Husk at dnb var med på tilrettelegging av fusjonen så holom sine ord er verdt null.
Eh. Kan garantere at Gjeldsten [sic] ikke har betalt 2,6 kr / stk for de aksjene han satt med da INITIUM faila. I hans tilfelle er det vel mer som når man er på nattklubb i Øst-Europa og må betale for å slippe ut.
3 x randomeriserte kliniske fase II forsøk som faila totalt i å vise signaler på effekt var altså ikke det?
100000 kr spørsmålet her er, “hvorfor går Zelluna på børs nå”?
For de som ikke evner å finne svaret: Z er på børs fordi det er det eneste stedet de kanskje får hentet penger til å forske videre (les: ingen av de “rike” onklene som er med vil kaste tilstrekkelig med penger på selskapet for å få kjørt en skarve fase I en gang…)
Man går på børs enten for å hente penger eller for å ta gevinst.
Er vel helst det første som er relevant her.
Litt pussig konklusjon når det spyttes inn 30-40 mill fra aksjonærer i det “gamle Zelluna” i forbindelse med transaksjonen.
At man ønsker å utnytte noe av kompetansen til folk i ULTI til å kjøre kliniske forsøk og kanskje også unngå at alle blir arbeidsledige er vel det en god ting?
Så er det vel ellers klart at man en gang i 1H26 vil trenge mer penger, at det gjøres i et børsnotert selskap gir jo muligheter for de som vil være med.
Og med mindre man hadde noen bedre forslag til hva ULTI skulle gjort etter at alt hadde mislykkes så er vel dette en grei utgang?
Det vil vise seg. Gå på børs for å hente skarve 50mill?
Eller du mener kanskje den ordentlige emisjonen kommer senere?
De mange ordentlige ja. Man skal være fryktelig forsiktig på å kjøpe denne aksjen bare for å sitte i ro i mitt syn, man må være forberedt på å forsvare eierandelen sin
Det gjelder vel for alle pre-kommersielle selskap?
Det var jo en stund biotech ikke føltes sånn fordi man var i en deilig boble
Jeg burde kanskje skrevet “kjørt en skarve fase I før man går på børs”. Bare tenkte at om de virkelig “hadde troa” så kunne disse investorene vel fint finansiert fase I utenfor børs. Hvis du skjønner hvor jeg vil. 30-40 mill NOK er ikke voldsomme beløp for disse folka (i mitt hode, vel og merke).
Men klart, her snakker man jo også om en mulighet som kanskje ikke vil være der i all evighet (Ulti-skallet), og der en enkel måte for Zelluna å komme seg på børs. Jeg føler det kanskje er litt tidlig for Z.
Det er en grei utgang, jeg prøvde ikke å kommunisere noe annet (selv om det muligens virket sånn)
Z ønsker å kjøre en fase 1 basket-studie, det kan være i indikasjoner med rask respons på effekt, og det kan være de kan kjøre denne i Norge.
Data i 2026 er ikke helt umulig, men man får jo da bare signaler på effekt, ellers kun safety.
Verdt noen hundre mill? Usikker…
Det er vel slik NYKD har gjort det?
Hørte gjennom Ulti-Z webast fra 18.12. Det var jammen tynne greier. Som Ulti-aksjonær hadde jeg som minimum forventet at JE skulle gjøre rede for prosessen de har kjørt siden sist Q-pres, hvor mange alternativer de har vurdert, hva drev de ulike med og hvorfor ble det akkurat Z? og ikke C og ikke andre. Og hvorfor de endte de med det elendige bytteforholdet for U-aksjonærer?
Uten noen forklaring er man overlatt til å spekulere. Nærmeste plausible forklaring jeg kan tenke er at Radforsk ikke hadde mulighet å bli med på kommende Z kapitalinnhenting siden de har spilt bort alle pengene og da var det “en grei løsning de fant ut av på kammerset” å ordne et greit bytteforhold slik at Radforsk beholder en grei andel av komboen - og så fikk de pengegutta til å fylle på så Z har et år eller så å leke med.
Kan vi forvente oppdatering på Tek før årsskiftet som tidligere annonsert?
Kan den holdes under 2,60 slik at man sparer seg reparasjonsemisjonen?
Nei. U slipper vel unna nå, gitt nyhetene om sammenslåing. Men hvis du følger med på Z kommende år, så vil du nok en melding om at “Tek” [sic] er kansellert. Det ligger ikke i kortene at Z skal bruke masse tid og energi på å forske på noe som ikke er relatert til egen teknologi.
Du kan nok kjøpe Z for under en krone lenge før fase I-resultatene kommer i 2026. Tiden da biotek på Oslo børs kunne nå astronomiske høyder før noe som ligna på kliniske resultater er nok over. Er vel heller ingen som tror at Z i sin nåværende form er verdt det beløpet som bytteforholdet Z-aksjer til U-aksjer gir (typ 300 millioner NOK).
Rep. emi her er bare utvanning av et allerede homeopatisk produkt. Det er på en måte en av de minste av alle bekymringer en vordende Z-aksjonær burde ha.
Pytt, pytt. Både Frediksen, Gjelsten og I tar vel feil da.
Men vi tåler å ta tapet; God jul:)
Korrekt observasjon. Lykke til med investeringen(e). God jul
Til info: Gjel(d)sten har tapt en del hundre mill her allerede.
Fredriksen tenker jeg har peil når det gjelder shipping. Men Frontline Therapeutics? Neppe. Eller, for å si det sånn: Fredriksen er like mye en bjellesau for et preklinisk biotekselskap som CR7 er kvalifisert til å mene noe om nedsenkbare oppdrettsmerder.
Da gjenstår det bare deg.
Og jeg kjenner bransjen ut og inn og er overbevist om at dette blir en knall-suksess:)
Var artig så lenge det varte da Usikker på om de tidene noen gang kommer tilbake igjen. Vil nesten tro de som tar den type risiko har funnet veien til krypto nå. Der kan jo noe som har fallt 99% komme seg opp igjen og gi gevinst selv om man kjøpte på toppeb. Mens i biotek hagler det jo på med emisjoner etter slike fall, så mange norske biotekaksjer vil jo aldri klare å komme opp til ath uansett hvor vellykket det ender til slutt.
Så bra! Fyr i gang en ny Zelluna tråd da, og forklart oss andre uvitende nepene her inne hvorfor teknologien til selskapet kommer til å bli banebrytende medisin og en lukrativ investering
De håper vel på da at ferdigpakka selskapet lager med dissa cellene kanskje kunne brukes på en del pasienter uten å måtte tilpasse behandlingen individuelt Kunne kanskje gjort behandlingen noe raskere, kanskje billigere og noe mere tilgjengelig?