Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

For de som lurer på hvorfor det ikke kom Q3 2016, børsen har gått over til europeisk regelverk og lar selskapene bestemme om de vil rapportere hvert kvartal eller en gang i halvåret. Hugo rapporter en gang i halvåret, det sparer de sikkert litt på også.

Kjøpte litt på 1.42 jeg :smiley: Bare for ren trading, selger nok imorgen igjen.

2 Likes

Hmm risikabelt?

Uten risk, ingen fortjening :wink: Føler at kurs under 1.50 er bra hvis man ser på aksjens bevegelse siste måneder. Skal ikke langt opp før jeg selger, avsluttet jo allerede idag på 1.53 som er rundt 4 lapper avkastning allerede :stuck_out_tongue:

2 Likes

Eg tror Hugo vil gi bra avkastning, for dei som tørr.
Etter at eg strammet inn på min risikovilje, så passer dessverre ikke Hugo for meg, slik selskapet nå fremstår

3 Likes

Well done! Helt enig med deg der. Dette virker å være en utrolig god inngang. Den pleier å flyte over Emmisjonsnivået gang på gang.

1 Like

Frem til neste emisjon…

1 Like

Mja, kan alltid være uheldig, men som trade å få kurs 1.42 på Hugo vil jeg anse som bra. De fikk vel inn omkring 36 millioner ved forrige emmisjon. Vet ikke hvor mye penger de brenner nå, men forhåpentligvis får de ut doodle jump 2 før kassa er tom.

og du får bare vite hvor mye cash de brenner en gang hver 6. Mnd

Veit det er mange her som håper dette skal bli neste zynga/rovio etc, men det krever litt mer enn hva Hugo har vist etter to emisjoner og haugevis med kjendisavtaler.

1 Like

Tar en funcom og legger inn kjøp på 0,55

5 Likes

Hmmmm, Hugo hadde ca 1MDKK i cash før emisjonen, og fikk inn 24MDKK når utgifter til emisjonen var trukket fra. På det tidspunktet hadde de et lån på 4MDKK til en aksjonær i selskapet. Dvs. at de satt kanskje igjen med 15-18MDKK når emisjonen var utført i august.

I Q2 hadde de et driftsresultat (etter nedskrivninger) på -6,5MDKK.

Hvor i alle dager tar de pengene fra hvis de nå har nedskrivninger på 30MDKK? Nytt “kortsiktig lån” fra aksjonær Henrik Kølle?

Helt enig med deg der. De har ikke truffet sålangt. De trenger en bedre business modell for å tjene penger på spillene sine. Det de derimot er helt utrolig gode på er å få avtaler. Dersom de klarer å fikse problemet med inntjeningsmodellen og lært fra tidligere feil så vil jeg påstå det fortsatt er håp. I tillegg så vet vi at Doodle jump 1 var en stor suksess, og dersom de klarer å gjenta denne sukessen med Doodle Jump 2 så kanskje de kan dra inn litt penger der og.

Å være langsiktig her er helt klart risiko, men også høy reward dersom de lykkes.

Jeg synes fortsatt 1.42 er en utrolig bra inngang. Jeg tror ikke den hadde vært mulig uten Funcom sin braksuksess. Jeg var selv en av de som solgte Hugo Games i dag for å få mer penger i Funcom. Solgte derimot fra start og klarte å få 1.57.

1 Like

Men avtalene har ikke gitt sen store inntjeningen, enda vertfall.

Håper Hugo lykkes, kjenner flere med passe store beholdninger der

1 Like

Jeg er helt enig. Det eneste vi har av info fra siste børsmelding er at de nå har funnet en bedre modell for inntjening. De har ikke sagt noe om hvordan den er eller hvordan de skal få det til. Jeg er helt enig i at Hugo Games har ikke enda bevist noe om at de har funnet formelen på dette.

Avtalene har vel kun kostet de penger så langt?

Dette er definitivt en høy risk aksje, men jeg klarer ikke å se at dette er selskapet som skal kunne gi stor reward.

1 Like

Det er profilering og målgruppe etter min mening. Enormt mye interesse rundt fotball og de har funnet verdens beste fotball klubber. Det ser jeg helt klart på som et veldig stort pluss.

Dersom de f.eks. lager et manager spill som fenger stort publikem med en bra inntjeningsmodell så vil jeg påstå at inntektspotensialet er svært stort. Likevel, hjelper ikke om de ikke klarer å finne nøkkelen til å kunne tjene penger på spillet.

Nuvel… det eneste de fikk av profilering av Ronaldo avtalen var en kort artikkel på e24 og noen daffe copypasta twittermeldinger fra Ronaldo.
Så var det vel noen avtaler med NFL spillere det ikke ble noe mer av, Barcelona avtale uten resultater og nå altså Arsenal.
Ingen av disse har generert kroner.

You can’t polish a turd

1 Like

Barcelona avtalen er uten resultater fordi det er er under utvikling. Ronaldo spillet ble lastet ned over 5 millioner ganger. Dersom de hadde hatt en bra business modell så ville det vvært bra potensiale i inntekt. Nå har de erfaring fra dette og om de bruker denne bra og finner bedre løsninger for inntekter på spillet så mener jeg fortsatt potensialet er der.

Sett mythbusters? De polerte en bæsj, blank ble den

3 Likes

Tror jeg lar dette ligge. Ønsker deg lykke til. Vil råde deg til å lese halvårsrapporten med lupe.

1 Like