Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna - the artist formerly known as Ultimovacs (ULTI)

Jeg trodde at det var bare en studie igjen, sorry.

Mente å si at det var 3 av 4 studier som hadde feilet så langt, og at den siste gjenstår å avlese. Visste ikke at det var 5 totalt.

Men 3 bom av 3 mulige er så klart skuffende, og lite sannsynlig at det går bedre med de to gjenværende.

Derfor jeg mener det må være bedre å avvikle hele virksomheten for å redde det som reddes kan av gjenværende penger.

Kanskje de heller prioriterer å få heve lønn til kassen er tom…?

Stemmer det altså at man må gå inn i abstractet for finne HR på 0.81? I så fall er det jo bortimot feilinformasjon. Hadde vært bra om noen fra selskapet kunne kommentere dette.

“For OS, the HR was 0.81 (80% CI 0.61-1.08, p=0.345).”

Uansett så er det langt fra signifkant med en p-verdi på 0.345.

Mao er det nå klinkende klart at UV1 ikke gav noe tilleggseffekt, som de også selv konkluderer med:

" Conclusions

There is no significant difference in OS between the treatment arms."

Da står vel det som kom fram på ESMO 23’ og det de sukret pillen med på endpoint not met tidligere på året i et litt rart lys?

1 Like

Ja, både må man gå inn på og forstå abstractet for å finne ut at ny HR for OS er 0.81 og altså betyr 19% reduksjon. Og man må gå inn på og forstå abstractet for å finne ut at lokal PFS ikke lenger er signifikant i noen av de to gradene - som jo var det store poenget i meldingen våren 2023. De som ikke er vant til å lese denne typen meldinger og ikke har noe bakgrunnskunnskap leser meldingen som at nye resultater i dag viser at UV1 reduserer sannsynligheten for død med 27%. Men de 27% er jo komplett irrelevante nå, så det tallet burde ikke stått der i det hele tatt. Jeg synes også det grenser til feilinformasjon. Hadde jeg hatt null peiling og kjøpt mine første aksjer i Ultimovacs midt på dagen i dag hadde jeg vært jævlig sur.

11 Likes

Dagens kursreaksjon er ekte skräpaktie.

Og dagens børsmelding er ekte skräpaktie.

Historien gjentar seg, først som tragedie, deretter som farse, og nå som surrealisme?

8 Likes

In addition, the ESMO 2024 data presentation
demonstrates a positive difference in overall survival (OS) for UV1 treatment at
the latest patient follow-up, although the degree of benefit is less than
previously reported.

Det nevnes indirekte, men gjemmes godt ja.

2 Likes

Ja.

Og det er ikke snakk om ‘degree’ heller. Den har gått fra å være signifikant (med den minste margin mulig) til å ikke være det. Det er en binær vesensforskjell. Det de burde ha skrevet i meldingen er at “There is [no longer] a significant difference in OS between the treatment arms.”

6 Likes

Skulle tro det var en proff kommunikasjonskonsulent fra first house som har skrevet mld! Man fremstiller resultatet vel positivt, kanskje helt på grensen siden man blåser opp det positive og så til de grader demper det negative budskapet.
Det spørs om ikke healthtalk eller lignende vil lage en sak på dette.

2 Likes

Syns den som investerer i biotek (i hvert fall tungt) må ha noe peiling på faget! Det er grunnen til at en dårlig melding som i dag sender aksjen 50% opp, og motsatt rett og slett pga folk som kaster pengene uten å forstå at UV1 er ferdig som en kreftvaksine. Ikke veldig lenge til unde 1kr og mest sannsynlig avvikling av selskapet.

Må du ikke ta alle under en kam da!!

Whatever; Veldig mange var selvfølgelig det jeg mente

Kursen opp over 11% i dag på meldingen.

Hvem vet best, investorer på ose eller hobbyekspertene her inne?

1 Like

Du får hive deg rundt å kjøpe litt da, siden du øyensynlig tror kursen er sannhetsvitne. Good luck :wink:

Du kan nok regne med at det var mange investorer som kjøpte denne aksjen i dag ja :roll_eyes:

2 Likes

Usikker om man kan kalle dem “investorer”!
Kanksje “gambler” eller “på jakt etter lykke” :slight_smile:

Det gjelder i så fall å ha litt rudimentær kunnskap om det man investerer i. Skal man f.eks spille på hest, så er det lurt å kunne lese nyhetsmeldinger om hesteveddeløp, og forstå hva implikasjonene er, når det står “Ultimo Winter har nylig brukket tre bein”. Ja, oddsen er selvfølgelig sånn at om Ultimo Winter skulle vinne, så blir det svært lukrativt. Men tre brukne bein sier sitt: Ultimo Winter kommer aldri til å løpe en oppløpsside igjen. INITIUM var kista, FOCUS siste spikeren, og dette? Det er kista på tur inn i forbrenningsovnen i krematoriet. Så tror vel noen at man kanskje kan finne noe spennende i asken. Men dette er ingen Fugl Fønix.

7 Likes

Det var vel ganske sikkert derfor vedkommende uthevet ordet :wink:

1 Like

Er vel gjerne disse som påstår de “invisterer’” i aksjer😅

4 Likes

De «investerer» IKKE etter min mening, men de KJØPER aksjer akkurat som å kjøpe Lotto-lodd :slight_smile:

Forskjellen er jo at i Lotto kan man vinne om man treffer. Det kan man ikke her lenger.

4 Likes