Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZEN Graphene Solutions Ltd (ZEN.V)

ZEN Graphene Solutions Ltd., et selskap med fokus på teknologiløsninger basert på Graphene. De driver med utvikling av grafenbaserte nanomaterialprodukter og applikasjoner. Det eier 100% eierandel i Albany Graphite Project i Nord-Ontario, Canada. ZEN Graphene Solutions har samarbeid med Graphene Composites Ltd. for å utvikle et COVID-19 virucidal grafenbasert komposittblekk for ansiktsmasker; og har en forskningssamarbeidsavtale med Deutsches Zentrum for Luft- og Raumfahrt (det tyske luftfartssenteret) for å undersøke bruken av Albany Pure grafenbaserte nanomaterialer i fabrikasjonen av nye karbon-aerogelkompositter. Selskapet var tidligere kjent som Zenyatta Ventures Ltd. og skiftet navn til ZEN Graphene Solutions Ltd. i januar 2019. ZEN Graphene Solutions Ltd. ble innlemmet i 2008 og er basert i Thunder Bay, Canada.

Selskapet har fått vind i seiliene de siste månedene og det ser ut som verden kan få øynene opp for Graphene. Men først og fremst må vindunderproduktet bevise at det lever opp til forventningene i et real-world scenario.

Graphene er det letteste og tynneste materialet som er kjent i dag. Det er 200x sterkere enn stål, og har den høyeste varme-og elektriske konduktiviteten man har oppdaget så langt. Mer en 10x mer konduktiv enn kopper og 1000x større strømkapasitet. Graphene er så tynt at det kun er 1 atom i tykkelsen, i praksis vil det si et 2-dimensjonelt lag, strukturen har et hexagon/honeycomb mønster. Graphene utvikles i dag med tro om å kunne revolusjonere mange produkter.

CEO i ZEN Graphene Solutions er ikke redd for å stille opp til intervjuer og på TV, det finnes flust av informasjon på youtube og andre tidsskrifter.

ZEN har blitt diskutert en del i Graphene tråden, men fortjener en egen tråd.

5 Likes
1 Like

ZEN skal «grønnvaskes».
Månedlig maskebruk WW er estimert til milliarder av masker pr mnd ( noen estimerer noen over 100 milliarder masker, se link).
Viruset overlever ca 3 dager på plast og lignende overflater.
Med ZENmasker kan gjenbruk gjøres i mye større grad.
https://pubs.acs.org/doi/pdf/10.1021/acs.est.0c02178

Dr.Dube tweet

Andre nyheter er at ZEN sin samarbeidspartner, Evercloak, styrker staben mtp kommersialisering.

Kortversjonen her er at man med hjelp av Graphene kan lage en membran som filtrerer bort fuktighet i luft før luften går inn i AC/HVAC, og dermed reduserer strømforbruket dramatisk.

Fint forklart her:

1 Like

Veldig fin kursutvikling nå. Og det uten melding. I følge tweet fra Evercloak skulle det komme «news» i November.
Ikke mange dagene igjen.
Om de har Thanksgiving i Canada aner jeg ikke :poultry_leg:

1 Like

Nyheter nå

2 Likes

Nyheter

Mere hyggelige nyheter. Denne er fra i går. Men kom muligens etter børsens åpningstid. Tror ikke den lå der på åpning i går, men kan selvsagt ta feil.

1 Like

Ny tweet fra Evercloak.
Innholder blandt annet denne linken som beskriver AirCon-filteret.
Kortversjon: AirCon står nå for 10% av klimagassutslipp. Dette filteret vil redusere energiforbruk med 50%, minst.

http://alumni.mcmaster.ca/s/1439/19as/interior.aspx?sid=1439&gid=1&pgid=9570&utm_source=Facebook&utm_medium=Social&utm_campaign=AlumniStories&utm_content=AllenPope&fbclid=IwAR28FgOrm1lnvra6OGCLQZf7ClmcCD2XW9Q88mOSCZrDz5wCJL2hZBOAj80

1 Like

Børspause :smiley:
Må da bety noe positivt nå så tett opptil jul

1 Like

Nyheter sluppet. Eksplosive.
Ser nesten ut som ZEN blir en konkurrent til SoftOx på noen felt nå.
Graphene kan brukes til så mangt.

1 Like

Hvordan er det med sikkerhet? Ikke for å sammenligne, men skrekken er vel om det kan ha effekter lignende asbest eller noe?

1 Like

Godt spm.
Det er nok litt for tidlig å spekulere i.

Ville nok selv foretrukket en damp fra SoftOx enn en formula av sølv og Graphene når det kommer til inhalering :smiley:

Nå har jeg ikke satt meg så ekstremt mye inn i produksjonen. Men ser jo for meg at en blanding av hypoklorsyre og eddiksyre er en del billigere å produsere enn en blanding med graphene?

Selvsagt

SoftOx formula er omtrendt gratis å produsere.

Men dette kan åpne øynene til endel folk og investorer. Nesten ingen i dag har kjennskap til Graphene, og de utrolige mulighetene som materialet representerer.
Får vi en melding rundt AirCon (Evercloak) i nær fremtid, samt litt presssedekning…:rocket: kan denne aksjen gå som faen.

Legger med en kommentar fra Seeking Alpha: :smiley::smile::rocket:

micpickle

Today, 5:03 PM

Comments (504)

|

  • Follow

This is the future of curing several diseases in both humans and animals. This will Be Bigger than Apple, Microsoft, and Google. Zen Graphene Solutions is the Next 10, 20, 30… Bagger.

ReplyLike

1 Like

Takk, Mr.Oncoinvest, for skriveriene om Zen. Jeg kjøpte aksjer her i dag, det ser unektelig veldig spennende ut fremover!

1 Like

Dr Dube la ut et tweet i går, som senere ble slettet. Mulig den ble ansett som børssensitiv.

Slik lød den ihvertfall

from the boss

$ZEN.v Our partners at UBCO just received $1.9 Million from Western Development for equipment and infrastructure to support our growing innovation team. ZEN supplied a support letter towards this application and thrilled to see WD support #graphene innovation!!

Så det er mange jern i ilden nå :+1:

Her er meldingen om samarbeidet hvis det skulle være av interesse

2 Likes

Legger ved noen linker til forum jeg følger:

I forrige pm om potensialet til å bruke grafén til å behandle bakterie- og virusinfeksjon skriver de “Based on this breakthrough and an urgent need for such treatments, we will seek immediate collaborations with potential pharmaceutical partners to optimize the delivery mechanisms to target infections in general and especially those common in the respiratory tract.”
Skulle tro at det er endel interesse og at det ikke tar lang tid før et samarbeid er etablert :ok_hand:

Anbefaler alle som er interessert i å investere i ZEN å lese gjennom deres nyheter de siste årene, spesielt etter de fikk inn nytt styre og satset mot grafén.

God jul :blush:

2 Likes

Famous last words fra Brett :smiley:

1 Like

Hvor kan jeg lese om virkningsmekanismer for dette i kroppen? Det slår meg som merkelig å tilføre dette kroppen. Jeg assosierer det med hvordan man må unngå å puste inn pussestøv fra karbon fiber, men det er selvsagt helt andre molekyler og størrelser. Må det transporteres ut av kroppen på en eller annen måte eller blir det brutt ned?