Nå melder Sundt familien også at de har solgt 2,2 mill aksjer i går.
Det må ha vært litt av et styremøte der i gården? Trodde virkelig at Sundt var blant de som ville støttet selskapet i gjennom dette.
Nå melder Sundt familien også at de har solgt 2,2 mill aksjer i går.
Det må ha vært litt av et styremøte der i gården? Trodde virkelig at Sundt var blant de som ville støttet selskapet i gjennom dette.
At de aksjene man har hatt før selges nå betyr jo ikke at man ikke vil være villig til å gå inn med penger senere.
Rike folk forblir ikke rike av å sitte passivt og la millionverdier gå til null som symbolpolitikk
Støtte hva for noe? Det er ingenting av verdi igjen.
Men noen har kjøpt alle aksjene som ble solgt i går. Kan vel snart kommer en børsmelding om det er en eller flere større som har kjøpt seg opp i går?
Det er det. Og det kan – som jeg skrev– ligge et håp i pembro + UV1 som kombo med mindre tox enn ipi + nivo. Men igjen, se hvordan de store selger seg ut nå. Hvem skal betale for denne utviklingen?
Er jo neste emisjon som gir selskapet inntekter, ikke aksjene som finnes nå.
Og hvem skal delta i den?
Jaja, det er vel for tidlig å begynne å tenke på nå.
Mesotheliom kan vel alene forsvare en kurs på 10,- kroner, men det vil koste penger å finansiere videre studier.
@RULE hadde dette innlegget i går kveld:
Poenget mitt er at det ser man ikke ut i fra hvilke aksjer folk velger å bli sittende med nå. For alt vi vet er fremdeles f.eks Sundt villig til å gå inn med penger i neste emisjon, og være tilbake igjen med samme eierandel i selskapet som de hadde nå.
Er bare at jeg ikke tror de veldig rike sitter og tenker at “jaja jeg kan bare la 2 millioner aksjer verdt 9 kr gå til 0, det har jo ikke noe å si for min del”.
Jeg har vanskeligheter til å se for meg at det skal bli noe særlig mye mørkere enn det er akkuratt nå de neste månedene hvert fall (spesielt siden Einarsson har uttalt at det ikke blir noen Emisjon før readout av TENDU)
Så nedside risikoen herfra må vel sies å være begrenset.
Og da det med relativt stor sannsynlighet kommer til å dukke opp en del tradere fremover, og ingen har GAV under 7.9 så er det vel oppover vi skal? Om ikke flatt-ish
Her selger man jo nesten nede på cash verdi, så styret kunne jo NESTEN like gjerne kastet kortene fullstendig og slaktet selskapet nå og delt ut kronene som ble igjen.
Så for meg lukter dette av stor uenighet internt i styret, og en adferd som maksimerer tapet for alle - store, små, insidere og “outsidere”.
Det har lite for seg å sammenligne med cash verdi i dag, for pengene vll ubønnhørlig gå mot 0.
Ikke rart det ble knall og fall i går. Tenker det er duket for en bra rekyl her etterhvet. kan være verdt å vente på 15-20 kr om man tenker å selge på et tidspunkt
Jepp, for alle oss med små posisjoner som har lyst på en exit, så er det helt mulig. (Sikkert for dere med “ikke små” posisjoner og)
Stiller seg litt annerleders for de som skal ut med veldig mange aksjer, de måtte nesten benytte volumet mens det er der.
Eneste mentale innstillingen en kan ha til denne situasjonen er at pengene er tapt, men den tanken må en ha hatt da en investerte i høyrisiko i utgangspunktet.
En fattig trøst, men en dyr lærdom om en nå sitter og angrer seg.
Jeg angrer ikke og ville investert likt idag som jeg gjorde før jul selv om tapet er stort. Min vurdering den gang da var at sansynnlighetsberegningene som ble vist, med tilhørende logiske betraktninger for gode resultater, var så stor at jeg kunne ta til takke med skattefradraget om det ikke gikk (er helt vanvittig at skatteprosenten / fradraget er så høyt i utgangspunktet).
Resultatet vi nå fikk tenker jeg er ulogisk og / eller innenfor det som er benevnt som datarisiko.
Uansett; spilt melk og bruker ikke så mye mer tid på å tenke på det.
Spørsmålet jeg nå stiller meg er hvilke objektive holdepunkter som foreligger per i dag - med det vi nå vet om de siste to studiene - for at kommende studier vil kunne gi positive resultater.
Hva er begrunnelsen for at dette nå ikke er verdt mer enn en krone aksjen og hva er den mulige oppsiden?
Så da er disse ute? Så hvis vi forutsetter at Gjelsten, Radforsk og Inven2 blir sittende så blir det færre løse aksjer framover:
Og ingen insidere har meldt om kjøp
I tillegg så skriver Polygon på fundamentaltråden at han har solgt seg ut også.
Så det blir lite igjen å henge et håp på her
Kan fort bli et vakuum case det her, sånn i det korte bildet. Skikkelig middag for tradere og pump&dump
Kan bli traders paradise, men fundamentalt slår DNB av alt lys.
– Vi registrerer også at flere nøkkelaksjonærer og i styret selger, noe som etter vårt syn også øker risikoen med tanke på videre finansiering betraktelig, sier han.
Fredag morgen er han ute med en fersk analyse der han senker kursmålet brutalt fra 200 til fire kroner. Samtidig endres kjøps-anbefaling til rent: Selg!
Styremedlemmer og større eiere dumper aksjer over en lav sko. Ingen (kanskje med unntak av de som kjøpte på absolutt bunn i går) sitter pr.d.d med gevinst.
Se på tidligere aksjer som denne som har failet, og man ser man får store svingninger etter et slikt fall til aksjen roer seg og konsoliderer i påvente av veien videre. Tipper vi vil se det samme her.