Fra meldingen:
“Allocation of shares is expected to take place on or about 3 August 2016 with expected payment on or about 5 August 2016 and delivery and listing of the new shares on or about 12 August 2016.”
Jepp ingen tvil om det, men eg tenkte at siden emisjonen er utsatt så er det litt rart, men eg har ikke lest meldingene, så eg vet ikke helt hva som står der
Enig der, men samtidig er det jo ikke så mange som har aksjer å selge. Top 10 sitter jo på over 90% av aksjene. Og så lenge de sitter rolig kommer kursen til å holde seg bra.
Kan uteleder skyldes nbake noe så enkelt som formaliteter og ferie avkling, at det trengs lenger tid?
Emisjonen er jo garantert fra div, så skulle jo ikke være noe som sier at di ikke klarer å hente nok peng ?
Siden de har garantert for hele emisjonen antar jeg at eneste grunnen til at de har forlenget tegningsfristen er at garantistene ender opp med flere aksjer enn de vil ha. Kan jo diskuteres om dette er positivt eller negativt men vil jo anta at hvis kursen snart skulle til himmels så ville garantistene tatt så mye de kunne. De burde jo kjenne selskapet bedre enn noen andre.
Det er det som gjør at eg skriver lenger opp at eg tror den faller tilbake.
Synst ikke den oppgangen har rot i virkeligheten.
Det spiller liten rolle for meg om den står i 2,20 eller 1,50 nå, får ikke gjort noe likevel med aksjene som eg tegne meg for.
Men det er jo greit for Hugo at den holdes over emisjonspris, vertfall ut tegningsperioden
HUGO har gjort en del spennende avtaler og denne siste her bekrefter bare den trenden. Et skikkelig treff trenger HUGO og det er nok til at selskapet sannsynligvis vil bli repriset. Akkurat nå er det veldig hyggelig å sitte med en hel haug av tegningsretter til 1.5.
Det er ikke lett, heller rettere sagt umulig (med mindre de blir kjøpt opp) for Kølle å selge seg ut dersom han tar hele potten sin. Skjønner godt at han vil ha flere med på laget.
Ja men jeg tviler litt på at investorene strømmer til pga. denne avtalen. Den mest spennende avtalen er etter mitt syn avtalen med Lima Sky med planlagt nytt spill Q1-Q2 2017. Her er det et meget stort potensiale. En full-treffer her, ja, det hadde virkelig vært noe!
Kan se ut som jeg solgte meg ut igjen litt tidlig ja… hmmm… markedets oppfatning av de to meldingene. Hvor mye veier den positive opp for den negative?