Vældig unuanceret artikel i www.dn.no når man har NIPU med klinisk relevant effekt og opdatering i September kommer formentlig til at bekræfte dette. Som jeg husker det ikke mange patienter tilbage, så svært at skubbe til de resultater i væsentlig grad…
Hva blir sluttkursen imorgen:
- Under 3kr
- 3-4kr
- 4-5kr
- 5-6kr
- 6-7kr
- 7-10kr
- 10kr+
- Jeg har gitt opp det forb#%^ selskapet
0 stemmegivere
Får meme litt, som et minne om storhetstiden til denne tråden (før 7. mars).
Det var et lite snev av håp igjen etter det, men det håpet er like dødt som Nietzsches Gud nå.
Pinlige saker. Ulti var nesten som en kult. Og jeg var med i den. Jeg vet at det også er mange som investerte i Ulti av helt rasjonelle grunner, jeg snakker bare for meg selv.
Jeg solgte alt etter første fadese. Men gikk på et stort tap (95%) og hadde satset for mye (all ledig kapital; heldigvis ikke for mye på det tidspunktet). Hadde vel lite formening om det fortsatt var håp eller ikke for selskapet, men orket ikke å site å lide meg gjennom dette og bli påminnet om denne aksjen hver dag. Bedre å ta tapet og kvitte seg med det. Se fremover.
Holom har egentlig hatt mer rett enn mange andre. Det eneste jeg kan si om denne ferden er at jeg har lært mye, og er glad jeg ikke oppdaget denne aksjen før et stort arveoppgjør eller lignende, det kunne blitt stygt. Men nå føler jeg meg trygg på at jeg har fått en lærepenge og aldri vil satse mer enn 10% på en enkeltcase, uansett overbevisning. Sånn sett får jeg se på hele opplevelsen som en investering, både psykologisk og økonomisk - på lang sikt.
Dette var synd, men forventet. Men null data i meldingen er virkelig spikeren i kista. For ledelsen har sagt tidligere at det skulle man ha. Så det kan ikke bety noe annet enn tilnærmet null eller negativ effekt. Sannsynligheten for at INITIUM ga en feil konklusjon er dermed nå tilnærmet null. UV1 er død. At man skal kunne kapitalisere på TET har jeg liten tro på. I grunnen har vel ingen tro på peptide-baserte vaksiner lenger nå. IO Biotech sin interim blir vel spikeren i kista for det lille håpet som er igjen for dét.
Tenk at økningen av skattesatsen for aksjer til 37,84% skulle bli så kjærkommen for oss Ultimo-aksjonærer…!
Det mest verdige, og sannsynligvis også minst verdiødeleggende for aksjonærene, er om man avvikler selskapet så fort som mulig dersom også NIPU ikke har gått i riktig retning - noe jeg mistenker at ledelsen og styret allerede vet. Har ingen tro på at interessen for å fullføre DOVACC lenger er tilstede heller da.
Får vel en oppdatering på rekrutteringa til DOVACC på q2 nå. Men også vanskelig å se for seg at rekrutteringa til studien vil fortsette.
De rekrutterte 24 pasienter i forrige kvartal og var bare litt over halvveis til 184. No way at de engang klarer å fullføre den studien innenfor runway nå.
Hva er det med norsk biotek som feiler og feiler. Algeta begynner å bli en difus erindring om noe som en gang var velykket.
Noen flere enn de norske finansavisene har også fått det med seg:
Nitrist. Bare å kondolere til alle som har fulgt selskapet disse åra. Det var spikeren i kista. Føles nesten befriende at det blir en endelig avgjørelse her. Men kjedelig for alle som taper penger i morra.
Da er det vel ingen grunn til å tro at UV1 vil klare å levere på de andre indikasjonen siden de har feilet på INITIUM og nå FOCUS.
Når denne meldngen kom mandag kveld er selskapet kapitalisert til under halvparten av verdien av kontantbeholdning i selskapet + skattemessig verdi på fremførbart underskudd (til sammen ca. kr. 15,50 per aksje), så det er ikke så mye penger å tape i morra utover det som allerede er tapt.
Hvorvidt skattemessig verdi på fremførbart underskudd bør reflekteres i MCAP til et feilet biotek har vi vel fått svaret på en del ganger de siste årene; det er “langt i fra”.
Men av de 220 millionene de hadde på bok i forrige kvartal, så burde det bli bittelitt igjen dersom man styrer mot en avvikling med en gang nå, fremfor å bli nok et zombie-biotek på Oslo Børs.
Noe innen samme bransje bør gå greit. Eksempel; i utgangspunktet fikk Thor Medical en gavepakke når det gjaldt skatteposisjonen i Nordic Nanovector, men der klarte nåværende ledelse å rote det hele vekk ved å selge den gamle pipeline (årsaken til det fremførbare underskuddet) i NANOV for knappenåler og glansbilder til et trekløver som startet et nytt selskap. Hadde pipeline blitt i det fusjonerte selskapet er det stor grad av sannsynlighet for at de kunne nytt godt av det fremførbare underskuddet når de eventuelt begynner å tjene penger.
Jeg estimerer nåværende kontantbeholdning i Ultimovacs (etter kostandsbesparende tiltak som tidligere meldt) til cirka 5,5 kroner per aksje, så et fall langt under dette i morgen anser jeg som overreaksjon. Slenger man på cirka 1,5 kroner per aksje for TAT (kostpris), og noe mikroskopisk sannsynlighet for at noe her, enten i pipeline eller fremførbart underskudd, har noe verdi, så er ikke en pris på 7-tallet helt høl i hue selv etter nyheten… (Fallet fra 8,6-8,7 der aksjen var så sent som på torsdag til dagens sluttkurs skyldtes elendig børsklima. )
Ser at flertallet her på forumet - hele 44 prosent - spår sluttkurs under 3 kroner i morgen. Når konsensus er så enig tar de som regel feil. Trolig mange eks-aksjonærer som har lagt inn sine tips her. Vi får se.
Selv om kontantbeholdningen nå er 190(?), så vil de måtte bruke mange titalls millioner til for en styrt avvikling. De har bla. inntil videre mest sannsynlig en juridisk forpliktelse til å fullføre DOVACC og LUNGVAC. Ekstremt liten tro på at man ser en kurs over 5,5 hverken i morgen eller om en uke.
Veldig synd at FOCUS avlesningen også ble negativ, men dessverre ikke uventet. Svakt av ledelsen å ikke presentere et eneste tall om effekt. Det tyder på at effekten er tilnærmet 0, som flere har nevnt ovenfor.
Jeg skrev tidligere i sommer jeg skulle gjøre en grundigere analyse av INITIUM og begynte så vidt på det, men hadde ikke så voldsom motivasjon gjennom sommeren. Nå ser jeg ingen grunn til å fullføre. Det virker svært sannsynlig at UV1 rett og slett ikke gir noen tilleggseffekt. Dermed ser det ut til uavhengig komite i NIPU hadde rett om PFS, og at det ikke er type 2 feil i INITIUM. Tviler på at NIPU OS har modnet til det mer positive, men det hadde vært en hyggelig overraskelse i så fall.
Det er mulig selskapet har forpliktelser i forhold til fullføring av DOVACC og LUNGVACC som @polygon nevner. LUNGVACC går så utrolig tregt at der er det lenge siden jeg hadde noe tro på at den studien ville fullføres. Så er spørsmålet om investigatorene har noe vilje til å fullføre DOVACC, når de to studiene har vist så dårlige resultater. TET uten Sara Mangsbo virker også tvilsomt. En styrt avvikling fremstår som den mest ryddige veien fremover
Det hadde vært respektfullt hvis Jonas nå la ned selskapet og delte ut pengene til aksjonærene slik at de kan kommer andre selskaper som har livets rett til gode feks NYKD. Det vi har sett i de andre selskapene, at styre og ledelse klamrer seg fast for å beholde sine honorarer har ikke vært pent å se på. Trenger ikke nevnt navn, alle vet hvilke selskaper vi snakker om.
Gode kjøp nå. Q tall som vil vise P/B og NIPU studie som kommer i september.