Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Jeg har i lengre tid vært inne her med en lyttepost.Nå har jeg overtegnet grovt i emisjonen og også kjøpt tegningsretter her, så alt i alt er jeg godt posisjonert.håper et snitt på 1.5 1.6 vil være bra nok på litt lengre sikt.

1 Like

Da er jeg også klar for å gå tungt inn i Hugo, prøvde på 50000 til 0,03 men fikk bare hele 10000.
Satse på å bli millionær innen årets utgang😅

2 Likes

Her kommer det et par spørsmål fra en noob. Håper noen kan hjelpe.

Kan man kjøpe og selge tegningsretter som man vil uten noensinne å ha eid aksjer i HUGO ?

Når tegningsperioden er over kan man da selv velge om man vil benytte seg av de ?

Om man ikke benytter seg av de er da pengene man betalte for de tapt ?

Om man benytter seg av de hva må man betale for å få aksjene ?

og til sist. Hvordan “sier” man fra at man vil ha de om man vil benytte seg av de ?

Her er noen svar fra en som har kjøpt TR for første gang i dag:
TR kjøpes og selges på lik linje med aksjer, men TR som en ikke benytter er verdiløse etter fristen for omsetning er gått ut.

Hvordan du skal kjøpe aksjene har koe lagt ut oppskrift på over her.
Prisen du må betale i tillegg til TR er fastsatt emisjonskurs, for Hugo sin del er denne kr1,50, altså en rabatt på drøyt 20%, den sluttet vel på 1,84 i dag.

1 Like

Hva måtte du betale pr tegningsrett da ?

La inn ordre ca 1610 på 50k til 0,03 men fikk bare 10k.
Er på ferie og hadde egentlig tenkt å ligge lavt, men besøk hos svigers og dårlig vær så må jeg finne på noe!
Er litt irritert på at jeg ikke kjøpte mer tidligere, som feks Kronn på 0,02. Eller betalte litt mer for de.
Men jeg har ikke mye fri kapital, så det er i stedet for Lotto :grinning:

1 Like

Ser ut som det er en viss risiko forbundet med disse ja, men større sjanse for og vinne enn i lotto da!

1 Like

T rettene hadde siste dag idag hvor Dei kunne handles, dersom du eier retter nå og ikke tenker å bruke Dei til å tegne aksjer, så er Dei nå verdiløse og kan nyttes fra Dei som evt har overtegnet

2 Likes

Så da er toget gått for denne gang.

Ja, men det er andre interessante pågående emisjoner med t retter, som bwo og funcom
Bwo har en stor spredd mellom retter og aksjen.

Men sett deg inn i risikoen det kan ha, Før du setter igang.

1 Like

Sitter på noen tegningsretter i funcom. Men sliter med å skjønne helt hvordan det hele foregår.

For eksempel virker det rart for meg at jeg nå har tegningsretter på nordnett kontoen min som det ser ut til at jeg kan selge om jeg vil, selv om jeg ikke har takket ja til at jeg vil ha de ?

Du har fått Dei da du nok eide aksjer PR 30 juni, du står helt fritt til å selge Dei til prisen kjøper vil gi.
Det du må si ja til, er om du ønsker å nytte retten til å tegne emi aksje til kurs på 55 øre, men da må du eie rettene

2 Likes

Du skulle sett lyspæra over hodet mitt da jeg leste den kommentaren.
Takk skal du ha.

3 Likes

Du fikk 0,0645 retter pr. aksje du eide pr. 30.06 :slight_smile:

2 Likes

Da ender Hugo opp med å ta en del større plass i porteføljen enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Jeg tror dette kan bli både gøy og spennende på sikt.

4 Likes

Du er ikke alene om det der altså. Håper for alles del her inne, for nå virker det som om veldig mange av oss har blitt med, at det går bra for Hugo Games i tiden fremover :smiley: :smiley:

6 Likes

Måtte spille litt i pausen i fotball kampen

4 Likes

Et spørsmål til:
Gjelder dette alle skjemaet all, jeg bruker Skandiabanken, og får ikke opp tr under emisjoner, får de opp blant aksjene mine.
Er Norne tilrettelegger?

Edit
Ser tr ligger Til oppgjør, mulig VPS er litt treg?

Ja du kan bruke dette skjema uansett, det er derfor du må skrive inn VPS-nr. For Skandiabanken finner du VPS ved å velge menypunktet Sparing, deretter Aksje og VPS-konto.

Du kan også logge deg inn på vps.no og gjøre det derfra.

Takk for svar.
Ja, jeg kommer inn på VPS konto, den er grei men men Hugo tr ligger til oppgjør, kanskje jeg må vente til oppgjør er ok?