Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zenith Energy (ZENA)

au.finance.yahoo.com

Gazprom Halts Gas Supplies to Italy in Latest Energy Battle

(Bloomberg) – Most Read from BloombergGazprom Halts Gas Supplies to Italy in Latest Energy BattleGet Ready for Another Bear-Market Rally, Strategist Emanuel SaysIndonesia Soccer Stampede Kills 131 as Use of Tear Gas QueriedFed Begins to Split on the…

Tror Zenith Energy(Zena) vil nyte godt av dette.
Zenith har en markedsverdi per idag på under 200 mill NOK,

I Italia hadde de i August en Nettofortjeneste på 530,000 Euro i Strøminntekter. etter at de faste kostnadene 35 000 Euro er trukket ifra. Eller i NOK: 5,65 mill kroner. NewsWeb
Et raskt estimat/beregning vil si at dem vil tjene rundt 60 mill i året på kun Italiens Strømproduksjon. Som gir en PE på 3.33
Øker dette til 10 Mill i måneden(noe jeg ikke synes er usannsynlig) gir dette 120 mill i årlige inntekter. Eller PE på 1,67

Denne “Nyheten” om at Gazpron ikke lenger vil levere strøm til Italia vil presse prisen enda mye høyere op, da Italia vil være enda mer avhengig av Strøm, det er mindre strøm tilgjenglig og folk vil betale mer for dette. Klassisk tilbud og etterspørselskurve.

Merk også at Hovedstrategien/fokuset til Zenith er å produsere Olje og ikke Strøm.

Er latterlig hvor billig Zenith blir handlet til på dagens nivåer.

1 Like

Du treffer spikeren på hodet i denne antagelsen. Nå må Italia gjøre alt de kan for å få inn energi. Mener Zenith har mer potensiale på utvinning av gass i Italia og nå bør alt gjøres for å gi full gass

Blir ikke no av dette. Emisluk og lite substans. Tror Evil har vært innom og påpekt div, så intetanende investorer ikke skal tro på regnestykkene som gjøres innimellom. God søndag!

Tallene dine mangler store utgiftposter som admin(som for Zenith et overdrevent dyrt sett i sammenheng med små assets) og skatt. Om alle måneder går som August blir det likevel veldig bra, men Zenith er ganske fair priset for det de har i dag, kanskje heller litt dyrt (energi har lav p/e om dagen). Zenith er derimot sterkt rabattert om du har tro på at de faktisk får landet noen av prosjektene de har i Afrika.

Helt1, nå har det vel ikke vært emisjon på en god stund? Det siste året har Zena betalt mer utvannende gjeld enn de har tatt opp, og credit rating er oppjustert to ganger siden samme tid i fjor. Det er fremdeles et selskap med voldsomt mange aksjer og utestående warrants, men det kommer seg. De tjener penger nå, tiden med stadige emisjoner er forbi.
Dersom de får i land en stor kontrakt i Afrika kan emisjon være et alternariv til lån for å utvikle. Utenom det ser jeg ikke at mer emi er sannsynlig med det første.

Hej Norge

Afrika snask – 5. okt. 2022

Dansken

2 Likes

3 Likes

Ting tar tid ja, så mange er lei og dumper til lavere kurser. Lav kurs kommer også av lite kjøpere generelt på børsen. Mange har vel tatt ut pengene og venter på den globale resesjonen som har vært spådd i årevis, men ser ut til å ha startet.

Tenker hvis Tilapia kommer i morgen, i dette børsklimaet, hva vil kursen gå til? Tidligere anslag på 0,25-0,6kr fra her og der tror jeg ikke vil oppnås, uansett reell verdi. Synes børsen virker så muggen for tiden at jeg blir overrasket om vi går særlig over forrige topp 0,1444kr. Noen som har synspunkter?

1 Like

Hei, har hatt gleden av å følge med på opp og nedturer i noen år nå. Mange interessante innspill og mye håp har jeg registrert. Alle venter på den store potten, Tilapia II! For å kaste litt flammer på glørne, så har jeg tro på at den blir tildelt i midten av November! Dette med tro om at det administrative følger sin egen systematiske arbeidsmetodikk i forbindelse med tildelinger! Med tanke på den nye angivelige avtalen omkring Benin, vil det vel være å anta at kursen løst anslått bør havne omkring 0,30- 0,50 intill reelle fullverdige produksjoner er igangsatt! Forstår godt at de fleste går lei og selger seg ut. De fleste antar at de skal kunne hente relativt kvikk inntjening på sine investeringer. De tenker vel ikke helt praktisk på hva som skal til rent fysisk og ikke minst økonomisk for å iverksette en produksjon! Vi har jo også gått gjennom en tid hvor mye har vært redusert! Tålmodighet (basert på faktiske forhold) er en egenskap som kan gi gevinst, har jeg tro på! Dog litt frustrerende at dagshandel er preget av mindre kurs drivere! Men med tanke på hvordan man har måttet tenkt ved børs registrering så er vel kurs nivåene også lagt.

2 Likes

SPONSOR CIEHC 5

There is no doubt that sponsoring CIEHC will guarantee your company makes a real, long lasting impact, both at the event and after.

1 Like

Det er altså fra energimesse i Brazzaville Congo nå 30nov-2des.

Da kjenner jeg derisking ang Tilapia ble kraftig forbedret :slight_smile:

1 Like
3 Likes

Rykter på HO om kjøp av OMV Yemen, og at dette var grunnen til åpning av Yemen-kontor.

Jeg vil understreke rykter, jeg synes dette virker spekulativt.

3 Likes

Er det de er best på føler jeg ,åpne nye kontororer og dra på konferansenser. + snakke om alle fuglene på taket.
Lander noe snart tro?!

1 Like

so why have they opened the office in Yemen? Just for fun?

1 Like

actually now the news is on all forums already:

2 Likes

Drister meg på en oppsummering for de som ikke ønsker å tråle gjennom tråder på det andre forumet.

OMV selger (assets fra?) datterselskapet i Yemen.
Dette salget ble godkjent av Yemen i september.
OMV Yemen har 44% av et felt som produserer ca 8000 bopd.
Zenith åpnet nylig kontor i Yemen.
På LinkedIn-melding om dette kontoret har flere OMV-ansatte gått inn og klikket like og kommentert.

Den håpefulle slutningen er at Zenith snart blir den lykkelige eieren av OMVs tidligere andel i dette feltet: https://www.offshore-technology.com/marketdata/al-uqlah-conventional-oil-field-yemen/

Tony, om du vet noe mer siden du omtaler dette som nyhet, og ikke rykte, må du gjerne dele! Med Zenith regner jeg selv med at ingenting er sikkert før det er helt sikkert.

2 Likes

Fanget opp info på FA forum at Zenith er fjernet som sponsor og presentasjon for energimessen i Congo som skulle starte neste uke. En titt på siden bekrefter at de er fjernet. Da svekkes Tilapia-håpet kraftig.

Men det kan jo være fordi Yemen og Benin er nær, at det er Zentih selv som ønsker å droppe sirups-kongo. Dette kan foreløpig slå begge veier…

2 Likes

Får håpe det ikke stemmer. Men utrolig lang tid det har tatt. Er altså 2 år siden de fikk “Tildelt” kontrakten, men den offisielle signaturen er enda ikke gitt enda.
Får håpe vi får en fin julegave akkurat som fot 2 år tilbake i tid

1 Like

Tiny Horse: a do not have any additional info! I just follow FA thread, that’s it.

very good results for 1H from ZENA!

1 Like