Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Hugo ser veldig ut som det nye Funcom, med helt ville opp- og nedganger.

1 Like

Jeg er heller ikke overrasket over nedgangen nå. En melding om nytt spill betyr vanligvis 5-15% opp i de spill aksjene jeg handler i, ikke 100% opp.

Så sånn sett burde jeg lånt aksjer hvis mulig og shortsolgt og levert tilbake aksjene etter emisjonen.

1 Like

Jaja fikk jeg rett i dag da, bare en dag forsinket… :wink:

3 Likes

Spennende å se hvor lang ned den går, før man kan prøve seg på,en trade

Det jeg tar med meg fra dette, er at det er en økende interesse for HUGO og at 1.5 er en ok kurs med høy oppside-potensial.

1 Like

En dag forsinkelse er innafor det, ser du på ho nevner rare meldinger.
Og sier eg meg enig i, bl.a meldingen om at ; hei, her kommer det til å bli innsidekjøp ! ( ikke ordrett gjengitt )

Har vert noen rare meldinger, men det tar ikke bort potensiale likevel

1 Like

Aksjen var lavt priset fra før, og det er få aksjer tilgjengelig. Er ikke overrasket over hoppet, og har flere ganger skrevet at den kunne gløre store hopp, da den er svært volatil og det har vært en nedgang på lavt volum. Med kursen nå, på 2,50, har de (inklusive de nye aksjene), en mcap på 113 millioner. Altså 137 millioner mindre enn ved børsnotering. Og på det tidspunktet hadde de bare Hugo & Ronaldo

Husk også at aksjen har falt mye. Er vel mer unaturlig at den skal være priset så lavt?

Samtidig er det ikke bare et nytt spill, men også en ny avtale. De etablerer seg på app-markedet som de største i verden på mobilspill innenfor sportens verden.

2 Likes

Tjah, det var vel forventninger om at de skulle få suksess med spillene, noe de ikke har hatt finansielt sett. Nedgangen har vel derfor kommer fordi markedet har justert forventningene sine.

Den største “risikoen” i det korte bilde, iht kursen, er jo det blir sånn at flere kan tegne seg til emikurs, da er det liten fornuft i å kjøp langt over.
Men eg går utifra at emisjonen blir fulltegnet av eksisterende aksjonærer, og at nye må kjøpe over børs.
Da blir det kjøpepress

2 Likes

Det er jeg enig i, emisjonen har skapt en usikkerhet. Så da er det bare å få den overstått.

Samme gjelder for så vidt Funcom :slight_smile:

2 Likes

Lastet ned kick’n run i stad. Artig spill altså :slight_smile:

1 Like

Spiller det litt hver kveld eg, gøy :slight_smile:

Ser ut til at det bare er et tidsspørsmål før denne raser nedover igjen

kan være enig at det er gøy…
men fant ut at man trenger ikke og bruke en eneste kr på spillet.
det er like gøy uten og bruker cash !
så hva tjener spillet på ?:smiley:

Går mye i reklame. :slight_smile:

Bare eg og du som ikke bruker cash der, alle andre kjøper seg fri og bruker mye, kanskje.
Potensiale er der vertfall, men om ingen bruker det så blir jo ikke penger av det

Det er svært få som betaler for veldig mange. Hugo hadde i Q1 en ARPDAU (average revenue per daily active user) på 0,016$. Altså tjener de ca 0,15NOK pr. bruker.

15 øre dagen x 1 mill + aktive brukere er bra. Når spillet er lasted Ned 5 mill ganger allerede på 1 mnd er dette meget spennende I mine øyne.

Har guidet 500 000 aktive brukere blir suksess.

Jeg har nå lastet opp med enda mer emisjons aksjer, så nå har jeg også offisielt overtegnet med en god del. Jeg har valgt å gjøre dette etter slik ting har utartet seg siste uken og føler denne emisjonen er ekstremt lukrativ. Den er så klart ikke helt sikker, men jeg liker risikoen som er inne i bilde. Hvor mye kan man egentlig tape? Og om det skulle gå motsatt vei, hvor lenge blir eventuelt aksje kursen lav… ikke lenge tror jeg.

Takk til @koe som har fått meg gira på Hugo Games :slight_smile:

4 Likes