Jeg tror også godkjennelsen kommer snart, men det er vel en god dose byråkrati involvert og en ny uprøvd medisin så litt tålmodighet tror jeg vi må ha.
Anbefaler de som ikke kjenner caset å ta en titt på dagens presentasjonsmateriale:
Har ikke rukket å få med meg webcasten, men jeg synes dette er ett spennende selskap nå og kan være verdt å ta et lodd selv om dette også kan gå til h*****.
Zelluna mottar UK MHRA og etisk godkjenning for oppstart av ZIMA-101 første-i-menneske klinisk studie
Solide pre-kliniske resultater, helt on track med kliniske studier som raskt vil gi svar og solide samarbeidspartnere for gjennomføring av studiene. Dette kan meget godt gå veien!
Forventet, men likevel veldig gledelig!
Er tross alt noe helt nytt så da blir denne godkjennelsen ekstra viktig
Her ligger nok grunnlaget for godkjenningen av kliniske studier.
Zelluna i podcast fra DNB Asset Management…
Foreløpig dørgende stille rundt denne, og derav lite handel.
Neste milepæl som kan utløse reaksjoner er vel melding om første pasient dosert(FPD)?
Denne kan vel komme når som helst?
Her er det bare å kjøpe ei tønne med vente-krem og tålmodighetspiller.
Det bør og skal ikke være særlig kursdrivende at et selskap starter opp med klinisk utprøving på pasienter som en del av “produkt-utviklingen”.
Det ville være litt som å bli overrasket over at bilen må ha bensin/diesel for å kunne kjøre.
Det som skal være kursdrivende er at man får positive data med klinisk meningsfull relevans for pasientene.
Uansett er selskapet tidlig i løpet, men akkurat for Zelluna så vil tidlige positive resultater kunne være viktig siden konseptet er litt spesielt.
Dvs å utstyre den potente men generelle NK-cellen med et målsøkende missil (T-cellereseptoren).
PoC i menneske blir derfor interessant og viktig.
Det er jo « bare noen måneders » forbruk av ventekrem og tålmodighets piller som er nødvendig i dette caset. Så er det klart om det ble kvitt-eller-dobbelt , sånn sett litt rart at det ikke er mer interesse for aksjen her inne.
PS: forhåpentligvis mangedobbelt
Hørt om forsinkelser i biotek før?
De har brukt flere år lengre tid på å komme i klinikk mens jeg har vært investert i selskapet, så jeg har en viss peiling på det.
Men her er det snakk om å rapportere ett ganske begrenset antall pasienter, og resultatene vil man ikke måtte vente på i årevis for å komme til ett value-inflection-point. Så på dette stadiet er tidslinjen ganske begrenset og selskapet vil vise resultater i løpet av 2026.
Pasientene skal uansett rekrutteres. Du vet jo like godt som meg at disse selskapene sliter med å holde sin egen guiding
På kort sikt tenker jeg det er viktigere når siste pasient i studien er innrullert, for da har man tidshorisonten.
Jeg tenker det også er lurt å se på tox/bivirkninger, da manipulering av immunceller raskt kan innlede en katastrofal immunrespons med dødelig utfall (cytokinstorm, anafylaktisk immunsjokk).
Det var tilfellet med CAR-T, men NK-celler er jo litt ulike T-celler så det er kanskje en grad av usikkerhet her (?).
Sjøl om man er grundig innsmurt med tålmodighetskrem, er det alltid fristende å lete etter muligheten for sjokkerende meldinger.
Bekreftelse på oppstart vil uansett være et positivt signal.
I slike forsøk er det i første omgang fokus på sikkerhet, og til dette vil det alltid knytte seg usikkerhet. Melding om "ingen doseberensende toksitet (DLT) vil være første mulighet for en virkelig kursdivende hendelse.