Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zenith Energy (ZENA)

https://newsweb.oslobors.no/message/524269

Successful completion of IPU in Congo

February 10, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

(“Zenith” or the “Company”)

Successful completion of IPU in Congo

Zenith Energy Ltd. (“Zenith” or the “Company”) (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that it has now received formal confirmation regarding the successful completion of the Inquiry of Public Utility (Enquête d’Utilité Publique) (“IPU”), following an in-depth technical and financial review, performed by the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo during the month of January 2021.

As announced on December 23, 2020, the Company will now proceed with the potential finalisation and ratification of the Production Sharing Contract (“PSC”) for Tilapia II.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

"We are delighted to have received this additional positive confirmation from the Ministry of Hydrocarbons which demonstrates our successful establishment in the Republic of the Congo, where we intend to develop the potentially transformational Tilapia oilfield, as well as constituting a clear recognition of our technical and financial capabilities.

The significant strengthening in oil prices and the gradually improving outlook in relation to the Covid-19 pandemic have given us further confidence in pursuing various potential acquisition opportunities of additional oil and gas production assets, specifically those formerly operated by oil majors. We view the present as a singular time of opportunity to implement this strategy as oil majors restructure their portfolios by disposing of smaller assets.

I look forward to updating the market in due course on further progress. We are systematically delivering on our publicly announced objectives and I thank shareholders for their support.

Strong Buy

AC er i Tunisia. 2 x kontrakter skal stemples!

RSN within days for Tunisia then value will be in around kr 0.3.

AC is in Tunisia from start of last week so he must have some concrete information before tweeting this information after one week.

https://newsweb.oslobors.no/message/525917

https://www.worldstocks.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=99534

Limer inn fra linken til Stockdance her:

Zenith Energy Tunisia signed
Post Sun Mar 07, 2021 8:15 pm
My Algerian contacts based in Tunisia who are close with Mr Saied have confirmed Zenith Energy which are listed on the lse will announce news this week that they have acquired a very good asset there which will be already producing. I will be investing heavily Monday and holding if the news has not already been released as this asset has the potential of up to 25, 000 bop

Fra forum i London!

25000 boe/d? Tror han har drukket maling, men hadde vært rått​:pray::man_shrugging:

@Evilfreud

Kanskje tråden må endre navn til Kaizers monolog ?

1 Like

Tenker det er fin dokumentasjon på hvordan man kan bli blind for all risiko og fare.

1 Like

Jeg kjøpte meg inn i slutten av oktober for 4 øre, kjøpt mer på økende pris.

Så langt har dette vært topp! Men enig i høy risiko!

Dere for kose dere med andre aksjer dere da!

OBS: fra forum og kan fremstå som
Hausing! Men folk får vurdere selv!

Fra forum:

Nu bliver det snart for alvor spændende dette her

Businessman Andrea Cattaneo’s Zenith Energy is in pole position for CNPC and Kufpec’s reserves.

Kan det virkelig være hold i noget om de 25.000 fat :eyes::eyes:
Tallet må China jo havde fået et sted fra :see_no_evil::see_no_evil:

My Algerian contacts based in Tunisia who are close with Mr Saied have confirmed Zenith Energy which are listed on the lse will announce news this week that they have acquired a very good asset there which will be already producing. I will be investing heavily Monday and holding if the news has not already been released as this asset has the potential of up to 25, 000 bopd.

Businessman Andrea Cattaneo’s Zenith Energy is in pole position for CNPC and Kufpec’s reserves. However, the company still has to convince the ministry of energy’s consultative hydrocarbons commission CCH that it has the capacity to pay the abandonment costs for these already aging fields, a price tag that could reach several tens of millions of dollars. Zenith did not reply when contacted.

Hvorfor tar du ikke med alt?

Jeg kopierte fra et forum som jeg skrev og la med link!

Når vi får opp antall boe/d så er finansiering det minste problem!

Men vi får vente å se🙏

Kanskje de får kontakt med de arabiske investorene igjen? :man_shrugging:

#ZEN ‘rumoured’ 2 have won a 450+ bopd producing licence in Africa. Don’t know if it’s Congo/Tunisia. But I’d expect news will drop sometime next week etc. @zenithenergyltd

:man_shrugging::rofl::sweat_smile::pray:

:pray::rocket::moneybag::dollar:

https://newsweb.oslobors.no/message/527660

ZENA: AVTALE FOR KJØP AV ECUMED PETROLEUM ZARZIS LTD
Oslo (TDN Direkt): Zenith Energy Africa har inngått en aksjekjøpsavtale med Candax Energy Limited for kjøp av Candaxs heleide datterselskap i Barbados, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd (EPZ), som eier 45 prosent av Ezzaouia-konsesjonen i Tunisia.

Det fremgår av en melding fra Zenith Energy mandag.

I henhold til avtalen skal Zenith Energy Africa betale 150.000 dollar ved sluttføring, samt ytterligere 100.000 dollar i Zenith-aksjer og en royalty-betaling på 0,35 dollar pr fat fra Ezzaouia-produksjonen eller minst 50.000 dollar pr år for en periode på 10 år.

TDN Direkt finans@tdn.no

Det som er svært viktig å forstå med dette kjøpet er at Zenith ikke er avhengig av myndighetene for å overta eierandelen i feltet. Det betyr, avtalen er gjort, 210 fat rett i lomma.

Mange negative stemmer her siste tiden, men vi skal ikke dvele for mye med deres innspill. Men jeg må si det er en smule befriende når selskapet gang på gang leverer varene og argumentasjonen som tidligere har blitt fremsatt faller på steingrunn.

210bopd med en oljepris på 69 dollar, gir med en oppetid på 90%, 4,8 millioner dollar i årlig omsetning. Som nevnt i meldingen kan dette tallet doble seg med en workover. Svært bra jobbet av Andrea må jeg si.

Videre mener jeg dette er med på å befeste deres posisjon i Tunisia. Det er ikke spesielt ulogisk at en større posisjon også gir mer politisk goodwill noe jeg tror og håper vil slå godt ut for Zenith i andre transaksjoner.

En ekstra signatur i Tunisia å vi er godt over 400 fat bare her, med muligheter for 600fat++ med en workover. Dette er stort! For ikke å snakke om mulighetene i Congo, bare å feste setebeltet for dette blir moro.

Det er også svært logisk at de vil ønske å få gjort mest mulig i inneværende finansår. Det vil si, de vil bli ferdig med mest mulig innen 31.mars. At de nå vil jobbe som galne for å ytterliggere få opp verdiene mener jeg er logisk å tenke seg.

Etter min mening, latterlig lav prising

Glimrende avtale!

Avtalen gir inntekter til Zenith f.o.m idag, ingen behov for godkjennelse av myndighetene.

Arbeidet med workover aktiviteter starter “idag” (kartlegging av utstyr etc.) og selskapet skal bruke lokalt utstyr for å utføre boring av sidebrønnen som vil gi 1.000bop/d. Alt av forarbeid, planlegging etc. er utført av tidligere eier. Derfor kan de gå igang med så fort som mulig.
Om noen måneder vil selskapet å ha en daglig produksjon net, til Zenith 450 boe/d.

Zenas workover rigg vil ikke bli brukt på dette feltet.

Røffelig regnet vil dagens avtale bidra $4,8-5 mill i årlige inntekter. (210 boe i produksjon net. Zenith)

Dagens avtale setter også press på oljedepartmentet for å gi Zenith de nødvendige godkjennelsene fra fjorårest oppkjøp.
Andrea forventer godkjennelsen kommer innen kort tid. (heller uker enn mnd.

Etter dagens avtale vil selskapet ha en daglig produksjon på ca. 440 boe ($11 mill årlig inntekter). Ikke tatt med økningen av 450 boe igjennom workover.

1 Like

Mon tro om uttalelsen i slutten av meldingen:

“we intend to capitalise on certain additional acquisition opportunities that may present themselves in the near-term”

Kan bety noe av dette:

https://www.thefreelibrary.com/Tunisia+-+Cercina/Other+Fields+%26+OMV+Operations.-a0223686957

Noen har troen!!

https://newsweb.oslobors.no/message/528191

Måtte fjerne siste post.

Grunnen er at siden bruker et sikkerhetsertifikat som ikke er gyldig eller som er kompromitert.
( nei jeg kødder ikke).

Ok, beklager.,