Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Spillet er drit kjedelig. Det er pay-to-win også. Viser jo litt hvor mye merkevaren har å si for populariteten.

2 Likes

Spillet er vel forsatt i Alpha sånn egentlig, Så folk forventer et ferdig produkt noe spillet ikke er. Positive er jo at ungdommen kommer seg ut ;D

1 Like

Tja, sammenligner ingenting eg, eg tok en overskrift å sier at dersom Hugo lykkes, så er potensialet enormt, sier ingenting om at Hugo kan dra inn like mye på ett spill som hva pokemon gjør.
Har ikke spilt pokemon å kommer ikke til å gjøre det heller, men her er det etterlate spill.
Sett at Hugo lykkes med bare ett spill, så er dagens mcap noe vi kan le av.
Men det må lykkes.

Joda er litt enig i at potensialet er stort, utfordringen med F2P spill er at størstedelen av omsetningen kommer fra en særdeles liten del av spillermassen. Spørsmålet er om POkemon GO har klart å snu på dette. At en større andel av spillermassen har startet å bruke penger.

2 Likes

Folk synes det er veldig morsomt å bare samle. Jeg tror det er ganske mange som bare kombinerer det med vanlige gjøremål - med små omveier.

5 Likes

Ja det er det kona og ungene gjør. Frafallet blir nok stort her etterhvert. Er ikke gameplayet underholdende så blir samlingen poenget alene. Og når folk kan kjøpe seg opp i level er jo hele poenget med å spille borte. Så spørs det hvor mye de får oppgradert spillet og hvor raskt.

Nå kan ikke dere mye om pokeman ser jeg. hva som gjør spillet så populært osv…

Spillet er populært for at folk kommer seg ut…
folk sammles i parker og drikker og spiller pokeman osv.
de dere snakker om er bare en LITEN brøk del av de som spiller pokeman.
de som spiller aktivt bruker flere 1000kr . PÅ og kjøpe egg hatchere… eneste folka bruker penger i spillet på. det og lucky egg… har dere spilt spillet før dere utaler dere om dette ? ser ikke sån ut… :slight_smile:

1 Like

Kan ikke se at jeg har skrevet noe feil. Du er nok på ville veier selv om du tror flesteparten av pokemon spillerne sitter i parker og drikker.

Tror nok det er du som snakker den LILLE andelen. Ikke vi :wink:

'de dere snakker om er bare en LITEN brøk del av de som spiller pokeman.
de som spiller aktivt bruker flere 1000kr ’

1 Like

Jeg sier flesteparten som bruker penger gjør det !
den andre delen er folk som ikke bruker en eneste kr på spillet.
den delen som bare spiller spillet for og få tiden til og gå !

ta deg en tur ut i frognerparken, aker brygge osv… så ser du hvem som er pokeman spillere og hvem som ikke er ! :slight_smile: tror du får et sjokkk av se det selv !

1 Like

Det er AR delen som er innovativ, derfor blir det feil å sammenligne med Hugo

1 Like

Om 5 minutter er det ikke mulig å tegne seg opp for emisjonen lengre. Dette blir spennende.

5 Likes

Foreløpige resultater av emisjonen:

The subscription period in Hugo Games’ Rights Issue expired
Monday 1 August 2016 at 16:00 (CEST). A preliminary counting
of the subscriptions indicates that approximately 35 million
shares have been subscribed out of a total of 20 million
shares available in the Rights Issue, i.e. an
oversubscription of approximately 75%. The gross proceeds
from the Rights Issue will be NOK 30 million.

Allocation of shares in the Rights Issue will be resolved
later today by Hugo Games’ Board of Directors in accordance
with the allocation criteria set out in the Prospectus dated
22 June 2016.
The final result of the Rights Issue is expected to be
published 2 August 2016. Letters of allocation will be
distributed to investors giving notification of allocated
new shares and the corresponding amount to be paid by each
subscriber.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160802.OBI.20160802S16

2 Likes

Det der må vel være bra? 75% overtegning!

2 Likes

Mulig jeg ikke får alle jeg ønsket…overtegnet bare 500%…
Synd jeg var så kjip når jeg kjøpte tr…

Men nå er jeg ihvertfall med! Ikke som med DOF hvor jeg sov i timen og var et døgn for sen med å tegne…

Dette er jo ekstremt bra, også med tanke på at vi ikke har fått noen melding om at Henrik Kølle, som satt på 47% av selskapet før emisjonen, har tegnet seg for noen av sine retter.

Ville vel vært overraskende om hovedeier ikke har tegnet seg?

Dere som har tegnet dere, har dere fått beskjed om hvor mange aksjer dere har fått kontra retter?

Nei, regner med jeg ser det i morgen (i henhold til prospektet).

“Expected allocation: 3 August 2016”

2 Likes

Investor Helge Larsen er positiv til Hugo Games, men mener aksjen er for den risikovillige investor.
https://play.borsen.dk/klip/579f66f9d99b63192e1f00b9

4 Likes

Nå forsvant tegningsrettene fra min oversikt, så da kan vi kanskje regne med å få vite mer snart :slight_smile:

1 Like

Forsvant fra min konto også :smiley: Da skjer det nok noe hvert øyeblikk.

1 Like