Passer perfekt for tekinvestor-medlemmer med andre ord. Er det noe som kjennetegner oss så er det høy risiko-vilje! Men interessant intervju.
Melding i Hugo. Og ny kommer. Har ikke logget på. Håper jeg får overtegne også!! Spennende min første inngang i emisjon.
Det å kjøpe rundt emisjonskurs virker som en lur ting å gjøre oftere. Ofte med rabatt og mange andre har samme inngang som deg, noe som gjør at salgspresset under emisjonskurs nok er lavt.
Jeg kan ikke se at det har kommet noen melding fra Hugo i dag?
Beklager, jeg surret. Stod opp og såg gårsdagens. Før jeg fikk drukket kaffe vel og merke… hehe
Kan man ut i fra dette tallet på 75% overtegning si noe om hvor mange prosent av det man har bedt om man får i gjennomsnitt? Det er kanskje ikke så enkelt fordi noen har tegningsretter, andre ikke og noen har begge deler. Men et estimat er kanskje mulig?
Holder kursen seg i intervallet som den har vert siste ukene, så blir det gøy
Ser ut som resterende aksjer i første omgang blir fordelt ut på de som har benyttet seg av tegningsrettene og har overtegnet - på en pro rata basis. Deretter vil aksjer som eventuelt er igjen bli fordelt på de som tegnet seg uten retter.
Og hvis det deretter gjenstår aksjer, vil dette bli fordelt ut til garantistene.
" (ii) If not all subscription rights are used in the subscription period, subscribers having used their subscriptionrights and who have over-subscribed will be allocated remaining new shares on a pro rata basis. In the event that pro rata allocation is not possible due to the number of remaining new shares, the companywill determine the allocation by drawing lots.
(iii) Any remaining new shares not allocated pursuant to the criteria in items (i) and (ii) above will be allocated to subscribers not holding subscription rights at the discretion of the Board in consultation with the Manager. The allocation principles will, in accordance with normal practice, include factors such as timeliness of order, relative order size and perceived investor quality and investment horizon. The Board and the Manager further reserve the right, at their sole discretion, to take into account the creditworthiness of any subscriber. The Board may also set a maximum allocation to any subscriber and allocations may be rounded."
For eksempel - hvis man antar at kun de med tegningsretter får aksjer - si at man har 100000 tegningsretter, og overtegner 100%.
Det blir utstedt 20.000.000 aksjer, og emisjonen er overtegnet med 75%, altså overtegnet med 15.000.000 aksjer.
100.000 aksjer*(20.000.000/35.000.000)=100.000 aksjer * 0,57%= 57000 aksjer. Dvs. at vedkommende som tegnet seg for 100.000 aksjer og overtegnet med 100.000 aksjer, sitter igjen med 157.000 aksjer.
Eller er jeg på villspor her?
Håper du får rett, jeg dobbla antall overtegna aksjer på siste dag fordi jeg trodde jeg vil få mindre enn det jeg hadde bedt om. Overtegna med 100% opprinnnelig.
Fasiten er kommet
Allocation of 20,000,000 new shares in the Rights Issue has
today been approved by the Board of Directors. Gross
proceeds from the issue were NOK 30 million.
The subscription period in the Rights Issue in Hugo Games
ended at 16:00 (CEST) on 1 August 2016. At the end of the
subscription period, Hugo Games had received subscriptions
for a total of 35,604,408 new shares, corresponding to an
oversubscription of 78%.
“I am very pleased with the support and backing that we have
experienced throughout our emission” said Chairman Bertel
Maigaard and continued “I truly see this as a great support
towards the company’s communicated strategy”
The Board of Directors of Hugo Games has approved the final
allocation of the shares subscribed in the Rights Issue
based on the allocation criteria set out in the Prospectus
dated 22 June 2016.
A total of approximately 12.3 million new shares have been
allocated to subscribers on the basis of exercised
subscription rights and approximately 7.7 million shares
have been allocated to holders of subscription rights as a
result of oversubscription. No shares have been allocated to
subscribers without subscription rights.
Letters giving notification of allocated new shares and the
corresponding subscription amount to be paid by each
subscriber will be distributed today.
Payment for the allocated shares falls due on Friday 5
August 2016.
The new shares may not be transferred or traded before they
are fully paid and the share capital increase pertaining to
the Rights Issue has been registered and the shares have
been issued. It is expected that the share capital increase
will be registered on or about 11 August 2016 and that the
new shares will be transferred to the VPS accounts of the
subscribers on 12 August 2016.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160803.OBI.20160803S41
Chairman Bertel David Maigaard has through his related
company Paw Capital ApS subscribed 2,500,000 shares in the
ongoing Rights Issue in Hugo Games at a subscription price of
NOK 1.50 per share. Bertel David Maigaard, Paw Capital ApS or
other related parties do not currently own shares in the
company.
Så Bertel får 0 aksjer i emisjonen. Fra ønsket 2.5 millioner til resultat 0 aksjer.
Da kan vi vente et innsidekjøp fra han i nærmeste framtid. Han blir fort rammet av innsidereglene, så han må handle raskt.
Jeg tolker denne som at han har bedt om 2500000 aksjer i emisjonen, og at han ikke har noen aksjer fra før, og da heller ikke nå, siden aksjene ikke er delt ut ennå. Det kan godt hende han får seg noen aksjer i emisjonen. Eller har jeg misforstått noe i meldingen?
Ok, jeg følger ikke så nøye med her. Han kan ha kjøpt seg noen tr. Men ok.
Får håpe han kjøper i markedet nå da
Men sjefen sjøl har ikke bedt om noen!?
Er tegningsretter omfattet av meldeplikt for primærinnsidere på lik linje med selve aksjen?
Sweeeeeet. Jeg får 50k aksjer
Tror jeg må sprette en flaske moselland riesling i kveld
Hvor får du den informasjonen nå?
Jeg fikk også nettopp en mail fra Norne om at jeg får alle de aksjene jeg har bedt om i emisjonen