Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Tror en del vil posisjonere seg før meldinger om Doodle Jump osv. nye spill, lanseringsdatoer osv. kommer. Hugo er en aksje som man må sitte klar i. Er så få aksjer at den kan gå 50% på no time. Virker også som vi har en solid bunn på 1,55 synes jeg. Tror denne kan gå på forventing fremover. Vi får se : )

2 Likes

Noen som er inne i denne sommer noen triggere fremover ?

Du får scrolle litt oppover i tråden og lese. Ingenting som har forandret seg i denne.

Tenkte å sette inn noen kroner her utover året for spekulasjon, men må vente litt på at Funcom suser videre opp så det er noe kapital å bruke. De må bare la hver å lansere spill mens Conan Exiles skal lanseres :smile:

Jeg sitter ca 50/50 i funcom Hugo. Tror denne fort kan sprette høyt ved nye lanseringer. Og de kommer som perler på en snor nå håper jeg :slight_smile:

1 Like

Happy New Year on behalf of the entire Hugo Games team!
Thanks for playing our games! Many nice surprises to come in 2017!

La oss håpe dette selskapet får vind i håret nå og prøver seg på noen nye spill i år.

1 Like

Bra omsetning idag :slight_smile:

1 Like

Lastet meg opp til 70k nå. Dette blir pent

Noe nytt som skjer?

Har hugo begynt å rapportere igjen? eller kjører de enda null kvartalsrapporter?

Ingenting endret der så vidt eg har fått med meg, synst i grunn det er litt betenkelig at januar går mot slutten og ikke noe nytt om Barcelona spillet eller andre lanseringer.

Som sagt tidligere, eg tror Hugo kan være bra på inngang der kursen har vert siste tiden, men risikoen for min del for høy, og eg er fornøyd med å tjent på Hugo i høst, ogvil ikke risikere p tape den igjen ( det klarer eg fint i andre aksjer :slight_smile: )

2 Likes

Er kanskje en del som har solgt seg ut av Funcom som beveger seg videre til Hugo? Tenkte ihvertfall på å sette inn noen lodd her selv etterhvert, men må være ute av Funcom først. Akkurat nå så har jeg også lyst til å ha aksjer i Funcom gjennom lansering, men det kan alltid endre seg :smile:

De fleste har vært innom Hugo og forlatt skuta

2 Likes

Ja, jeg er en av de. Men om de klarer å få ut Barca/Real apper uten ny emmisjon så tipper jeg det er penger å hente på hype. Doodle jump 2 kan faktisk også generere penger. Uansett, mye hype her som kan dra kursen opp.

Med den lave omsetning som har vært så er det slik at om halvparten av insidere hadde kjøpt 25 k aksjer hadde den fått brudd opp og stigning var igang :grinning::+1:

1 Like

Problemet er når bare halvparten av disse igjen kommmer seg ut før kursen gruses :stuck_out_tongue:

Sistemann slukker lyset :blush::joy:

1 Like

haha!

Men seriøst, utfordringen med Hugo er at de rapporterte dårlige tall og inntekter, så sluttet de å rapportere. Endel på forumet her tok tap i aksjen før de kom seg helt ut. Men hver enkelt får avgjøre om de har troen, kan jo være hypen rundt nytt spill sender kursen opp.

Doodle jump er jo diamanten i dette caset, skulle barca/real ble bra drar de garantert stordriftsfordeler til andre lag. Jeg tror og velger å stole på Kølle litt til. Konk eller kurs på 10-15 kr.

1 Like

Er misfornøyd med informasjonsstrategien Hugo har valgt. Er jeg blind eller finnes det ingen rapport for Q3 '16? Og likevel skal vi få Q4 rapport 4.April året etter. Dumt med de nye reglene som åpner for rapportering av kun halvårs og en årsrapport. Mindre kommunikasjon mellom selskapet og investorer, lettere å skjule dårligere resultater og utfallet for investeringen kan forandres totalt. Syntes også børsmeldingene holder et latterlig nivå. Hvis jeg ikke tar feil får vi altså ikke vite noen tall før Q4 rapporten kommer, godt over et halvt år etter siste! Ser ikke se for meg tallene blir festelig lesing. Men det blir interessant å se hvordan DAU ligger an. Utsettelsen av N.H Skateboarding var uheldig, men det er på vei og skal lanseres i inneværende kvartal. Sitter igjen med et amatørpreget inntrykk etter å ha oppfattet hvordan de kommuniserer med markedet.

Tviler ikke på at selskapet kan vokse seg stort på sikt, men virker som det er et stykke dit. Pr. dags dato syntes jeg ikke spillene holder mål. Det er ikke selve kvaliteten på spillene som bekymrer meg. Det er fokuset Hugo til nå har hatt på endless runners jeg tror markedet begynner å blitt trøtt på, selvom det har Ronaldo eller Barcelona i tittelen eller som tema. Noe de selv er inne på i melding 12.10.2016. Vil se de lage spill i en annen sjanger også. F.eks “Real Madrid UEFA CL Manager.” Disse avtalene med topp klubber og stjerner mener jeg har stort potensiale.

Men mitt drømme scenario her er at de lager en ordentlig blockbuster som genererer inntekter i stor skala og som gjør Hugo en annerkjent utvikler! ARPU vil nok bedres når DJ2 slippes men dette alene vil ikke være nok i det lange løp. Forhåpentligvis gjør Barcelona spillet det godt med tanke på tilhengerne det appellerer til. Har vi noen kunnskap om hvordan spillet blir? (Endless runner, simulator, sport/soccer osv.) De har kanskje nok driftsmiddler til å dekke kostnader for i år, men om 2017 suksessen uteblir aner jeg fare for emisjon. Det er noen triggere i syne, men ingen som frister meg nok til å bli med i aksjen for øyeblikket. Holdt på å ta noen, men får følge med fra sidelinjen foreløpig. :slight_smile:

2 Likes