Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Lar seg fint gjøre elektronisk. Du kan logge deg inn her:
https://investor.vps.no/sc/servlet/no.vps.sc.servlets.SCLogonServlet?ISIN=DK0060739050&TSted=12380

1 Like

Noen her som kjøper retter?
Non solgte aksjer å kjøpte retter

Market Cap på Hugo Games etter emsisjon er på ca 80 mill NOK med dagens kurs. Det er ikke mye med tanke på hva som skjer nå framover med Cam Newton, Nyah Houston og Doodle Jump 2.

Husk at Rovio brukte 52 forsøk før de slo gjennom med Angry Birds :wink:

King (Candy Crush) var nær konkurs i 2003. De hentet inn penger i 2005 og avsluttet året med positivt resultat (høres kjent ut?). Siden da har de drevet med solide overskudd. Mars 2011 kom de med Candy Crush. De har altså hatt lønnsom drift selv om de ikke har kommet med de store hitene.

4 Likes

Avventer til etter Q2. Da vil man se hvordan lansering av Ronaldo kick n run har gått. Da kan jeg kanskje plukke opp noen rester under krona.

Må vel skrive ut skjema og fylle ut? Har bare mobil nå.
Var inne å så tidligere, har ikke handlet tr før.

Du logger deg bare inn med fødelsnr+VPSnr, og registrerer bestilling.

Sånn ser det ut:

Takk skal du ha :+1:

1 Like

Kjøpte litt over 400k retter igår til 0,02 og solgte halvparten nå til 0,05
Kunne jo ikke tegne meg for over 600k kr i Hugo, men resten tenker eg å tegne meg for.

2 Likes

En årsak til at noen kjøper aksjen framfor tegningsrettene, kan være at aksjene fra emisjonen ikke blir tildelt før 22. juli. Hvem vet hva som skjer mellom 11. juli og 22. juli?

2 Likes

Du tenker på at det er mulig aksjen går i bakken i mellomtiden?

1 Like

Nei det har jeg ikke tro på. Tenker at kursen kan stige i mellomtiden, og da har de som kun har tegningsretter, ingen aksjer å selge. Meldinger om hvem som eventuelt har tegnet seg i emisjonen kan også påvirke kursen tenker jeg.

Ronaldo i finalen kombinert med neste melding på twitter/facebook etc. kan gi et hopp. Og kanskje de starter promotering av Flower Flush? Som for øvrig er ganske så vanedannende :slight_smile:

Spekulasjoner, men jeg tenkte dette kunne være årsaker til å handle aksjen framfor rettene.

2 Likes

Lurer på å ta en post her. Har det vært to forskjellige emisjonskurser, eller er det TR dere diskuterer? Hvordan er egebtlig mcap sammenlignet med nå og pre emi, i aksjen?

Det er TR som diskuteres mot aksjekursen. Du får en heftig rabatt på dagens kurs, ved å kjøpe TR.

Mcap ved børsnotering var 275 millioner NOK. Pre-emi lå mcap mellom 60-80 millioner NOK. Dagens kurs tilsier en mcap på 80 millioner hvis emisjonsaksjene hadde vært ute.

I dag, på papiret, så stiller de mye sterkere enn ved børsnotering. Ved børsnotering hadde de kun Hugo og avtalen med Ronaldo og støtte seg på. Nå har de inngått avtaler med 3 forskjellige kjendiser, samt at de får utvikle Doodle Jump 2.

I følge hovedaksjonær og daglig leder Henrik Kølle, er status nå over all forventning.

Da er min andre bestilling av aksjer for mine tegningsretter godkjent. Pengene er klare på konto og da er det vel bare vente og se på at ting beveger seg de neste månedene :slight_smile: Gleder meg til denne reisen med Hugo Games. Håpe den blir like fin som den jeg har med Thin Film Electronics.

1 Like

Tegnet Hugo for kr. 90 000 nå både med og utn tegningsretter. Så får vi se hvor mye det blir. Kjøper muligens noen flere tegningsretter også. Ligger inne på kjøp med litt til som jeg ikke fikk for.

Spennende å se om det er noen som fortsatt sitter inne med rette og dermed lemper ut, eller om det sitter noen å venter på at det skjer og så skjer det ikke, og at det da kan oppstå ett sluttrally i rettene

Nå fikk jeg resten kan du si :slight_smile: Dæven som Den danske bank pøser ut nå. Jeg tenker 3 øre over er ikke så gale uansett. Denne skal jeg stå i. Markedsverdien er jo superlav på 1.53.

Hvis noen får retter til 0.01 så vet jeg hva jeg skal gjøre neste gang det er en slik emisjon som jeg er interessert i… vente til siste dagen!

4 Likes

Du er ikke alene. Men da blir sikkert alt motsatt og overpriset. Tyyyyypisk lissom :slight_smile:

1 Like

Eg konkluderer med at eg gjorde en god trade med rettene :slight_smile:

4 Likes