Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

De har jo statistikken i ryggen.

Doblet pengene siden emisjonen? Skjønner godt at de selger

Andre som vil inn? Det tørkes ut på selgersiden, neste hype?

Man får håpe at teknologien fungerer, heller enn at det blir neste hype.

hype (usually uncountable, plural hypes)
(marketing) Promotion or propaganda, especially exaggerated claims.

Inven2 skal vel ikke være med hele veien, så man må regne med at de selger seg ned. Det betyr ikke at de har gitt opp troen på selskapet.
Men man må også regne med at de er blant de investorene som kjenner selskapet best. De trenger pengene de får for aksjene de selger. At de selger nå, og ikke venter noen måneder, til “clinical data are expected to emerge” (se nedenfor), er ikke et optimalt signal om hva de forventer av kursen i sommer.

Dette bringer oss til spørsmålet: Når får vi data som viser effekt in-vivo?

Selskapet skriver i siste rapport fra 25 mars:
“Medpace will provide comprehensive clinical development services, including trial management, regulatory support, data handling and pharma covigilance. Initiation of the trial is subject to regulatory approval, and initial clinical data are expected to emerge from mid-2026.”

Hva betyr følgende: “Initiation of the trial is subject to regulatory approval”?

Zelluna har en avtale med Inven2 der de skylder til sammen 750.000 EUR. Zelluna kan velge å gjøre opp dette i aksjer på en gitt dag. Denne dagen er ved dosering av 1. pasient. For å få flest mulig aksjer har vel da Inven2 interesse av å holde kursen nede. Har DNB tatt på seg jobben med å holde kursen nede?
I så fall fortsatt en glimrende mulighet til å skaffe seg billige aksjer:)

4 Likes

Inven2 er avhengig av å selge aksjer for å finansiere driften. Det ligger også i strategien deres at de ikke skal være langsiktige eiere. Mener alt dette skal stå på sidene deres et eller annet sted om jeg husker riktig.

3 Likes

Ser av aksjonærkistene at DNB porsjonerer ut nok aksjer til å holde kursen i sjakk; her er bare å hamstre i vei:)

1 Like

Med litt flaks nå så kommer melding om første pasient dosert og Invent2 får aksjene sine tildelt samme dag.

Deretter kommer Fiona og snakker kursen til himmels…:slight_smile:

1 Like

Spennende å se at CAR-NK terapier kan kurere kreft!

Det bekrefter jo langt på vei at NK-celler dreper kreftceller, eller? :man_shrugging:

Og TCR som target er også validert gjennom godkjente kreftbehandlinger, så prosjektet til Zelluna fremstår jo veldig lovende.

Når både MOA er validert hver for seg via target og behandlingsform, så gir det mening at partner og oppkjøp kan komme relativt kjapt hvis de viser god effekt og akseptable tox.

Men klart, caset har biotek-oddsen i mot seg, så mest sannsynlig fungerer det jo ikke.
Men det som gjør at jeg velger å ta et lodd er denne unike IP-beskyttelsen som gjør at de eier hele TCR-NK feltet, og at MOA er bekreftet både for TCR som target og NK som potensiell kur mot kreft.

1 Like

Det foreligger sjølsagt en plan for gjennomføring av studiene, og melding om dosering første pasient er vel første milepæl.

Når de inviterer til investordag med Fiona 14. april, så er det vel sannsynlig at de vet de vet de har nyheter å komme med?

Forstår det som at oppgjøret i aksjer er låst til denne datoen / dagen?

Ja, forstår det slik.

Regner med at DNB selger unna , så fram til da blir det billigere aksjer å få:)

1 Like

Zelluna ASA - Disclosure of voting rights of Annual General Meeting

Takk for det. Spennende framover her, liste seg inn når interessen virker lav :sunglasses:

Jeg har listet meg inn med litt mer i dag. Tenker at det kan bli en del action når første dose er satt :blush:

Tviler veldig sterkt på den meldingen har noen nevneverdig kurs drivende effekt. Det øker såklart sjansen for at utlesningen faktisk kommer til sommeren, men biotech readout risiko blir sjeldent premiert her på berget.

Hvilken melding mener du?

1 Like

En melding om at første pasient er dosert

Det kommer jo litt an hvordan man vurderer caset.

Ledelsen prøver jo å selge dette inn som lignende celleterapier der oppkjøp har kommet relativt kjapt etter avlesing av safety.

Mtp på den unike IP-posisjonen så er det lov å håpe på mye oppmerksomhet ved avlesing. FPD tror jeg kan være startskuddet for en økende oppmerksomhet rundt caset.

Zelluna går en svært spennende sommer i møte om de leverer på guiding rent tradingmessig tror jeg. Skulle de attpåtil klinke til med god effekt og OK tox-profil så tror jeg det bare er til å spenne beltene.

Den som lever får se. Vi ha jo alle sett hvordan Circ gikk til himmels på noe preklinisk nytt.

Alle selskap i biotek sektoren som leverer på hype fremover vil bli klekkelig belønnet, trur eg.

2 Likes

2 Likes