Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ZEN Graphene Solutions Ltd (ZEN.V)

Noen av dere som har tenkt på det norske selskapet crayonano? De bruker jo grafen, og har etter sigende tech’en klar.

3 Likes

Trebor på forumet her har også nevnt de. Ser interessant ut.
Men er de notert?

Edit
Fant de på OTC-listen

Ser spennende ut!

Aksjer på NOTC. Der ligger også en nyhetsbulletin ute der de skriver at de ikke kommer i gang med produktlansering før i andre halvdel av 2021. Men jeg skal avgjort følge med på denne fremover.

"CrayoNano has throughout Q4/20 learned that our visibility into uptime in our supply-chain is limited and we see a continued risk into 2021.

As part of the downtime in the R&D supply-chain, CrayoNano has experienced significant reduction of availability and access to equipment and resources. The company has therefore not taped-out the product demonstrator of our UVC LED chip to strategic customers in December 2020 as previously planned. Despite the challenges that the pandemic is causing, the company is focusing on enabling the supply-chain and re-confirms the plan of product release for the second half of 2021"

Voldsomt til fart på G6 i dag da, har økt ordre limiten flere ganger men den har bare stukket fra…nå blir det å vente og se litt. Ingen nyheter i dag?

3 Likes

Startet en tråd for G6 @Mr.Oncoinvest @tverilytt @Andor

1 Like

Ingen andre enn at G6 måtte opplyse om at det ikke er noen nyheter som er grunnen til reprisingen som foregår.

Det er gøy å være med på så store bevegelser på kort tid :slightly_smiling_face:

2 Likes

En som har lagt ut en fin triggerliste på et forum.

3 Likes

Nyheter denne uken. Bull som f…

Bare å sette igang coating på HEPA filter i fly og bygninger :airplane:

2 Likes

Har du sett noe på i hvilken grad de konkurrerer med G6 som vel gjør noe av det samme?

Min oppfatning av hvor Zen Graphene satser i HVAC er at de sammen med Evercloak forhåpentligvis snart lanserer aircondition-løsninger med grafen, i første omgang for å gjøre aircondition mer energieffektiv.

Det er G6 som har jobbet med å utvikle filter til bruk i luftrensesammenheng etter hva jeg kan forstå, der eliminering av virus og bakterier er hovedhensikten.

3 Likes

Ja
Det er nok rom for begge :+1:

Min oppfatning er at Zen kan bruke sin coating (spray) på eksisterende filter. G6 kommer med nye filter som ikke slipper viruset gjennom (og det kreperer der :smiley: )

Zen vil nok promotere på N95 i første omgang tipper jeg.

Filteret som utarbeides med Evercloak filtrerer som sagt fuktighet. Ikke noe fokus på virus der såvidt meg bekjent.

Håpet for 2021 må være at et selskap som f.eks Ark Invest vil utvide sin horisont fra dagens «five disruptive innovation» til også og gjelde nye materialer, som vil endre våre liv. Graphene vil i såfall få hedersplassen.
Vi har i det siste også sett at grunnstoff som Scandium, som gir aluminium mye bedre egenskaper, har begynt å gå bra.

4 Likes

Utdrag fra siste melding:
“pleased to announce the following related to its proprietary, graphene-based coating that is 99.9% effective against aerobic bacteria (gram-positive and gram-negative), fungal and viral activity, including COVID-19”

Greg Fenton, ZEN CEO, commented: “Demonstrating that the application of our coating on both filtration and mask materials does not negatively affect the air flow or breathability is another meaningful step towards realizing the full potential of our novel graphene-based solutions. We believe the personal protective equipment (PPE) and air filtration markets have enormous potential for our company as we develop vital tools in our collective fight against pathogens, like SARS-CoV-2."

" The company has received test results from a major Certification Company … confirmed that there was very little effect on air flow and pressure drop when the filter was treated with ZEN’s graphene-based coating compared to the untreated filter… Since ZEN’s coating has shown no effects on these parameters, the company will now immediately move to commercialize its coating in the HVAC industry."

Tolker siste melding at de også skal begynne med filter som tar knekken på virus og bakterier, samme som g6.
Men som Mr. Oncoinvest mener, tror jeg også at det er rom foe begge

3 Likes

:partying_face::partying_face::partying_face:

5 Likes

Nydelig :+1:

Så kommer resten etterhvert. Masker, HEPA osv

Mens filteret med Evercloak også kan komme hvert øyeblikk

Vi ser muligens 4-tallet i dag

4 Likes

Tok meg en liten minipost selv her. Kom inn på CAD 3.71. Skrapte frem et tradebeløp som nå blir omgjort til langsiktig. Gått mye på kort sikt denne så ikke godt å si hvor den skal med det første, men synes avtalen så utrolig bra ut. Er også blitt rimelig overbevist over potensialet de har innenfor varmepumper med mer miljøvennlig og billigere produksjon av graphene. Burde være i vinden i disse dager. Blir spennende å følge fremover på lang sikt denne.

Edit - blingset på kurs

4 Likes

Overraskende svak kursutvikling.
Men noen hadde vel bestemt seg for å selge på news.
Men sten for sten bygges, i raskt tempo, så kursen vil komme på et tidspunkt :chart_with_upwards_trend:

Greg Fenton, CSO of ZEN, said, “This is a historic day for ZEN. The signing of this significant commercial agreement is a watershed moment for our organization."

Markedet er foreløpig ikke helt enige men er vel mange som skal sikre litt gevinst :blush:

2 Likes

Ser noen spekulerer i om opsjoner ble utløst. Mulig det.
Men det er nesten 3 timer igjen. Bør ende i solid pluss.

Zen mener alvor folkens :+1:
Hold på aksjene :soon: :chart_with_upwards_trend:

5 Likes

Markedet for medisinske ansiktsmasker på vei opp, vaksiner kommer ikke til å fjerne behovet fremover.

“Confronting new, more transmissible variants of the coronavirus and a winter spike in infections, a number of European countries are beginning to make medical-grade face masks mandatory”

Zen Graphene virker bra posisjonert!

Edit:

Økt fokus på høykvalitetsmasker også i USA

3 Likes