Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

det har vel noe med at pre klinisk er lettere å forutse i circios tilfelle enn i zellunas tilfelle? samt oppkjøpene som er gjort pre klinisk i circ rna?

Er gjort masse oppkjøp av f.eks. preklinisk radiofarmasi uten at Oncoinvent går amok av den grunn.

Og det argumentet er også relevant i forhold til effekt også mtp på strålingens natur og reseptorfri behandling.

Selv om jeg ikke er inne i Circio så gleder jeg meg for oppgangen fordi det baner vei for reprising av hele sektoren.

1 Like

I Zellunas tilfelle er det slik at dersom medisinen virker det på et mindre antall pasienter i en studie så er det så godt som 100% at det virker på alle. Man trenger således ikke store pasientstudier som de fleste andre selskaper må gjennom. De høy oppkjøpssummene man har sett for mindre selskaper gjelder minst i like stor grad for Zelluna som for CRNA.
Er relativt tungt inne i begge selskaper med mener pr. nå at Zelluna er underpriset i forhold til CRNA.

4 Likes

Min holding er at enten skal Circio ned eller så skal all annen biotek opp.

Sist tids rally har gjort meg nyfiken på Zelluna. Prøver å sette meg inn i caset.

Men målt mot Circio virker Zelluna veldig billig. Tidevannet kan fint doble kursen selv om man nødvendigvis har tro på caset på generelle basis(alle biotek feiler).

2 Likes

Den var ikke dum. Virker dette på samme måte i klinikken som preklinisk så er jo dette spektakulært.

Flere oppkjøp etter 1 pasient i klinikk.

Interessant rundt disse patentene også, kontra CAR-T.

Jeg tar et lodd her basert på oppgangen i Circio. Inge grunn til at mcap her skal være lavere i Zelluna, heller tvert i mot!

2 Likes

InVivo, hadde du fulgt med i januar så kunne du fått “billig” inngang da…
Ref:
Has66Insider

14 jan.

Anders Tuv i Radforsk podcast.

Bakgrunnen for min interesse var oppgangen i Circio.

Jeg føler aksjen fremstår mye billigere nå enn før oppgangen i Circio. Så lavere risk i forhold til oppsiden.

Hvis det Anders Tuv sier stemmer og data viser at dette funker så er jo Businesscaset nesten for godt til å være sant. Og vi vet hva som sies om ting som er for gode til å være sanne :confused:

Velkommen etter! Men du har fått hint om at Zelluna har et annet og potensielt mye raskere løp frem mot godkjenning enn de fleste andre biotech selskap.

2026 blir spennende for Zelluna, kan fort vekk bli kvitt eller mangedobbelt :crossed_fingers:

2 Likes

Absolutt!

Men som sagt, det er oppgangen i Circio som gjorde meg interessert i caset, fordi med Circio som norsk benchmark så er jo Zelluna latterlig underpriset.

1 Like

Zelluna-caset er spennende nettopp fordi Zelluna ASA prøver å kombinere to teknologier (TCR og NK) som hver for seg allerede er testet klinisk.

Hvis den kombinasjonen fungerer i praksis, kan det bli et viktig steg innen celleterapi mot solide tumorer.

Samtidig er det fortsatt tidlig klinisk fase, så de virkelig kursdrivende hendelsene fremover vil trolig være:

-første pasient dosert
-tidlige sikkerhetsdata
-eventuelle tidlige tegn til tumorrespons

NK har tidligere vist en gunstig sikkerhetsprofil, så her er det grunn til å være optimist.

Det er absolutt grunn til å forvente at de første meldingene vil være kursdrivende. Hvor vidt man tar sjansen på å sitte helt til de resultat av tumorresponsen foreligger, er en annen sak. Her snakker vi vel om en kjempesprik for risk/reward.

3 Likes

Sjekk circio listene :male_detective:

De eier vel hele TCR felte slik jeg oppfatter det med sin patentering?

Deres patent dekker bredt kombinasjonen NK/TCR. De har flere prosjekter på gang innenfor denne teknologien.

1 Like

Må høre gjennom den podcasten flere ganger. Men han solgte inn caset jævlig bra! :sweat_smile:

2 Likes

Nettopp det som er unikt, de kan etter kort tid se om tumor minker. Så enten funker det, eller ikke (det siste noe vi selvfølgelig ikke håper på).

1 Like

Miner om denne podcasten også da, siden vi er i litt “hause modus”, he-he

1. Zelluna i podcast fra DNB Asset Management

2. https://dnbam.com/nyheter-og-innsikt/hvor-gar-helse-og-bioteksektoren

Hvor går helse- og bioteksektoren? | Poster - DNB Asset Management

Etter en lengre periode med varierende avkastning har helsesektoren vist tydelig bedring de siste månedene. Bioteknologisegmentet leverte sterk avkastning…

1 Like

En av bidragsyterne i emisjonen som skal ut nå vil jeg tro? :thinking:

Eller tradere som koser seg?

Aksjonærlistene vil vise etterhvert.

Lett å se at dette er et nedsalg.

En utålmodig aktør ser det ut som, ikke en typisk trader

Omsetningen tyder på at det skal hendelser til for å få fart på denne.

Det bør være rimelig sannsynlighet for at neste større bevegelse vil gå i riktig retning.

1 Like