Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zwipe - IPO Merkur

20/21 som gjelder i denne. Avanza er vel blant de største eierne i Zwipe tror jeg, så interessen er stor blant svenskene. Når det er sagt ser jeg at det er flere og flere av svenskene som selger, og det tror jeg er fordi tålmodigheten renner ut. Selskapet gikk vel ut og “lovet” sertifisering før 2020. Nå er det snart bare en måned igjen av året. Aksjen går mer og mer over til å bli en hatet aksje, så for en contrarian kan det være et fint tidspunkt å gå litt dypere i selskapet og vurdere om man vil ta en posisjon her nede.

Samtidig som kursen har falt har selskapet gitt ut mye positive nyheter (Idemia kanskje beste melding til nå) men som sagt, tålmodigheten til aksjonærene er vel kanskje slutt.

Jeg kjøper og selger litt i denne selv.

Kjipt…

Sjeleglad for at jeg skippet å kjøpe denne på fredag, er ganske grei rabatt ifht. børskurs nå :ghost:

The subscription price is NOK 7.00 per share. Heftig fall i alt som har med biometri å gjøre siste årene.

Enig i rabatten.

Dette er det jeg har gått etter når jeg har handlet denne. I min bok var det rimelig bra R/R å kjøpe på fredag, med target 15% opp til 9.7-9.9 og stopp 6% ned til rett under 8kr.

2 Likes

Limer inn her

ZWIPE

Zwipes vd har köpt 416 000 aktier (Finwire)

2021-03-18 12:19

Biometribolaget Zwipes vd André Løvestam har via bolaget Energetic igår och idag köpt totalt 416 000 aktier. Aktieköpen som summerar till runt 10 miljoner kronor har skett både på Oslobörsen och på First North i Stockholm.

Efter transaktionerna äger Energetic 916 000 aktier i Zwipe.

Stefan Linnér
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire

ZWIPE

Stor indisk korttilverkare ska använda Zwipes biometriska betalkort ® (Finwire)

2021-04-06 11:29

(Zwipe har korrigerat sitt pressmeddelande gällande antalet kort som KL Hi-Tech tillverkar årligen från cirka 130 till 50 miljoner kort)

Biometribolaget Zwipe har tecknat ett samarbetsavtal med den indiska korttillverkaren KL Hi-Tech gällande biometriska betalkort för klienter i Indien och viktiga internationella marknader. Det framgår av ett pressmeddelande.

KL Hi-Tech producerar totalt 50 miljoner kort årligen, varav 30 miljoner är betalkort. En utvärdering ska ha inletts i början av 2021 där flera alternativ ska ha övervägts, men där Zwipes plattform slutligen valdes.

Zwipe Pay One-kort ska kunna börja tillverkas i andra kvartalet 2021 och pilotprojekt ska lanseras i tredje kvartalet.

Tim Hansson
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire

(Har økt litt til 5000 aksjer her i dag, så får vi se hvor lurt det var :thinking: )

1 Like

Foreløpig lurt :grin:

ja ble for lenge i tenkeboksen her.

Denne skulle man kjøpt på bunnen - får satse på at det er enda mer å hente

Har benyttet de siste ukene til å kjøpe meg inn her.

  • Mcap 1 mrd NOK
  • Produktet fungerer
  • Penger på bok 120M
  • Burnrate 5M/mnd
  • Runway ca. 20 mnd

Jeg tror det neste naturlige steget i evolusjonen for betalingskort blir det biometriske skiftet.
(se Q4-pres for fin gjennomgang).

Denne line-up’en som selskapet har av pågående og kommende piloter er mildt sagt imponerende.

Globalt antall betalingskort:
4 000M

Pilotkunder antall betalingskort:
200M+

Breakeven for Zwipe:
6M solgte kort/år

Og kanskje det viktiste:
image

https://www.zwipe.com/assets/files/reports-and-presentations/2021-02-25-Zwipe-Investor-Deck-Arctic-25-Feb-2021.pdf

Rå R/R imo

2 Likes

Ser veldig sterk ut!

Godkjent dag, ny ATH :star_struck:

1 Like

Nok en fin avtale, denne gang med Silkways ltd i Bangladesh:

  • Utsteder 12M+ betalingskort årlig

Legger vi dette til i allerede inngåtte avtaler blir oppdatert total 215M+

Zwipe breakeven:
6M kort årlig

“We see Zwipe Pay ONE as the state-of-the-art technology on biometric payment cards and look forward to a close collaboration with Zwipe,” says Sk Farid Ahmed, Managing Director of Silkways Card & Printing Ltd

https://live.euronext.com/en/node/5402729

Da er vi i gang - første kommersielle ordre på $1,9M:

https://live.euronext.com/en/node/6026622

60M NOK er årlig breakeven for Zwipe.

1 Like

IDEX (Zwipe sin leverandør av biometrisk sensor) sin vurdering av betalingskort-markedet:

“Now, such a fingerprint biometric payment card is soon set to hit consumer wallets with the IDEX biometric sensor embedded in IDEMIA’s next generation biometric payment card representing a turning point for the payments industry and for consumers.”

Her refereres det til Zwipe sin globale avtale med IDEMIA (en av verdenes 3 største smartkort-produsenter).

Redeye sin siste oppdatering gir en en god innføring i mulighetene her.

1 Like
1 Like

Dette er en KANON-nyhet av to årsaker:

  1. minimum TO nye år med drift sikret - dette bør være mer enn nok runway til å få avklart ALLE pågående piloter

  2. Ingen rabatt er gitt - dette viser forhandlingsposisjonen selskapet er i

Opp 20% så langt i dag på denne nyheten

"Yesterday evening Zwipe announced that Erik Selin has invested NOK 104m through a private placement. The deal will close 30th of September and Selin did not get a discount on the deal at NOK 26.1 which is fair and good for shareholders. Through the deal, he will own around 11% of Zwipe making him the second-largest shareholder. Our view of Selin is that he is a seasoned investor with a fantastic record as a capital allocator through the real estate company Balder. That he finds the risk/reward situation promising in Zwipe is certainly a good sign.

Velkommen i klubben, Mr Selin

1 Like

Redeye har nå publisert sin Q2 oppdatering

Hyggelig at flere (les Erik Selin, seasoned investor with a fantastic record) synes R/R er attraktiv:

" Yesterday evening Zwipe announced that Erik Selin has invested NOK 104m through a private placement. The deal will close 30th of September and Selin did not get a discount on the deal at NOK 26.1 which is fair and good for shareholders. Through the deal, he will own around 11% of Zwipe making him the second-largest shareholder. Our view of Selin is that he is a seasoned investor with a fantastic record as a capital allocator through the real estate company Balder. That he finds the risk/reward situation promising in Zwipe is certainly a good sign .

2 Likes