Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna - the artist formerly known as Ultimovacs (ULTI)

Men relativt sett for et så pass lite land som Norge vil jeg anta at det kan være problematisk, blant annet med hensyn finansiering. Selskapene som har feilet har jo gått ganske høyt ut, og derfor har også fallene vært større også med hensyn på tilliten blant investorene.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Edit: sletter innleggende, bare støy.

4 Likes

En ung mor mister sønnen sin i en grusom bilulykke. Bilen har tilsynelatende kjørt av veien i en slak sving på tørr asfalt, bremsesporene er ikke lange, og bilen har jaggu meg også trillet rett gjennom autovernet og ned en fjellside. Bilen er totalvrak.

I begravelsen kommer vennene til den tragisk forulykkede unge mannen for å kondolere til moren.

Kompis 1: Jeg prøvde å fortelle ham at det var hull i stoffet i baksetene, er ikke rart det endte sånn med sønnen din. Han burde stoppet de putene ass.

Kompis 2: Altså, sønnen din brukte måneder av tiden sin på å forsøke lære meg matematikk, og likevel fikk jeg bare 2 på eksamen. Han var en skikkelig dårlig lærer, jeg tror nesten han underviste meg dårlig i egeninteresse.

Kompis 3: Jeg har sagt i fra til ham mange ganger om at man ikke skal kjøre rett etter man har spist. Klart man kjører utfor når man er proppfull av Smash.

Kompis 4: Sønnen din skylder meg faktisk 500kr, gidder du vippse det til meg?

Kompis 5: Det er ikke måte på antall ganger jeg har fortalt ham å fylle tanken. Sånt skjer jo hver gang man kjører med tom tank.

Kompis 6: Jeg skjønte det kom til å gå sånn med ham: Opel Manta er en skikkelig dodgy bil [sønnen har en Toyota Avensis].

3 Likes

Merker at du forsøker å gi inntrykk av at brukeren PalMek kom med relevante betraktninger om risikomomenter vedr. Ultimovacs og INITIUM som ble “tiet i hjel” av meg og andre. Men det stemmer jo overhodet ikke! Brukeren, som her på TI het hugoil tidligere, ble kastet ut nettopp fordi han skrev en masse løgnaktig vås om andre selskaper! Og så kom han inn og skrev mer vås under et nytt nick om Ultimovacs i en kort periode før moderatorene her skjønte at det var samme person.

Synes i det hele tatt det er merkverdig at folk som åpenbart har blitt aksjonærer etter INITIUM skal begynne å klage på at andre var “for positive” før INITIUM. Samtlige av de mest aktive skribentene har ment og skrevet siden mars at gårsdagens melding var den mest sannsynlige.

Edit: jeg er sikkert treig, for først forstod jeg at du også er Hugoil @Oboy . Da kan jo nye brukere også lettere bedømme PalMek sin virkelighetsforståelse…

6 Likes

Istedenfor å skylde på alle andre, hva med å begynne å ta ansvar for egne handlinger og investeringer?
Hvis man har brent seg kraftig i selskapet er det kun ens egen feil, kanskje aksjefond er det riktige for enkelte?

8 Likes

Akkurat ja. Sånn var det. Men skjønner det hele blir litt vanskelig når man ikke evner å lese det som faktisk blir skrevet. Får friske opp minnet ditt litt da:

Dette er et lite utvalg av meg, i mars 2024. Kan sikkert finne 100 til for å understreke poenget, men det holder kanskje?

6 Likes

Altså, hvis du blir lurt av det som står over, tror jeg kanskje ikke aksjer, og ihvertfall ikke biotek er stedet å være.

1 Like

Kan bekrefte at oboy er en gammel kjenning som er utestengt fra forumet. Ikke verd å diskutere med, og han er nå dempet igjen.

15 Likes

Alle skulle ønske at UV1 fikk gode resultater i alle studier, og oppsidepotensialet har vært der ved hver avlesning. Spesielt nå ved FOCUS, som virkelig kunne snudd caset, men nå er det to stopp igjen før døren lukkes, NIPU om kort tid, og de to siste fase 2 studiene, så lenge rekrutteringen er ferdig asap. De kan fortsatt bli en suksesshistorie, men det er ikke så lett å se for seg nå. Risikoen er der som alltid.

2 Likes

UV1 virker ikke. Jakob virker ikke. Jeg gir opp.

6 Likes

Kontrollgruppen overpresterte… :grimacing:

8 Likes

Har stor respekt for alle synspunkter, refleksjoner og kunnskap som fremkommer her, og har hatt nytte av å lese innlegg i tråden, uten å bidra så mye selv. Skjønner også at noen har behov for å “tømme seg” etter noe som for de aller fleste har vært en sørgelig investering, og det bør jo være lov, uten at noen går til personangrep. Føler at nåværende diskusjon om hvem som har sagt hva når, med en slags gradering eller overtolkning av dette, herunder å ilegge skribenter intensjoner de aldri har hatt, kan bli litt “overkill”. Det er også for tidlig å begynne å skrive på “nekrologen” til Ultimovacs; “pasienten” puster enda for egen maskin, og prognosen er heller ikke så verst, overlevelse ut 2025 uten påfyll…

I min lange periode som “lurker” eide jeg ingen aksjer i Ultimovacs, særlig fordi risikoen syntes undervurdert. Etter at kursen ble ensifret begynte jeg å interessere meg for caset i større grad, ut fra en vurdering av restverdier i et risk/reward-perspektiv. Kjøpte selv en del aksjer i Ultimovacs på 7-tallet på basis av variabler som fremstod som gunstige; kontantposisjon, skattemessig posisjon, gjenværende studier, muligheter og eierstruktur, samt at det ikke var priset inn noen sannsynlighet for suksess.

Ikke overraskende ble FOCUS-studien negativ, men jeg er overrasket over at en allerede utbombet aksje falt ytterligere 55,7 prosent på meldingen.

Er det etter en totalvurdering lurt å holde, selge eller kjøpe aksjen nå? Her må dere gjerne komme med deres meninger og begrunne dem.

Kontantposisjonen ved utløpet av første kvartal var ca. 220 millioner kroner, og det er iverksatt kostnadsbesparende tiltak. Skattemessig verdi på fremførbart underskudd er anslagsvis 400 millioner så sant selskapet eller andre i helsesektoren kan nyttiggjøre seg dette en gang i fremtiden, og så er det spørsmål om det er noen restverdi i TAT eller pågående studier.

Til sammenligning kapitaliserer tirsdagens sluttkurs på 3,3 kroner hele selskapet til anslagsvis 113,5 millioner kroner.

På denne bakgrunn er min anbefaling hold, evt. spekulativt kjøp.

2 Likes

er det derfor at de ikke smider data på bordet…?
har PFS været med negativ effekt og har det rettet sig til neutral på OS…?
eller er alt bare neutral, neutral og komparativ imod historiske resultater…?

DOVACC er den sidste væsentlige kule i kammeret. Det primary endpoint er noget interessant:

The primary endpoint is progression-free survival (PFS) in the treatment arm with PARP inhibitor olaparib monotherapy, versus PFS in the triple combination treatment arm. Under the terms of the collaboration, Ultimovacs will provide its UV1 vaccine and AstraZeneca will provide the PD-L1 and PARP inhibitors for the study.

her måles altså:
olaparib monotherapy
vs
olaparib+durvalumap+UV1 triple

Jeg deler synspunktene. I mitt hode så jeg for meg en langt mindre negativ reaksjon, fordi det er flere kuler i kammeret, og resultatet burde i høyeste grad være priset inn på gårdagens konkursprising.

Jeg regner med vi får opsjonsprising også i fortsettelsen. Det betyr store utslag begge veier på nyheter, og en svak nedtrend i perioder uten news/spekulasjoner, etterhvert som “opsjonen” går mot forfall (mot slutten av 2025). Fram dit er det lenge til, og det vil komme nye krumspring og høyere kurser. Ergo hold, eller en spekulativ buy nå som vi trolig er i en midlertidig bunnpunkt.

En beiler kan by på selskapet på 10 kr og ikke tape pga cash og frembørbart underskudd. Da får man evt verdi av teknologiplattformen og gjenværende studier gratis på kjøpet.

En nobrainer for et større pharma selskap.

Slike tanker vil gjøre seg gjeldende framover, så jeg regner med vi skal opp til minst 7,50 uten news fram mot september.

1 Like

Med resultatene Ulti har til nå, blir det nok fort vanskelig å ferdigrekruttere DOVACC.

Om rekrutteringen ikke stopper opp, så kommer det fort til å gå så sakte at guidingen på når studien skal lese av ryker, dvs. at Ulti går tom for penger før DOVACC er i mål. Det eneste eneste eneste håpet for at DOVACC skal gå er at NIPU OS leser av nært signifikant, dvs. at det kanskje kan tenkes at det fortsatt ligger litt usikkerhet der, altså nok usikkerhet til at leger og pasienter er villige til å delta i forsøket. Jeg sliter med å se at det skal skje.

1 Like

Når man leseer her ( og en del andre tråder) er det tydelig at vi trenger et sticky emne som forklarer skattemessig verdi av fremførbart underskudd.

Veldig enkelt: hvis alt som er igjen er fremførbart ( som er pratisk realitet når biotek ikke lykkes) a la oss si kr 1 000 må en evnt kjøper av selskapet betale mer enn kr 1 000 for å få lov til beholde fradraget - hvis ikke skjærer skatteetaten igjennom

Så når dere regner 400- 500 milioner må dere vurdere om noen er villig til å betale 600-700. Det tror jeg ikke

4 Likes