Det forsto selgeren også tydeligvis, trakk ordrene sine når det buttet for kursen.
Hvor mange pasienter skal innrulleres i Zima 101?
Så vidt jeg har forstått dreier det seg i første omgang om bare 3 pasienter.
Ledelse og styre har et stort kontaktnett og bred erfaring innen Big Pharma, så her dreier det seg nok om å ta rede på sikkerhet og tegn på effekt så raskt som mulig.
BP følger nok prosjektet med argusøyne, så her kan ting skje fort.
Tviler sterkt på at markedet kommer til å validere noe som helst når det kommer til en så lav pasient populasjon, og med tanke på burn raten og kassa beholding så blir neste emisjon, selv etter utlesning av disse 3 pasientene ganske utvannende. Er min første tanke 
Hvorfor så lavt antall?
Ledelse og styre har lang erfaring og et stort kontaktnett i markedet, så det er grunn til å anta at de har en gjennomtenkt strategi.
Kassabeholdningen holder inn i 2027, og selskapet er i full gang med å utvikle neste kandidat TCR/NK mot andre kreftformer.
Det har du nok rett i. Håpet her er nok at BP skal komme tidlig på banen.
Det lave antall pasienter henger sammen med at sammenlignbare produkter og behandlinger har blitt godkjent på mellom 40-100 pax.
Det åpenbare fordelen med Zelluna sitt produkt er at det er hyllevare. Det åpner for store markedsdeler da produktet kan bli tilgjengelig for større grupper, kontra CAR-T.
Det stemmer vel ikke at gode resultater for 3 pasienter ikke utløser betydelig kursoppgang. Det er jo akkurat oppkjøps caser med få pasienter CEO har referert til på ihvertfall de 3 siste kvartals fremleggelse.
Etter videre dykk i materien så virker det som selskapet har lagt en plan om å inngå partnerskap/oppkjøp på kommende utlesning, Namir Hassan nevner ofte EsoBiotec og AstraZeneca avtalen. Som inngikk en avtale på 1mrd $, basert på bare 1 pasient.
Den pågående studien med “bare” 3 pasienter gir nå mer mening.
Drøye 2mnd mellom disse meldingene
Overnevnte er noe helt nytt enn hva jeg er vandt til som biotech investor.
Uten en avtale så tror ikke jeg at markedet vil gå av skaftet med bare 3 pasienter. Med det nevnt så er selskapet blitt mer interessant for meg.
@InVivo Ser Sundt og Fredriksen topper listene, hva tenker du om det?
Hvem som er inne i akjen, har jeg ikke så mye meninger om.
Pk2k
Uten en avtale så tror ikke jeg at markedet vil gå av skaftet med bare 3 pasienter. Med det nevnt så er selskapet blitt mer interessant for meg.
Det er vel resultatene som teller, som igjen vil kunne gi en avtale.
Veldig interessant podcast fra ett investerings perspektiv som han snakket om. Trenger ikke forstår teknologien for å skjønne markedspotensialet. Litt som circio der. 3 pasienter med svar ila sommeren slik jeg har forstått.
Gevran Trading v. John Fredriksen inne med 14,2% av aksjene Zelluna, og Gjelsten Holding ved Bjørn Rune Gjelsten inne med 5% av aksjene.
Forstår jeg det rett så skal de snart starte innrullering av pasienter til dose-eskaleringsstudie. Og at det blir 3 pasienter pr dosering, og tre ulike doseregimer.
Interessant at de regner med at hver dosering (starter med laveste dose i pasienter) vil ha en meningsfull, klinisk effekt.
Fiona Thistlethwaite, som regnes som en ringrev i bransjen, har vært sentral i utforming av studiet. Hun skal også lede prosessen, noe som bør være litt tillitsvekkende.
Må si at CEO i Zelluna gjorde en god figur på DnB-saken fra januar i år.
Virker som et selskap med topp folk bak rattet.
Topp20 eier 80% Boys and Girls.
Tenker ikke noe spesielt rundt det. Men det jeg liker «trangt inn døren» effekten siden topp 20 eier over 80% 
Tar man kontekst med i beregningen så tror jeg det vil bli kraftig reprising hvis de viser effekt og safety.
Mener @Bob_le_Plast sa noe om at tox er en stor bekymring her, så ok safety vil nok være en større milepæl her enn for andre bios
Tox er særdeles viktig for celleterapi ja, et ukontrollert immunsjokk kan ta livet av pasienten på kort tid. I verste fall…
Også virker det som folkene også har klar PLAN for exit partnerskap på et tidlig stadie, basert på hvordan BP har agert ovenfor lignende selskaper
Cytokin storm da? Slik som ved Car-T?