Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Zwipe

Har Zwipe tatt tidlig juleferie? Veldig stille her, mens det ramler inn avtaler hver uke hos Idex via Zwipe-konkurrenter. Og var ikke Zwipe-løsningen til og med bedre enn konkurrentene?

Virker som at Zwipe har kommet langt her etter de startet sammarbeidet med Civix 14 Oktober 2022
Civix partners with Zwipe to bring Next Generation Biometric Access Cards to airports

For noen dager siden kom det melding om att en bank har tatt i bruk zwipe sitt produkt, å enda er det laber omsetning. Har det seg sånn att investorene venter kun på kontrakter?
Største investoren har enda trua på selskape, ikke mange dagene siden det ble økt med 400 000aksjer der

1 Like

Er nok kontrakter på betydelig volum/beløp som må til før denne bransjen kan friskmeldes ja. Det har vært tro og håp alt for lenge.
At det har gått så tregt var vel først at det tok så lang tid før sertifisering VISA og Mastercard, og så flere mnd med sertifisering hos utstederne etter at Zwipe fikk det for plattformen. Tror dette blir klart i disse dager.

Ang markedet så tror jeg det også er tilstede i Norden. Man ser nå at Sbanken vil miste Apple Pay. Mange tror vel at det er fordi DNB er onde, men jeg vil tro at Apple tar høye prosenter pr beløp omsatt. Og noen banker velger Android, andre Apple, ingen har begge. Hvorfor? Kostnadene?

Man må ha en stabil løsning via banken som ikke er avhengig av mobil mener nå jeg. Hvis man mister mobilen så er man jo ute fra alt -bankid, nettbank og betaling.
Kommer storordrene så går vel denne 10x?

1 Like

Har selv trua på att å kun basere seg på telefon som betalingsmiddel ikke går i lengden. Hvordan skal du få kjøpt ny i butikk om den er knust?

2 Likes

Er det noen som bruker Apple Pay som ikke har Apple Pay knyttet opp mot et kort? Det kjenner ikke jeg til. Man vil uansett alltid måtte ha et kort i tillegg og da tror jeg de fleste vil ønske å ha biometrisk kort hvis man får tilbud om det. Jeg hadde ellers aldri reist til utlandet kun med en mobil med Apple Pay og ingen kort. Det hadde ikke jeg tatt sjansen på.

1 Like

Man trenger ikke reise til utlandet for å møte problemer med Apple Pay. Prøv å betale med det på Statens Vegvesen feks. Har også vært borti parkeringsbom der det ikke funket, og i betalingsautomat på legesenter. Det har blitt omveier via vipps eller ekstratur for å hente plastkortet. Ingen skikkelig stabilitet, så jeg ønsker et biometrisk kort fra banken som jeg vil utføre all betaling med.

3 Likes

Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan apple pay er bygd opp, men ser for meg alle de små utestedene/butikkene ikke tar seg råd til att kassa systemet skal takkle alle betalingsmetodene som kommer fra apple, android m.m da “alle” allerede har ett visa kort

Det er samme terminal

Apple Pay og andre mobil betalingsløsninger blir sikkert tilgjengelig alle steder, men per i dag er alle disse løsningene knyttet opp mot et kort og slik vil det måtte bli. Man kan ikke stole på at mobilen skal være det eneste man kan betale med. Så ett eller flere kort må man ha uansett og de tar jo ikke mye plass å ha med seg.
Jeg bruker Apple Pay veldig mye fordi det er så veldig enkelt når man har Face ID på telefonen, men et biometrisk kort hadde vært like enkelt å dra opp av lommen å betale med. Med Apple Pay må man gjøre ett dobbeltklikk på telefonen som man slipper med biometrisk kort.

Dobbelklikke og ta av solbrillene for gjenkjennelse når man står med softis i ene hånda og mobilen i den andre…

Takk for svar.
Er litt ute på tynn is nå, men stemmer ikke det att butikker leier kort terminalen? Å da vil jeg tru leia øker om man skal ha flere betalingsmuligheter.
Dette er kun teori fra min side da jeg ikke har noe erfaring med det

Alle terminaler som støtter kontaktløs betaling via nfc kan brukes til å betale med feks Apple pay

Ringte Sbanken kundeservice og spurte om de kom med BFC snart. Den unge dama visste ikke hva det var for noe engang, men syntes det hørtes spennende ut.

Oppfordrer alle å ringe banken sin å mase om BFC sånn at det kommer på radaren. Og legg gjerne til at du kjenner noen i Sverige som har det(Rocker Bank) og si at banken din også må levere :sweat_smile:

1 Like

Det er faktisk ikke tilfelle. Når jeg ikke fikk betalt med Apple Pay på automat på legekontoret så kunne likevel dama i resepsjonen tappe med sitt kort -og jeg måtte vippse henne.

Statens vegvesen har blokkert for alt annet enn debitkort, og selv om man har dekning på konto så blir Apple Pay avvist fordi det oppgir et annet serienr etter hva jeg forstår. Men man kan tappe med debitkort.

Man kan sikkert finne unntak, men ville ikke hengt meg opp i det. Faktum er at antall brukere av kontaktløse mobilbetalinger vokser kraftig

https://fintech.global/2022/11/08/contactless-mobile-payment-users-to-exceed-1-billion-by-2024/

Ja, mobilbetaling stiger og kontanter brukes vel bare av de over 70år i Norge nå, men tenker du at den utviklingen fortsetter til verden er 100% basert på mobilbetaling kontrollert 50/50 mellom to amerikanske softwareselskaper (Apple og Google)?

Er den veien vi er på vei, men det er midlertidig tror jeg, selv om ungdom idag i praksis har mobilen grodd fast i hånda som en ny rase cyborgs… Man må ha alternativer.

Vi kan sikkert synse og diskutere fram og tilbake på fordeler og ulemper, men det som er sikkert er att betaling med mobil vil/er å bli en stor konkurrent for kort betaling.

Uansett så har en bank godkjent zwipe sitt kort, noe som forteller oss att det er ett godt produkt som svarer til kravene en bank har som igjen kan føre til flere banker.

Next har fått en ordre på 200mill+ fra en av fem store i Asia, så da må vi krysse fingrene for de resterende fire sikter seg inn på Zwipe

1 Like

Håper Dnb sikter seg inn på Zwipe eller Idex, for uansett hvor mye mobilbetaling hausses på div forumer så er fakta at Sbanken AVSLUTTER Apple Pay.

Biometriske kort har blitt hausset mange år nå, men datoen for når dette tar av skyves stadig fremover. I mellomtiden betaler stadig flere med mobilen.