Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zelluna (ZLNA)

Hvordan kan ingen tox gi reprising verdi, en sukker pille har samme effekt :see_no_evil:

Det er vel fordi det ikke kan sammenlignes
. Vet ikke om du har lest innleggene fra boble angående hvorfor preklinisk er mer forutsigbart i circvec ift legemidler etc. Om jeg husker korrekt så er det fordi det fungerer på samme måte som mrna noe som allerede er bevist fungerer og om det fungerer i dyr så er det ikke den store forskjellen til mennesker. Men han kan forklare selv eller henvise til de innleggene. Pre klinisk er ikke pre klinisk over hele linja så å si.

Føler dette fort kan bli en sånn klassisk norsk biotekhistorie hvor det blir mye sidelengs bevegelse helt til det ev. dukker opp en [overraskende] melding av typen “oj, her er det bevis for effekt”. Eller “oj, her var tox ganske alvorlig”. I ZLNAs tilfelle er det lite sannsynlig at det kommer en melding av siste typen, så har lite tro på svalestup pga avsluttet studie. Så blir det store spørsmålet: Hvor sannsynlig er det at tcr-nk vil vise noen form for effekt / aktivitet rundt tumor her? Og hvor lengt fram vil “vinduet” hvor den meldinga kan komme være?

X-faktor for zelluna er om de ser tegn til meningsfull effekt på de første avlesningene for dette.
Studien er lagt opp til at alle dosenivå skal kunne ha klinisk effekt, men husk at safety og effekt dose-eskalering er primary endpoints i studien.

Som Pk2k helt korrekt påpekte over vil man heller ikke får tox av en sukkerpille, så at det gikk bra med første pasient er hyggelig, men strengt tatt ikke kursdrivende.

Misforstå meg rett; synes zelluna er knall spennende, men utfall av studien er binært med all risiko det medfører.
Markedet har som oftest rett på verdi (helt til det ikke har det lenger), selv om det føles irriterende å vase ned i gjørma.

Personlig synes jeg kurs nå er gunstig (pluss hverken riktig eller gal), men jeg vil nok ikke være tyngre eksponert før dataene har mer kjøtt på beina.

Og zelluna får ikke potent oppmerksomhet før de har data. Inntil da er de litt alene og ensomme på feltet CAR-NK…

1 Like

Synes ikke det er rett å gi vurdering av sikkerhet så liten betydning. I forhold til et verst tenkelig scenario med stans av studie er situasjonen avdramatisert og betryggende.

På dette dosenivået er det lite sannsynlig å oppnå betydningsfull klinisk effekt, men sikkerhetsanalysen så langt inviterer til å etterhvert øke dosene.

Synes alt tyder på at studiet ledes med trygg hånd, og da er det naturlig at det kreves litt tålmodighet.

Det kan sjølsagt være at det kommer sensasjonelle resultater underveis som skaper liv og røre og setter fyr på Big Pharma. Sannsynligheten for dette er liten på dette stadiet, men ikke 0.

3 Likes

Spørsmålet er jo hvorfor man er investert.

Markedet (med alle dets begrensninger) vurderer altså betydningen til å være lav.

Muligheten til å tjene penger på at pasient #1 ikke fikk (alvorlige) bivirkninger var altså også lav.

I dette tilfellet (pasient #1 melding, helt spesifikt, ikke zlna som helhet) mener jeg at reward < risk

Og jeg – i hvert fall – leter stort sett etter caser hvor får en materiell belønning for å ta risk :upside_down_face:

Jeg (som andre) har tidligere sittet og gnålt i diverse tråder om at “markedet tar feil”. Betyr så fryktelig lite. Markedet gjør det markedet gjør. Og så får man bare forholde seg til dette :face_with_head_bandage:

«Markedet» ble vel også preget av at Inven2 solgte ganske mye aksjer de første dagene, og kanskje skremte kjøpere unna når man trodde det kunne komme mye mer ut.

Siste 3 dager har de imidlertid ikke solgt aksjer i følge E24 sine lister.

2 Likes

Man skulle kanskje forvente at slike meldinger kunne gi noen trading-muligheter, men så langt har det vært skuffende liten reaksjon i markedet.

Likevel er det slik at de 50 største aksjonærene sitter forholdsvis rolig på 90% av aksjene, og Invent2 ser også ut til å være ferdig med sine justeringer.

Vi optimister kan kanskje ha håp om at det kommer inn større aktører og pynter litt på kursutviklingen?

Situasjonen er vel nokså klassisk med at det sitter en del slukørede mer langsiktige investorer ned et lite håp om at traderne blir tatt på senga…:slight_smile:

3 Likes

Mhm, med omsetningen slik den er og Inven2 tilsynelatende på selgern, så blir det jo fort til at man sitter på sidelinja, i tro at en hver (småskala) god nyhet vil bli benyttet til å lempe ut aksjer.

Men det er en del av caset her, at er man inne, så sitter man i samme båt som aktører som Inven2, og det får man bare ta høyde for.

Min måte å ta høyde for det er å sitte mer eller mindre på sidelinja til jeg vet at dosenivå 2 er i gang.

Kan være at revurderer når / om meldinga “IDMC gir klarsignal til å dosere de to siste på dosenivå 2” kommer, da tror jeg r/r blir bedre.

Da er det ca 3 millioner aksjer utenfor top 50. Nordnet har ca 3400 aksjenærer, regner vi grovt på det med ca 1000 aksjer hver. Ikke det helt store rommet for å få opp omsetningen og skape kursbevegelser. Gjetter at mange gjør som meg, sitter stille selv om man ikkeer på topp 50.

4 Likes

Det var vel i dag pasient #1 skulle scannes. Så vi krysser fingrene for en positiv oppdatering i engelsk presse :crossed_fingers:

(Og ja jeg vet at sjansen er liten for en betydelig reduksjon i tumor størrelse for første dosenivå, men en positiv oppdatering på pasientens helse vil uansett være gledelig)

4 Likes

Den store tabben til Zelluna var å gå til klinikken.

De skulle blitt værende et preklinisk selskap, så kunne de lett tatt en Circio :chart_with_upwards_trend::laughing:

Men Circio kan aldri bli verdt 1000 kroner aksjen. Det kan Zelluna :wink:

1 Like

Om de hadde fått teknologien til å fungere InVivo i dyr, og så utlisensiert den, så hadde det kanskje gitt en bedre avkastning i forhold til risiko.

1 Like

Hah, kan helt sikkert få noen til å lage et bullcase på kr 1000,- for Circio :wink:

1 Like

Gir jo ingen mening å skulle satse på biotek i Norge når markedet (les retail) fungerer slik at man straffer selskaper jo lengre i løpet de kommer for da mener markedet(retail) at risikoen øker :crazy_face::upside_down_face:

Min påstand er at det aldri har vært en aksje med høyere potensiale enn denne innenfor biotek på norsk børs. Selvsagt high risk…men tenk hvis de treffer. Komplementær behandling for de fleste faste krefttyper :star_struck: må ta loddet​:partying_face: ekstra kult å være med på noe som kan snu rundt på dagens behandling :wink:

1 Like

Moderna gikk rundt 40 USD milliarder på kreftvaksine-dataene sine…

Men altså, CRNA måtte hatt en MCAP på 275 millarder NOK for å være på 1000kr/aksjen

Så da snakker vi om en MCAP som er over Aker Bolla Pinsvin sin, men under DNB.

Så alt Digman og co trenger å få til er stat sig så det hyler i en fase III med personlig rettet kreftvaksine i en enkelt indikasjon

Et mer “realistisk” scenario for CircVec er vel at det finnes et eller annet bruksområde hvor bare CircVec fungerer, og at selskapet ikke selger rettighetene

2 Likes

Don’t fight the fuckin hype! :laughing: