Muligheten for å handle på billigsalg i går gikk meg hus forbi, men fikk heldigvis muligheten på børsen i dag til samme pris.
Deltakelsen i den rettede emisjonen er meget tillitsvekkende, så nå tar vi gjerne imot melding om første pasient dosert:)
Muligheten for å handle på billigsalg i går gikk meg hus forbi, men fikk heldigvis muligheten på børsen i dag til samme pris.
Deltakelsen i den rettede emisjonen er meget tillitsvekkende, så nå tar vi gjerne imot melding om første pasient dosert:)
Blir det ca 12% flere aksjer, samt økt runway med 1 år, dvs ca ut 2027?
Det pågående kliniske studiet har først og fremst fokus på sikkerhet, men sjølsagt også et ønske om tegn på effekt.
Styrking av kapitalen gir selskapet større fleksibilitet i videreutvikling av
plattformen, enten i egen regi eller i samarbeid med aktuelle partnere.
Ved meget lovende resultater er direkte salg av selskapet også aktuelt. Det har CEO vist til ved flere anledninger.
Aksjene tegnet for hos Nordnet er tilgjengelig for handel, kommer vel fra de som har lånt ut aksjer ifbm emisjonen…
Det gjelder aksjene som ble tegnet hos ABG også, så alle de nye aksjene er nå i omsetning.
Men hvorfor folk selger på 18,60 forstår ikke jeg, ville jo selv aldri rørt en biotech aksje om poenget var å tjene noen tiøringer på trading.
En annen grunn til å IKKE selge nå er jo at ved at selskapet nå gjør en emisjon, så tilsier det at management og styret ikke har informasjon om negative nyheter. Så det er en slags bekreftelse på at alt er OK, og vi visste jo at de hadde lite cash igjen.
Selv om jeg helst hadde sett at vi fikk en god nyhet før de satte emisjonen, så kan man forstå at de ikke ønsker å ta risikoen på å måtte henter i løpet av sommerferien hvor likviditeten skrumper inn.
Så må vi huske på at aksjonærene som deltar i emisjonen hittil har lidd betydelige tap på sine investeringer.
Da er det vel rett og rimelig at vi som har kjøpt på billigsalg unner dem å snitte litt ned før kursen forhåpentligvis snart går i taket…
Det er et viktig og betryggende signal at de i forbindelse med emisjonen opplyser at de er i rute i forhold til planen.
Tror ikke billigsalget vi vare særlig lenge.
Vi starter nå på uke 7 etter Cite 1 åpnet, er det virkelig så vanskelig å finne 3 pasienter som passer i undersøkelsen. Citen er jo verdensledende innen kreftbehandling/forskning, samt at de har masse pasienter, mener å huske 60000 pr år, dog det er vel for begge Citene samlet
Bra Zelluna fikk en emisjon på 58 millioner, da har de vel runway til ut i 2028, for dette ser ut til å ta tid. Cite 2 som skal kjøre kohort 2 og 3 er jo ikke åpnet enda b.a!
Deler utålmodigeten, men er ikke bekymret. Pasientrekrutteringen er ikke det eneste som skal på plass. Det er et stort apparat som settes i gang for å kartlegge og følge opp pasientene under studiet, og de 2 studiestedene skal også koordinere sine aktiviteter.
I forbindelse med emisjonen opplyser selskapet at de er i rute i forhold til planen, og guider fortsatt avlesning medio- 26.
Det er vel ganske utenkelig at de i forbindelse med en emisjon guider mot bedre vitende?
Første gang du prøver deg som biotek-aksjonær?
Det fins ingen andre bransjer på børs hvor undertelling og overselling står sterkere. Alle har vært i partnersamtaler, alle er interessert i det de holder på med, spesialistinvestorer tar stadig kontakt etc etc….
Siden 1 av 10 000 selskaper som starter preklinisk forskning lykkes tror jeg de tenker at de har ryggen fri. De kan alltids skylde på statistikk og biologi går det at skogen, som det oftest gjør.
Selakapet har over flere år jobbet for å utvikle denne teknologien, og det er naturlig at forventningene stiger fram mot avlesning av første kliniske resultater.
Det kan nok være at optimismen i noen tilfeller grenser mot det urealistiske, men anser det som naturlig at ledelsen er entusiastisk med tanke på de oppløftende og lovende prekliniske resultatene.
Dersom det har oppstått alvorlige, uventede problemer, er jeg rimelig trygg på at markedet ville blitt informert.
Store aksjonærer er med i emisjonen. Personer i styret sitter strategisk plassert i dette miljøet, og det er utenkelig at de ville spolere tillit ved å holde tilbake betydningsfull informasjon i forbindelse med en emisjon.
Her går nok ting etter programmet, men resultatet av studiene kan sjølsagt ingen garantere for.
Felles for alle selskap, det tar tid å komme seg i klinikk
“Hei, vil du kjøpe aksjer i selskapet vi jobber i? Til info tror vi ikke noe særlig på dette og statistikken for suksess er rimelig slim” said no one, ever.
La oss bare emittere 4-6 ganger over 3 år i et studie som ble forsinket 2 år til klinikk, og ble stoppet når 90% av pasientene var rekruttert. Hvorfor? Selskapet adresserte ikke rekrutteringsutfordringer sannferdig og til slutt viste det seg at det hadde blitt tilbakeholdt informasjon
De donerer ikke penger, de skal tjene pe
nger, og er ofte inne lenge før det når børs…
Du har allerede sett at de har bommet på guiding, og at de har kjørt en emisjon av samme grunn. Mest sannsynlig ingen avtale eller resultater i sikte før de hadde gått tom for penger… 

Er dette info/tall hentet fra Zellunas historikk, eller et annet selskap, eller hentet ut av luften for å illustrere et generelt poeng?
Fælt spesifikt til å være oppspinn, syns du ikke?
PARADIGME my friend.
Ja, det var ganske spesifikt, og ikke en studie jeg satt meg særlig inn i. Derfor spørsmålet.
Første pasient dosert for Zelluna er vel like rundt hjørnet var vel ca det Jonas Einarson sa i Radium podkasten om Circio den 18 juni!