Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna - the artist formerly known as Ultimovacs (ULTI)

Om Ulti vet noe fortløpende om data i NIPU og da ESMO så tror jeg mye ligger ditt utsagn her:

Så da er det vel naturlig at det som er kommunisert utad til markedet er det som er styrende og gjør Ulti ‘unaturlige’ justeringer i presentasjoner eller lignende så vil jo det kunne gi indikasjoner den ene eller andre veien.

Ja men frem til 7 mai ,evt søknadsdato, er det ingen ESMO regler som hindre kommunikasjon for da er det ikke søkt.

Når man søker vet man at det er embargo på ny info ut i markedet.

Men har resultatet av studien på dette tidspunkt, 7 mai, mer enn 12 mnd etter siste pasient innrullert, forverret seg også på OS og ORR så må jo dette på en eller annen måte kommuniseres ut i markedet.

Min tolking er at NIPU minst holdt stand pr. 7 mai. Og forbedring.

Det er vel heller ikke sannsynlig at de hadde reist på ESMO nå. Heller ikke hadde de kastet Vilde til “ulvene” med et fiasko resultat som er verre enn ESMO i fjor høst. Slik opplevelse vil de vel ikke gi en lovende forsker og det er ingen grunn til å skape mer fokus på det negative enn man trenger.

Gode NIPU resultater mener jeg derfor er det en god sannsynlighet for.

4 Likes

De reiser på ESMO åkkesom hva resultatet er. Altså, det er jo en grunn til at INITIUM ble presentert på ASCO, og det er jo ikke fordi det var en suksess.

At Helland og Ulti kommuniserer tror jeg er en selvfølge. De er en del av det samme miljøet her i Norge. Personlig synes jeg det er interessant at det ikke har blitt snakket mer om NIPU OS fra Ultimovacs side etter i vår. For det hadde vært helt legit å si at man tror dataene kommer i høst (som jo ikke ville være noen stor overraskelse, gitt hvor dårlige prognosene for pleural mesotheliom-pasientene er). Jeg tenker at det kan være et aktivt valg å ikke snakke mer om det. Men nå har det ikke akkurat vært kommunisert noe særlig om noe fra Ultis side siden q1 heller da. Vanskelig å lese noe inn i det.

Det man kan bite seg merke i, når det gjelder 7. mai-presentasjonen er dette:

a) 7. mai var q1 og 7. mai var siste frist for å sende abstract til ESMO. Så at Ulti oppdaterte selskapspresentasjonen da har ikke nødvendigvis noe med ev. NIPU OS på ESMO å gjøre.

b) Det står ca. det samme om NIPU i både 23. mars og 7. mai-presentasjonen, med noen unntak (her fra side 4):

The important data points er kun FOCUS og DOVACC.

Når det snakkes om NIPU så brukes verbet “demonstrated” i fortid, ikke i nåtid. Nå er hverken Carlos, Jens, eller Anne orakler i bruk av engelsk, så det kan være en ren tilfeldighet (f.eks oversatt fra norsk, hvor det er naturlig å bruke preteritum her).

Så, et annet lite hint på side 9:

Her deler de opp de kliniske forsøkene sine i to grupper: De som går med Anti-CTLA-4 og PD-1 og de hvor UV1 testes med kun PD-(L)1. Førstenevnte gruppe er altså NIPU og INITIUM. Jeg vet ikke hvordan andre leser dette, men jeg tolker det i retning av at et ev. håp for at UV1 skal bli medisin nå ligger i UV1+PD(L)1-hemmere.

Vi får se. Jeg håper at det “kun” ble en poster-presentasjon vil bli adressert på q2. Spørsmålet vil garantert bli stilt. Om selskapet velger å ikke adressere dette, så er ikke det betryggende ihvertfall. Kanskje vi endelig får bruk for all tolkninga av kroppsspråk? Tror ikke Carlos eller Jens er spesielt gode pokerspillere, for å si det sånn.

4 Likes

Forskjellen er at NIPU er allerede presentert på ESMO noe Initium ikke var på ASCO.

Jeg vil tro at det er mange søknader om å få presentasjon på ESMO og at det tross alt er vanskelig å komme gjennom.

Det at NIPU FIKK poster må bety at det kommer noe nytt. Mitt poeng er at det kan ikke være negativt for det vil være problematisk både etisk, moralsk og juridisk.

Det har det med saken å gjøre at på denne felles dato så hadde partene sannsynligvis samme info om NIPU status. Og hadde studien på det tidspunkt utviklet seg ugunstig kunne ikke U unnlatt å informere om det på en eller annen måte.

I stedet har U i selskapspresentasjonen 7 mai fasthold tidligere data uten kommentar. Det bør utelukke negative overraskelser på ESMO i forhold til info som er publisert.

6 Likes

Styreleder har vel i flere sammenhenger omtalt forventninger til oppdaterte data for NIPU også i presens i løpet av våren? Både i podcaster og ulike intervjuer - Styreleder i Ultimovacs avslører: Disse nye studiene vurderer selskapet

Når vi skriver 4. august i dag er kanskje vasketid for FOCUS i gang? Det har vært noe diskusjon om vasketid, men det er vel mulig vi får data på FOCUS og nye data på NIPU ila en drøy måned? Begge kan jo i sterk grad definere selskapets fremtid.

1 Like

Hvorfor slentre engelsk inn her når det har potensial til å være dobbelt misvisende?

Jeg siterte altså presentasjonen, hvor det står “The next important data points”, se øverste linje på første screenshot jeg la ut. Skulle selvfølgelig ha brukt “” på sitatet, men det gikk litt fort.

1 Like

Bare å benytte dagens fall på å sikre seg ULTI aksjer.
Nå kommer både NIPU og Focus studiet snart.

2 Likes

Kan se ut som du får rett, idet vi nsart har formert en bull harami i timeschartet - hvilket neppe blir dårligere enn en bull homing pigeon. Det lover bra for 4timerschartet - hvor USA er nødt til å gå på en ny betydelig rød dag for å ikke ende med et bullsignal i 4timerschartet også. Da skal nok kursen opp for å tette gapet i dagchartet mellom 8,48-8,63.
Da har vi fått med oss en ny høyere bunn på stigende bunnlinje fra krakkdagen.

Forrige uke toppet Ultimovacs ut på 8,73, og det gikk brukbart volum rundt 8,6-8,7 både onsdag og torsdag. Så begynte børsene å falle.

Nå handles aksjen på 7,2-7,3 kroner - en klassisk overreaksjon og ca. tangering av LOD fra 22. juli - og jeg anbefaler kjøp.

Minner om at Gjelsten ikke har solgt en eneste aksje, og i løpet av kort tid kan det ventes mer data både fra Focus og NIPU.

1 Like

Har det vært noe mer handel hos Gjelsten innsidere?

La dere merke til at det var ingen spread et halvminutt før det ble gjort handel på 7,20 nedover - hvordan er det mulig?

Klassisk manipulering av robotene

Dårlig nytt.

Ultimovacs Announces Topline Data from FOCUS Phase II Trial of UV1 Combined with Pembrolizumab in Patients with Metastatic or Recurrent Head and Neck Cancer

• Adding Ultimovacs’ cancer vaccine UV1 to checkpoint inhibitor pembrolizumab did not meet primary or secondary endpoints in patients with metastatic or recurrent head and neck squamous cell carcinoma
  • UV1 continues to show a positive safety profile in line with other UV1 studies with similar events observed in the control arm and good tolerability
  • As previously communicated, financial runway secured until Q4 2025 beyond expected topline results from DOVACC Phase II study in 1H2025
  • Within the available resources, the company is also actively developing a novel technology platform identified during the TET development and will provide an update before the end of 2024

Ouch

Hehe. Ja sikkert kjempesjanse for at DOVACC blir en kjempesuksess

1 Like

Bare å takke blodrød makro for at smulene ble solgt i dag. So long biotek :wave:

4 Likes

Ikke mye mer å si enn at det er trist, men ikke veldig overraskende.

5 Likes

Kommer sikkert noen argumenter om at så lenge Gjelsten sitter i ro så kommer dette til å gå bra…

Uansett nok en trist mld for norsk kreftforskning.

vanskelig å svelge dette

3 Likes