Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Jeg liker utsagn som dette hvor du framstår som rene spåmannen! :wink:

Jeg vil nå si at det finnes verre ting enn å selge seg ut nå hvis man var med i emisjonen. Da er man ca i null. Det er vel lite triggere framover, så kan vel godt være noen blir utålmodige framover.

Jeg synes Hugo ser ut til å være veldig høy risiko, og er mye mer interessert i f.eks. Stillfront hvor man er eksponert for samme markedet, men til et firma som faktisk går i pluss.

2 Likes

På lang sikt ser jeg at dette er et ok bet, iallefall om man har kost på 1,5. Personlig så fant jeg andre ting å bruke penger på å valgte å vekte ned.

1 Like

Innsidere eier snart så mange aksjer at de får negativt flertall, gitt at de stemmer for det samme. Det vil i praksis si at sammen kan de vekte betydelig for vedtak og beslutninger som tas i generalforsamlinger. Ser ut til at Kølle og Maigaard er 2,22% unna negativt flertall (33%) til sammen (Med forbehold, har ikke offisiell aksjonærliste) Kølle er 3001676 aksjer unna før han utløser tilbudsplikt. Hadde vært greit med noen fler stor eiere.

Hva mener dere om planene de har om å kjøpe opp andre utviklere/pubishere? Burde de heller bruke emisjonsbeholdningen på forbedring av eksisterende produktstrategi og utvikling innad sin egen organisasjon? Lurer på hvem de har i søkelyset ved ev. oppkjøp. Konkurransen i markedet er beinhard/steintøff så hvis man vil bli størst er det nok uunngåelig i lengden.

Hugo har vist god evne til å dra i land avtaler med store navn. Det er bra, men det er dermed ikke sagt at penger renner inn på kontoen. Jeg tror det er begrenset hvor lenge reskinned spill holder tempoet og håper de kan komme opp med noe innovativt som blir en massiv hit og leverer 2x ARPDAU enn hva vi ser hittil.

3 Likes

Eierandelen til Kølle var vel nesten 50% før emisjonen ?

2 Likes

Noen som kunne kjapt oppsumert hva HUGO games er og hvorfor den skal opp / ned i fremtiden? - ser de har falt fra 12 kr til 1,55kr.

Husker når de gikk på børs at jeg tenkte ikke fan om jeg skulle ha noe pga jeg ikke kjente de, ser ut som at det var rett avgjørelse den gang. Men er det potensiale nå?

7 Likes

Personlig har jeg bare testet “ronaldo spillet” og det er forsåvidt et helt greit spill men ser ikke ut som om de klarer å få nok inntekter fra det. De kommer med en del nye spill i Q4(et par av de med samme konsept som kick n run med Ronaldo hvor de bruker sportskjendiser til å markedsføre spillene ) + doodle jump 2 neste år.

EDIT: Jeg har bare hugo på watchlisten min men kan være jeg kjøper litt før q4

2 Likes

Håper alle som følger Hugo vet at Doodle Jump 2 ikke nødvendigvis blir noe av ettersom Lima Sky har tatt seg forbehold om å kansellere avtalen dersom de ikke liker det de ser.

5 Likes

ok, høres ut som at jeg fortsetter å holde meg unna

3 Likes

Med tilgjengelig info pr idag, fra selskapet, så kan det godt tenkes at Hugo aksjen inntil videre kun bør være på watchlisten da den store suksessen enda ser ut til å utebli.
Eg sitter helt rolig i påvente av oppdateringer fra selskapet.
Eg avsto også fra å kjøpe Hugo da dei ble børsnotert, men fant set riktig å delta i emisjonen.

Blir nok flere muligheter til å delta i emisjoner her

Det kan nok bli sidelengs nedover en stund fremover. Men emisjonspenga bør brukes på noe, det var snakk om oppkjøp… Det kan bli en kursdrivende nyhet! I’d rather spend pennies to make dollars, Than spending dollars making pennies. - taleb nassim :wink:

Kan også se historisk på det. Jeg sa [quote=“Morti, post:1182, topic:184, full:true”]
Å selge nå er absolutt det værste tidspunktet å selge på. Enough said…
[/quote]

Og hvis du ser her, siden børslansering så har det aldri vært et værre tidspunkt å selge på.

Det var rett og slett det værste tidspunktet å selge på uansett når på denne aksen du har solgt. Ingen har fått dårligere betalt for aksjene sine enn de som solgte den dagen. Jeg vil ikke være en av den gjengen :slight_smile:

Oi,

:wink:

Virker som et tullefirma. Tror folk faktisk at disse skal gjøre suksess med noe?

Kjøpte vel hypen når de signerte mange sportsstjerner for å promotere spillene sine.
Men så kom en utsettelse på emisjonen, innsidere måtte “tvinges” til å kjøpe aksjer i den, og promo avtalene med sportsstjernene var kun en copypaste av samme Twitter meldinga måned for måned…

Nei, ingen tro på at de skal gjøre suksess

2 Likes

Når ingen tror så skal en kjøpe. Når alle tror så skal en selge.

De lager spill som er helt innafor samme kvalitet som mesteparten av mobilspill der ute. De bruker stjerner i sin strategi for å oppnå oppmerksomhet. Det er ingen garanti for suksess selvsagt, men det øker sjansene. Noen spill treffer bedre enn andre og det er helt naturlig. Som børsnotert selskap så har de gode muligheter for å skafe finansiering for forskjellige spill i fremtiden. I motsetning til flesteparten av spillfirma som sliter med å skaffe finansiering (selv med crowdfunding).

1 Like

Poenget mitt var at i morgen godt kan være et verre salgstidspunkt. Kursen er på vei ned, fordi markedet ikke liker utsiktene. At en aksje er på ATL er ikke er godt tegn!

2 Likes

Hvis det er Funcom så! :wink:

Med Hugo tror jeg det varierer ettersom hvilken investor du spør. Har vedkommende fortid i Funcom-aksjen er det nok bare å kjøpe uansett hvor lavt den går.

Det er ikke et godt tegn, men det beste tidspunktet for å kjøpe. På ATH ser alt flott ut. Da skal en selge. Sånn helt banalt enkelt sagt.

1 Like

Hvis en konsekvent kjøper aksjer på ATL tror jeg det går bedre enn om du konsekvent kjøper aksjer på ATH.

1 Like

100% enig… man tjener faktisk meget bra på det☺