Og der spiller selskapet inn sitt beste kort: TWD. TWD-spill-nyheter innen det neste halve året. synes dette og at finansene som er betydelig forbedret ser lovende ut jeg.
Jeg er delvis enig, men TWD begynner å bli en veldig utvasket IP, Sjekk TV tallene for de ulike TWD seriene.
Men det er bra at denne IPen også får noe inntekter til 5th.
For me the most important news was this;
“EBITDA guidance is adjusted up to a level between DKK +0.1m to +2.0m for the full year of 2022 as we expect to deliver a positive EBITDA in H2 2022.”
As Q3 has ended today, this means that the company is probably running a positive EBITDA as we speak. Game companies have a pretty good overview on what they generate every quarter. So basically for me this news indicates that the company is on its ways to be profitable (if not already)
Should go up in the next weeks/months. Will explode when news about american listening and walking dead will be published.
For those interested, monthly sales of the steam games can be checked by looking at the ‘most recent reviews’. Taking this into account escape academy has approx. the same sales as before your eyes at this point in time. I do expect escape academy to have better sales in the future when (free) DLC comes out (more playability) and when there is a discount (black friday and especially Christmas).
Så emi på 0,05 DKK og kursen er 1,56 NOK? Hvis jeg ikke har misforstått noe?
De betaler 0,6dkk ish for aksjene.
men nominelle( husker ikke det korrekte norske ordet). verdien på aksjene er 0,05
Lurte litt på om det var noe sånt, veldig rart å ikke ha det med i børsmeldingen…
Bare dårlig formulert. Men de har jo 5? transjer totalt med aksjer til 60øre.
Pålydende per aksje, relatert til aksjekapitalen i selskapet. Det som går utover pålydende er typisk overkurs og det som man kjenner igjen som emisjonskurs
Takk, Pålydene var ordet jeg lette etter.
Escape academy announced its first DLC, adding (in my opinion) much needed content as it makes the game runthrough time longer than 4 hour. This should increase the sales of the game and hence the bottomline of 5PG .
We can expect at least a DLC 2, adding further to income of the game! DLCs are known to be a cashgrab .
Synes 5th Planet Games ser interessant ut casemessig nå. Varslet positiv drift i H2 2022 og flere nyheter i H2 2022. Tok en relativt stor posisjon her i påvente av at de beviser at de går i pluss.
Forventer oppkjøp fra Skybound innen et par år. De har nå eierandel rundt 49% av selskapet og kom med et bud tidligere i år, som riktignok var alt for lavt, men de har vist interesse for å kjøpe hele selskapet.
Ledelsen virker å ha skapt et sunt selskap den siste tiden.
From steam, an update on escape academy:
Over 1 Million Players Across All Platforms
That’s right– Escape Academy’s student body has exceeded 1 million Escapists! We at Coin Crew Games could not be more overwhelmed by the response our game has had and we’d like to take this opportunity to thank all of those who have played, streamed, or shared our game with their friends.
My opinion:
This is good.
5th Planet Games and Skybound Entertainment to Co-Finance a New The Walking Dead game from Award-Winning Studio, Other Ocean Interactive and Mark Stanger confirmed as 5th Planet Games CEO by Company Board
Fin dag å selge på ?
Hvis du tenker at det er aldri feil å ta gevinst så gir vel svaret seg selv
Tenker også at mcap har passert 500mill og da har man kanskje alternativer som er bedre.
Kommer jo veldig mye aksjer her fremover og kursen står jo ikke i stil med hva de leverer.
Fin tradingaksje tenke jeg.
Tradingsmessig: Denne nyheten var god, men det er lenge siden selskapet nevnte at det ville komme en mld om TWD. Så pump og dump var en metode man kunne bruke her.