaksinen? Interessant å ta en slik beslutning basert på en forventningsskjev studie?