Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna - the artist formerly known as Ultimovacs (ULTI)

Hvorfor i alle dager skal Zelluna verdsettes til 384 millioner???
Kun pre-klinisk, ingen avtaler/partnere, Ingen IND/CTA så vidt jeg kan se.

Så gjennom presentasjonen etter kontantbeholdning for Z, men fant ikke noe.

Sånn på overflaten virker det som Z nå trenger cash etter Takeda sin investering i 2022 for å komme videre og ikke har lykkes med å finne interessenter. Så åpnet det seg en liten luke med Ulti.

3 Likes

Mulig du har rett i at Fredriksen har funnet det opportunt og lønnsomt å kjøpe skallet.

Skaller befinner seg imidlertid fortsatt i høna, så det er litt tidlig å slå fast at det er tomt.

Det blir uansett en spennende dag i morgen, så nå får dere ha god natt.

Hva er høna i denne metaforen?!

Ikke helt smooth sailing for Z hva angår å klare å hente penger når de må ty til å noteres på OSE. De fikk jo Takeda ventures på eiersiden, mon tro ting har blitt forsinket og de ikke har klart å hente andre private penger for nå å ty til Oslo biotek bingo.

Uansett, fint for oss på TI, så får vi både OncoInvent og Zelluna som vi kan følge med på. De andre traverne er jo parkert.

3 Likes

Ja, dette er det store spørsmålet. Om markedet feks priser Zelluna til bare 150 mill, så ser vi 1,30 i morgen…

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor Ulti går for Zelluna framfor Circio, men det finnes sikkert noen gode grunner…

Hvis TET, eller Tek som det nå heter, introduseres som «primer» for TCR-T-cellene så kan det kanskje gi mening?

Ser egentlig kun organisatoriske synergier ved første øyekast.

Med Circio hadde man fått en vanvittig spennende plattform å bygge videre på, men ingen direkte synergier før første IND er på plass.

Du spør ikke det rette spørsmålet her. Dette er ikke en teknologisk transaksjon gjort av ulti. Dette er en finansiell transaksjon gjort av investorer i zelluna og ultimovacs i samarbeid.

2 Likes

Ultimo er så innvevd i Radforsk, så jeg tror dette er en av de viktigste grunnene:

1 Like

Det er klart at hvis man ønsker å maksimere aksjonærverdier for Zelluna-aksjonærene så er det perfekt å ta en APIM… :wink:

1 Like

Sikkelig volum fra start og 3 kr er passert.

Faen til CB da…

Du får klage til bussjåføren

Vil jo forundre meg om Ultimovacs ikke har sett på muligheten. Men det er vel avtalen med Atlas og kanskje også ledelsen i Circio sin opsjonsavtale som gjør Circio mindre interessant?

Foreløpig har jo avtalen fått en god mottakelse i markedet, så det ser jo ut til å være en “riktig” deal.

Circio har veldig langt frem og kommer til å være meget kostnadskrevende. Skal starte forsøk på levende organismer… Det vil si musemodeller e.l. Så før de kan nå kliniske studier er det veldig langt frem. Tror dette var en riktig strategi, håper jeg.

1 Like

Ja, de som dytter kursen oppover i dag, har sikkert tatt en grundig gjennomgang av rasjonalet for denne fusjonen :sweat_smile:

…jeg tipper ikke én av dem en gang vet hvor mange aksjer det nå blir i selskapet

6 Likes

Hvis målet er å komme raskest mulig med et produkt i klinikk så er Zelluna et godt valg. Siden U er gode på å kjøre kliniske studier så kan det være en god match organisatorisk.

Potensialet til C målt mot MCAP mener jeg er helt hinsides sml med Z.

Husk at Z er verdsatt 10x C i denne transaksjonen, og skal gjennom fase 1, 2 og 3 før de har et produkt i markedet.

Felles for dem begge er at de ikke har klart å tiltrekke seg proffe penger etter det prekliniske arbeidet (som muliggjør kliniske studier), men der mener jeg C har en større oppside siden de forsker videre basert på tbm fra BP / MP, mens Z faktisk er «ferdig forsket» uten å fikse en deal på videre kliniske studier.

For øvrig så kjøres bussen på alle meldinger i norsk microcap-biotek, så markedets mottakelse vet vi først når ting har roet seg og bussen er parkert, sistemann ut døren har tatt tapet og de traderne som ikke kom seg ut har blitt «langsiktige».

4 Likes

Det er vel fakta feil? Zelluna fikk inn Takeda i en rettet emisjon for to år siden. Hvorfor det har tatt så mye tid før de har kommet i klinikk, har jeg aldri forstått, men det tar jo ofte ekstra lang tid med nybrottsarbeid.

Spørsmålet er jo også om Ciricio ledelsen vil gjøre en deal på fornuftige vilkår, EDW nevnte jo at selskapet kunne vært priset til 2 mrd eller noe sånt for noen måneder siden.

Ser at det er dårlig formulert, jeg mener at de ikke har tiltrukket seg kapital som tar dem til klinikken. Takeda-pengene skulle ta dem et steg videre så de ble IND-ready, noe de fortsatt ikke er så vidt jeg kan se.

Ultimovacs stiger 20 prosent onsdag etter at selskapet meldte om en fusjonsavtale med Zelluna AS.

ABG Sundal Collier anser avtalen som svært positiv ettersom det fusjonerte selskapet Zelluna vil gå videre med en ny legemiddelplattform.

“Effektivt viser avtalevilkårene at verdien av UV1-plattformen er nedskrevet til null. Vi forventer å høre mer om Zellunas plattform og Ultimovacs’ gjenværende MultiClick-eiendel. Det fusjonerte selskapet forventes å ha en kontantrullebane, inkludert emisjonen, frem til andre kvartal 2026”, noterer meglerhuset.

ULTIMOVACS: Biotekselskapet som i år er ned 98% (!!) på børsen melder at de vil fusjonere med biotekselskapet Zelluna Immunotherapy og at det i den forbindelse er avtalt rettet emisjon på 52 MNOK mot de store eierne til kurs NOK 2,60 per aksje - noe som er en premie på 8,3% til gårsdagens sluttkurs. Emisjonen er rettet mot Geveran (John Fredrikzsen), Radforsk, Birk Venture, Ro Invest, Helene Sundt, Norda, MP Pensjon, INVEN2 og et “Oxford Consortium” i tillegg til Gjelsten Holding som største aksjonær fra Ultimovacs. Gjelsten virker ha troen ettersom han tegner seg for ca 5 ganger større beløp i emisjonen enn sin eierandel iht fusjonen.

…og DNBs biotekanalytiker Geir Hiller Holom sier til DN at avtalen er dødsstøtet for Ultimovacs hovedteknologi, men at Zelluna er et selskap han har fulgt fra sidelinjen lenge der han beskriver deres teknologi som noe av det mest spennende han har sett på lenge i norsk biotek