Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Har på følelsen at Hugo drar avgårde på forventninger snart.
Ufattelig mange triggere i nærliggende fremtid og de har varslet at de ikke trenger å hente penger i emisjon.
Dette må vel bety at de tjener penger på det de har?
Mange gode oppdateteringer på mange spill og økt trykk på kjøpssiden i ordrebok.
Kan være emisjonsaksjene nå er omsatt og det er duket for oppgang.
Noen her inne som har troen på Hugo?

Skal vurdere det når de har fått godkjent Doodle jump av Lima sky neste år. Virker som at det er ganske langt unna. Før det tror jeg årsrapport for 2016 blir veldig negativ i forhold til guidingen. Får de ikke godkjent Doodle jump 2 må de tenke nytt for fotball-spillene er i hvertfall bare å glemme. Det har de forsøkt i mange år med Ronaldo.

1 Like

Så du tror ikke triggerene som ligger til grunn overskygger en noe laber 2016 rapport?
Tenker dette allerede er priset inn og at de kommer til å ligge i øvre skikte av guidingen.
Blir spennende å se i hvertfall :slight_smile:

Hvilke triggere? spill som ikke tjener penger?

2 Likes

Har vel sett tilsvarende “triggere” skuffe i 2 år…

hva mener dere, det foregår jo kvaltitetsikret HO hausing, klart aksjen snart tar av, lol

3 Likes

Ja ser det er action på HO :slight_smile: Er det bare vas? Har lastet ned spillene selv og liker de fleste… ser ikke noe grunn til at de ikke skal gjøre kroner på dette… men det er klart det tar tid… har ikke noe tro på bra resultat selv i 2016 men mulig bra inngang nå hvis den går på forventninger… litt ny på aksjer så er jo litt usikker selvsagt :wink:

Vi fremstod vel en smule negative nå, men vi forsøker vel bare å mane til litt sunn skepsis. Historien til Hugo begynte med en amatørmessig børsnotering der noteringskursen ble vurdert til 15kr aksjen av megler, men endte noen kroner lavere. Så fallt den kraftig fra start, og fortsatte fallet helt til ny emisjon ble satt på (var det) 2kr (?).
Så brukte de pengene på å utvikle noen spill ingen kjøpte, før de tegnet dyre lisensavtaler med sportsstjerner som liret av seg en generisk twitter melding annenhver uke…
Kursen falt imidlertid videre…

Nå er nye lisensavtaler signert, men hvorfor skal det funke med Barcelona når det ikke funket med Ronaldo?

Lykke til, men trå varsomt :blush:

4 Likes

Jeg synes det er litt spesielt at den siste utgivelsen, “Ultimate Street Soccer”, ikke er å finne på hjemmesiden deres. Siste globale utgivelse er i følge dem selv “Ronaldo Kick N’ Run”. Ser ut som at det nye spillet ikke er verdt å nevne i det hele tatt.

Når de så brenner 5-6 MDKK pr. kvartal, og var tom for penger før emisjonen, så sier det seg selv at det er ikke lenge før det er behov for en ny emisjon. De hadde også avdrag som skulle betales til Ronaldo, samt forskuddsbetaling til amerikanerne for spillene som skal slippes ut der.

Kan ikke være så altfor mye igjen i kassa her, og de er avhengig av nye inntekter snart.

3 Likes

Hvorfor ble dette send ut som en egen melding?

“We’re very satisfied with the conceptual result of Doodle
Jump 2 and look forward to beginning the actual production
based on the conceptual direction” says Henrik Kølle, CEO of
Hugo Games A/S

Virker som noe man bare tar med i kvartalsrapporten, er det fordi de ikke skal ha kvartalsrapporter de mener det er verdt å sende ut egen melding om dette “business as usual”

Ser absolutt bekymringene. Har tatt et lodd så får vi se… men absolutt worst case 50% tap mot 2-400% i pluss er passelig high risk som er verdt å leve med :slight_smile:
Tror de fleste som er inne i Hugo tenker det samme. Det er high risk, men det er jo det som er spennende.
2% her og 2% der blir fort kjedelig for meg i hvertfall :wink:

Eg skal ikke komme med noe negativt, men da eg valgte å delta i emisjonen, så var med bakgrunn i hva som skulle skje utover høsten, med en del spennende ting, som det viser seg at ikke skjer innenfor den tidslinjen eg hadde regnet med, eller vertfall håpet.
Når Hugo sender ut resultatvarsel i negativ forstand, på en i utgangspunktet lav guiding, så blir man jo passe bekymret for sparepengene sine.

• Eg tror ikke Hugo setter noen ny emisjon før tidligst etter q1, da eg regner med Hugo klarer seg q2-q3 med dagens cash.
    Man regner med nye lanseringer i q1 som skal genere penger, og det kan jo kanskje litt små hype frem mot bl.a Barcelona spillet, og det kan jo komme flere avtaler underveis.

Det mangler ikke på nedlastninger, men det mangler på oms i spillet, og da nedlastninger er gratis, da blir det kanskje litt vannsklig.

SSU er jo en tro kopi av Ronaldo, uansett inntektspotensial, så må eg si meg litt skuffet, da eg hadde ventet noe annet.

Men, eg tror man kan tjene på ha en Lotto her, men ser man på historien fra ipo og frem til nå, så har ikke Hugo vert noe sukses for aksjonærene, enda, eg håper det snur, men det virker vannsklig.

Det skal jo veldig lite til, for at det skapes inntekter, så det kan fort snu

3 Likes

Nedsiden her er ikke 50%, den er 100% .

7 Likes

Hugo er nå er et svært få, kanskje eneste selskapet på Oslo børs jeg tror det er stor sannsynlighet for at ikke eksisterer om et års tid…

1 Like

Det var voldsomt til skepsesime her… har dere brent dere på Hugo tidligere eller ser dere noe jeg ikke ser?
Hvorfor i alle dager skulle de gå konkurs??

Fordi de brenner penger og til slutt er det ikke mulig å kjøre emisjoner for å holde skuta flytende?

Jeg sier ikke at det kommer til å skje, men hvorfor jeg hadde regnet med 100% nedside.

Hvis du først skal putte penger i et firma med mobilspill (og endel andre plattformer), så ta en titt på Stillfront. Tipper de har en oppside på rundt 100% det neste året, mens nedsiden ser rimelig liten ut, ettersom de tjener penger pr i dag, uten noen store lanseringer.

1 Like

Er absolutt en stor oppside, men greien er at det er et selskap som sålangt gjennom hele sin fartstid ikke har klart å gå i pluss.

Det sagt, jeg tror aldri de noen gang har hatt så mye spennende avtaler.

Personling “dummet” jeg meg ut da dette var min første risiko aksje hvor jeg lærte meg fort hva emmisjon var. Mens jeg kjøpte hugo nær 3 kroner foregikk det en emmisjon på 1.50. Da suste jevnt og trutt kursen ned til dette.

Jeg har tenkt og leste igjennom alle rapporter spesielt rundt lanseringer, og noen av hovedpunktene jeg ventet på var blant annet 4 releaser som skulle komme i q4. Nå er det kommet 1 sålangt, en klone av et allerede laget spill Ronaldo kick n run.

Det til tross, akkurat nå tror jeg de bør sette hovedfokus på de nye avttalene. Det virker å være hevet over en hver tvil at de er gode til å få store avtaler. Doodle jump 2 samarbeidet, Barcelona og Real Madrid avtalene viser jo at de absolutt klarer å stelle i stand ting. I tillegg så er kvaliteten på spillene de lager bra. Spørsmålet er bare om de klarer å lage en skikkelig forretningsmodell på de spillene de lanserer. Sålangt så er det der det har skortet.

Derimot om de skulle klare å finne den nøkkelen så tror jeg selskapet har stort potensiale. Likevel, her virker det å være trangt om plassene.

Jeg kommer likevel ganske sikkert til å kjøpe noen lodd i begynnelsen av 2017 når jeg vil tro jeg skal gradvis ut av noen av mine andre risiko aksjer. :smile:

4 Likes

Takk for svar. Nøyaktig hva jeg tenker også… bare det at jeg tror forventningene driver denne opp til et slikt nivå at store deler av oppsiden forsvinner før risikoen er borte.
valgte å gå inn for å få med meg hele turen opp… villig til å ta turen ned hvis den kommer :slight_smile:
Im in it to win it :wink:
Takk for tips angående stillfront. Skal skjekke dem ut*

4 Likes

Copenhagen, December 1st. 2016 - Hugo Games A/S (OAX: HUGO) a
mobile interactive entertainment developer and publisher of
mobile games announces that the production-time of its
upcoming Skateboarding Game featuring Nyjah Huston, Champion
of Street League Skateboarding (SLS) in 2010, 2012, 2014.
2015 and 2016 will be slightly delayed due to conceptual
improvements.

The title’s release was originally set for Q4 2016, but due
to the conceptual improvements the title will be limited to
soft-launch in select territories in Q4 2016 and set for
global release in Q1 2017.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=415327

4 Likes

Tok det fem dager for dem å få sendt ut den meldingen? Rare Hugo…

1 Like