Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

Vet ikke hvorfor, men denne fikk meg til å tenke på han karen som satt og forska på hvordan strøm påvirket celledelinga i e. coli-bakterier en gang i 1960-årene, og fordi elektrodene som skapte det elektriske feltet var av platinum og korroderte, rett og slett slumpa borti å lage cisplatin.

3 Likes

Joda, men det handler vel om tidshorisont, og når Investornytt mener man bør dumpe aksjen.

Ser det er noen som blir vonbroten pga oppgangen i Zelluna blir satt i et kritisk søkelys. Men dette er jo et investorforum, og når et selskap plutselig outperformer benchamrk så til de grader mtp på benchmarks, så er det helt legitimt å spørre hvorfor.

Og når Investornytt er ute og hauser, så har vi jo forklaringen. At potensialet er digert ved suksess i Zelluna er jo alle enig om. Men det er jo ikke en unikt for Zelluna, det er jo tilfelle for 99% av all biotek.

Du sikter sikkert til meg, og det må du gjerne gjøre.

Men min take på hva som er problemet med denne “benchmarkingen” eller hva folk driver med er jo heller at om en aksje går bra, så er det et problem fordi deres “egen” biotekaksje (LYTIX, ONCIN, CRNA eller NYKD) er underpriset. Men de færreste av disse aksjene har jo samme målgruppe av sykdommer og bør etter mitt syn ikke settes opp mot hverandre ettersom de like gjerne kan mislykkes eller lykkes alle sammen.

Til slutt kan man nok være enig om at Investornytt haussing klarer vi oss fint uten, men ikke glem at Zelluna faktisk har kommet med viktige nyheter i høst og sånn sett er det et reelt grunnlag for optimisme i aksjen.

PS Har aksjer i ZLNA, NYKD, ONCIN, CRNA og PHO + noen til

1 Like

Nei, det var det faktisk ikke :christmas_tree:

Var noen innlegg på Shareville jeg hadde i tankene

For øvrig uenig i den taken din.

Det er jo av høyeste interesse å forstå hvorfor selskap prises ulikt.

Spørsmålet som må prøve å besvares er vel hvor ofte stemmer kliniske resultater med prekliniske resultater?
Selvsagt varier dette også mhp type medisinsk forskning. At Zelluna kommer seg i klinikk er vel et kvalitetsstempel i seg selv, det er masse prekliniske forsøk som blir nettopp det, det stopper der!

1 Like

Det kvalitetsstempelet er jo veldig høyt priset da, kontra andre selskaper som er i klinkk.

Noen bransjeinsidere har vel hevdet at Zelluna sitt problem lå i produksjonen av en stabil “medisin” som kan brukes som den “off-the-shelf” medisinen den er ment å være. Og det har de jo nå meldt at de har fått til, og det tilsier da i seg selv at de har kommet over en viktig milepæl.

3 Likes

Vi kan vel slå fast at en off-the-shelf terapi for solide svulster der medisinen ligger klar i frysen har et enormt potensiale.

Det vi derfor skje dramatiske ting med aksjen når første resultatet foreligger -en eller annen vei.

Det er få som har forventninger til 2 siste studiene av Ultimovacs eller Multiclick. Her vil sjølsagt overraskelser skape liv og røre.

2 Likes

Hvor blir det av avlesning Lungvac som skulle komme dette kvartalet? Ingen melding fra selskapet om evt utsettelse? Er det nedprioritert, eller har det fremkommet positive resultater som gjør avlesningen mer tidkrevende? Pågår det forhandlinger med en tredjepart? Ha et fint nyttår fullt av spekulasjoner!

1 Like