https://www.tap.info.tn/en/Portal-Economy/14745191-canadian-oil-gas
https://live.euronext.com/en/product/equities/CA98936C1068-MERK#CompanyPressRelease-8520116
Oljesalg verdt 70-80 millioner.
Hvor lenge kan Zena prises så lavt:)
Nå kommer Tilapia II også snart:)
Ender sikkert i minus, selv etter denne meldingen😅
Troe signering av Tilspia 2, Virkelig vil få fart på selskapet.
Egentlig litt synd ar Zenith kun produserer ett årsregnskap, og denne blir ikke vist før 8 måneder senere. Umulig å følge med på det Finansielle resultatene. Får håpe de begynner med kvartalsvise regnskap.
Dette lover godt, vanskelig å si om det vil skje i nærmeste fremtid, da det kan virke som ulovlig innsidehandel, men vil tro vi får noe news i løpet av Februar måneden.
https://newsweb.oslobors.no/message/570027
I morgen passerer vi 20 øre?
Fytti for noen tall:)
Tilapia er også på vei.
Fra beskrivelsen av selskapet i børsmeldingen:
Zenith Energy Ltd. is a revenue generating, […]
Er det bare jeg som synes det er litt rart å ha med “revenue generating” som del av selskapsbeskrivelsen?
Uansett, hvis ingen faktisk leser tallene kommer den sikkert til å gå som et uvær …
De har hatt noen år uten særlig revenue, så de vil vel understreke at de nå har omsetning. Litt sær formulering uansett.
Er det kommafeil i tallene her?
Tilapia som skrives inn?
Sikkert børsmelding i morgen
“This result was brought about by the gain on business acquisition of CAD$75,907k related to the Tunisian assets, negatively impacted by the non-recurrent administrative expenses related to the negotiation for the acquisitions and non-cash items.”
side 8
Litt kreativt kanskje?
Tror ikke de helt skjønner hva de selv har skrevet engang…
Resultatet på CAD64mill (ca 500mill NOK) kommer av at verdsettelsen av et oljefelt de kjøpte for slikk og ingenting har blitt CAD72mill pr 31/3. Dvs en meget god deal som de kommer til å hente ut olje fra de neste årene.
Total assets oppgis til ca 2mrd NOK. Dagens selskapsverdi er 0,25mrd, så trolig en del å gå på kursmessig der. Gjeld og cash ser ut til å utligne hverandre så 2mrd er grei.
Tilapia er ikke med i noen av tallene. Heller ikke oljesalget i april eller strømsalg som har vært på topp siden mars.
Årsaken til økningen i verdsettelse kommer av at når de kjøpte feltet så ble det ansett som nesten verdiløst, trolig pga utvinningskostnad pr fat olje var det samme som salgsprisen. Men så steg oljeprisen, MYE…
Jøss, her var det mange utålmodige selgere. Penger på gaten å få kjøpe på 0,13kr etter denne rapporten
Jeg vil rette litt på kommentaren min om kreativitet tidligere. Det er ærlig nok å skrive opp et felt de kjøpte for knapper og glansbilder slik at bokverdien ligger nærmere dagens verdi enn kjøpesummen. Det jeg misliker er hvor høyt de skrev opp feltet. Uten den manøveren gikk de med tap (vel å merke inkludert utgifter som ikke er ventet å gjenta seg), og medregnet den så har de tidenes overskudd. På papiret er P/E nærmere 0.5 nå, men cashflow er ikke like fin. Det kunne vært kommunisert tydigere.
Jeg synes likevel at Zenith totalt sett virker veldig billig for den pakken du får (Italia og Tunisia som allerede er produktive og flere feite fugler på taket). Jeg sitter stille med posten min.
Bruno Itoua, Minister of Hydrocarbons, Congo [Brazzaville] is one of the Keynote Speakers at the MSGBC Oil, Gas & Power Conference, Dakar, Sept 1-2. The outline program released yesterday appears to schedule his contribution as part of the West African NOC Forum on the morning of Thursday September 1st. Since Ministers use these high profile occasions to release news of the signings of significant national contracts it is possible that an announcement of both the Trident OGX/Orion Oil/MKB [ref 22.05.2022 post] and ZEN/Tilapia II contracts will be included. The timing of such an announcement could explain why the release of Final Results has been brought forward by a day, to Tuesday Aug 30th.
AGEOS
Strømmen i Italia alene utgjør altså noe i nærheten av 2% av marketcap på EN måned. Fin cash flow for å finansiere annet.