Jeg mener enda at INITIUM ikke gir svar om UV1 fungerer eller ikke. Når standard behandling fungerer så godt så blir det vanskelig å toppe det.
Focus og NIPU er i vanskelige kreftformer hvor standardbehandling sliter. Om UV1 viser effekt vil alt bli snudd opp ned.
Når det gjelder pengesituasjonen så tror jeg mer på BP går inn med penger for å kjøre fase 3 studier eventuelt også åpne opp for flere fase 2 studier. Dette om UV1 viser effekt i FOCUS og NIPU OS data. Jeg tror ikke på noen emisjon og at Ultimo selv kjører videre med mindre aksjekursen har tatt seg kraftig opp.
Vi må huske at BP behøver ikke kjøpe aksjer eller investerer i selskapet på noen måter. De ønsker å vite om de kan øke sitt salg ved å kombinere UV1 med deres medisiner. Så hva aksjekursen er betyr 0 for en BP når det kommer til videre studier.
Det som er negativt med aksjekursen for Ultimo sin del og oss som investorer er at en BP vet selskapet har lite penger og da vil dealen de gir være veldig mye dårligere en om selskapet var i en sterk situasjon.