Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zenith Energy (ZENA)

Vi nærmer os 20 millioner kr nu (2,3 mill $) :blush: 2 x 700.000 kr + dette indlæg fra den 24/12 - er 0.139 eller 0,1420 den rette pris? det ser jeg ikke for mig, men det er så fint at få fyldt op. Måske vågner de kortsigtede og måske ikke :blush:

Denne opgørelse giver et retvisende billede af produktions tallet til Zenith fra SLK, dog er min afregningspris ikke 51 $ men der i mod 44$ derfor er mit tal i regnearket ikke 2,1 mill $ men 1,87 mill $ (16.152.525,00 nok kr) før udgifter og den sidste betaling for de sidste 22,5%. Det efterlader stadig et pænt beløb til vores Zenith konto

Since April 20th Sidi El Kilani has produced 133,261 barrels of oil according to the Tunisian govt ETAP: Production journalière so Zenith’s 22.5% share of this (based in the KUFPEC deal) is 29,984 barrels of oil.

Since September 8th Sidi El Kilani has produced 55,339 barrels of oil according to the Tunisian govt ETAP: Production journalière so Zenith’s 22.5% share of this (based on the CNPC deal) is 12,451 barrels of oil.

In total, Zenith have 42,435 barrels of oil, which at today’s oil price of $51 would be worth $2,164,185. - kilde Marketgunslinger…

Aqualight :denmark::norway:

TA PLASS!

Med hensyn til det emne som har været oppe mange gange, så meddelte firmaet i deres sidste præsentation (Nov 2020) dette vedrørende sidetrack på TLP- 103C:

As publicly announced, Zenith intends to contract a suitable and fully inspected drilling rig to sidetrack TLP- 103C and thereby achieve potentially transformational production from the Mengo and Djeno formations once a new 25-year licence is obtained in respect of the Tilapia oilfield… An independent review ofthe petrophysical analyses of drilling activities in well TLP-103C concluded that reservoir quality is between good and excellent, supporting the commercial decision to seek potentially
transformational production from the Djeno formation.

Med ovenstående in mente, kan man jo godt tænke at, det var ét af emnerne i morgen, hvilket så igen betyder at fremdriften fremskyndes betragteligt i forhold til at skulle vente på vores egen Rig. derudover er det også værd at bemærke at ENI for ganske nylig er blevet færdige med at borer ikke så langt fra Tilapia ll feltet, det er blot et bud, men et solidt bud på en kommende igangsættelse af TLP - 103C sidetrack, med et yderst rutineret team.

Jeg legger spesielt merke til følgende:

« The PK acquisition therefore provided AAOG with a low-cost entry into a proven producing asset. High-quality land-based production and infrastructure facilities are already in place and have significant spare capacity. Success with the TLP-103 well, therefore, can quickly be turned into production and cash flow at minimal cost. Capex requirements are mainly limited to drilling costs, which should be able to be funded from future cash flow.
Our risked NAV for AAOG of the Best case resource from these three horizons is 41p/sh (106p/sh unrisked). In the High resource case this rises to 90p/sh (241p/sh unrisked). The 6.8p/sh core NAV, which only includes the R1/R2 producing reservoirs, provides a solid underpinning to the shares, which at the current 9.6p/sh have little value ascribed to either the Mengo or Djeno horizons that will be drilled with TLP-103.»

Jeg vil tro Zenith har satt en ny standard hva angår «low cost entry.»

Delvis oppsummering fra Call i dag:

Det første som kommer til å skje på finansieringssiden er at de får tilgang til noe cash i Tunisia. Dernest vil de forhåndsselge olje, noe som vil kunne sikre dem et større kontantbeløp. Så sier han direkte at de er i samtaler med arabiske aktører for å sikre finansiering av fremtidige oppkjøp. Da muslimer ikke kan motta renter på sine lån, vil dette struktureres på en litt annen måte enn ordinær lånefinansiering. Boring på Tilapia innen utgangen av 1H. Nå er det bare å vente på Tunisia, deretter Nigeria og andre felt-inkludert nye felt i Congo. En løsning vedrørende utestående 5.7 mill i Congo innen 6 mnd. Jeg tviler på om de får cash Up front, tror heller på Olje og lisenser. Noe av det viktigste i dag var uttalsen at de er «fully confident» i prosessen i Nigeria, og videre ble det understreket at de ikke bruker så sterke ord om det ikke er grunnlag for det-ref Tilapia.

Ledelsen snakket opp oppkjøp av felt som produserer 2000- 3000 boe/ d.

Han nevnte også fremtidig markedspris på 500-700 millioner kr. Mot dagen 150 millioner.

Pluss igjen emisjon var aktuelt på dagens kurs.

Måtte de lykkes!

DNB Markets nevner ZEnith i dag på twitter:

Hei, noen som kan skaffe topp 20/50 liste over aksjonærer i Zenith Energy?

Nå må dere ikke glemme å handle Zenith Energy før helgen:)

I første omgang vil jeg ikke gå lengre enn å få bekreftet SLK og Tilapia II + henholdsvis produksjons verdier fra SLK og en avtale om tilbakebetaling av de $5,7mill som SNPC skylder Zenith. Dette skulle kunne utgjøre en kurs på ca 7-8 Pence (NOK 0,81-0,93).
Deretter vil det definitivt IKKE peke nedover, med økt produksjon og dersom de andre avtalene kommer etter. AC har frem til nå i Afrika-kampanjen levert det som han har lovet, og satte mye på spill da han garanterte Tilapia II, så dette bør han krediteres for.
La oss heller ikke glemme denne hva gjelder Congo “including the potential acquisition of additional oil production assets”

Holyroller har været så god at dele nedenstående med LSE Forum, og tak for det:
I don’t know if anyone noticed but there was the confirmation of the new Tunisian cabinet yesterday where the Tunisian Parliament voted to confirm Prime Minister Hichem Mechichi’s 11 new ministers to the cabinet including the new minister of energy and mines Sofiène Ben Tounes. It is notable that he used to work at General Electric, Schlumberger and Total and his full biog can be seen here. www.tinyurl.com/nn2pxv7j

I imagine that part of the reason for the very significant delays in getting the approval for Zenith’s Tunisia licenses is due to the fact that Tunisia has been a total mess recently. There have been politically paralysing disagreements between the Prime Minister and the President and also street protests from mostly young residents dissatisfied with the way that the economy shrunk by 8% last year and debt rose to more than 90% of GDP.

Hopefully the fact that these ministers were approved by Parliament – and Sofiène Ben Tounes was approved by 131 votes for to 52 against with 2 abstentions www.tinyurl.com/hknjoyis means that this decision making crisis might finally be coming to an end and we will hopefully get approval of our assets and all of the $1.5-$2 million in cash that goes with this approval fairly soon.

https://newsweb.oslobors.no/message/523435

https://pbs.twimg.com/media/Eqwf04yW4AAQLt3?format=jpg&name=medium

Hør hør!

18000-20000 boe / d og vi prises til 150 millioner​:moneybag::moneybag::moneybag:

1 Like

[Stockdance]

Fra ca 23:50 min sier AC at de er kontinuerlig rundt to majors som kan gi 12000-18000 fat olje per dag. Basert på dette forstår jeg det som at Florida har rett i det han sier. I tillegg vet vi jo at Kongo også vurderer å la de ta over et annet, og muligens et tredje og fjerde felt.

Et annet poeng jeg legger merke til er at større oljeselskaper anser alt under 12000 fat olje per dag som uøkonomisk på grunn av store utfordringer med å få flydd management inn til landene. I tillegg medfører karanteneregler mange ekstra reisedøgn. Hvis jeg ikke misforstår det helt måtte AC og den afrikanske delegasjonen kjøre 1500 kilometer i bil for å komme seg til Italia også, så det forklarer at det ikke lengre er så helt enkelt å bare ta et fly til ønsket destinasjon. De ønsker da å gi dette fra seg til respektive land, som igjen trenger andre firma til å ta over for de. Det de er opptatt av er at firmaet som tar over har kontroll på det tekniske og finansielle. Tilstedeværelse i landet er også svært viktig for å bygge relasjoner og tillit mellom partene. Dette er noe AC sier vil være nødvendig dersom de for eksempel også skulle gå inn i Angola.

Så her har vi altså svarene på hvorfor det i dag er mulig å få kjøpt opp felt til en billig penge, som bare for noen får år tilbake i Nigeria kanskje kostet opptil 200 millioner dollar. Det viser at der i tillegg til de årsakene jeg selv satt og tenkte på i går er en rekke andre faktorer som gjør det mulig for juniorer som Zenith å få kjøpe disse rimelig i dag. Relasjonsbyggingen, og evnen til å kommunisere på fransk, vil da fort vise seg å være utslagsgivende for hvorfor Zenith igjen skal få oppleve suksess andre steder.

Jeg tror vi går mer spennende tider i møte enn det vi aner i dag.

Hedge funds bet on oil’s ‘big comeback’ after pandemic hobbles producers

TORONTO (Reuters) - Hedge funds are turning bullish on oil once again, betting the pandemic and investors’ environmental focus has severely damaged companies’ ability to ramp up production.

Hva har dette med Zenith å gjøre?

Vent og se😀

Lurer på hvor mye Tilapia blir verdt for Zenith.

Helt uten sammenligning:

https://newsweb.oslobors.no/message/524192

det foretas transaksjoner og lisenskjøp i Africa om dagen

Sundt og Kistefoss jafser til seg :slight_smile:

https://newsweb.oslobors.no/message/524193

Ringrever som vet og time kjøp

Så venter vi spent på Italieneren vår i Congo !!

1. Er det noen som har noen kvalifiserte meninger om reservene på Tilapia? PEN kjøper forresten reserver offshore med større løftekostnader. Vil jo tro at lavere løftekostnader vil medføre høyere verdi på reservene, men dette er ikke jeg ekspert på.

2. Sier litt om verdien ac har fått i zena når det betales 1,5 milliarder for 6500 og 20 millioner fat i reserver… Tilapia sies å ha potensiale på:

3. Det har været fremme før, men estimeret reserve low 26 mio fat - High 68 mio fat, som det ser ud med de nuværende oplysninger. Så frem med lommeregnerne, hvis man vil sammenligne med andre handler. Men det handler om MANGE penge.

[Fakevenues]
Verdi med samme estimat som Dossafu (5.6 us pr fat)

Low (26 mio fat) $145 600 000 - [NOK 1 237 600 000]
High (68 mio fat) $380 000 000 - [NOK 3 236 800 000]