Jeg har lest det. Er en liten stund siden, men er fullt klar over historikken. Selskapet har ikke hatt et år med overskudd siden etablering. Er høy risiko, men hvis de lykkes med å tjene penger på brukerne til spillene sine så er det gode muligheter.
Faen ass… klarer ikke å la være
Ja HVIS de lykkes, så blir du sikkert steinrik.
Men jeg klarer ikke å forstå hva som gjør at du tror de skal klare å lykkes?
Det der vikingspillet skulle først bli en suksess, helt stille…
Hugo troll racer… helt stille.
Ronaldo… helt stille…
Men såklart… NESTE gang lykkes de helt sikkert
Fra siste melding 27/1 kommer det 5 spill i 2017:
-
Skateboarding game with Nyjah Huston. Nyjah will be
joined with his friend and American rapper, Lill Wayne, with
whom Hugo Games have signed a contract, so that his songs can
be used as soundtracks in the game. Included in the agreement
is also the right to use Lill Wayne for marketing purposes
related to the game. -
Doodle Jump 2(working titles). As stated in earlier
press releases the game has passed a major milestone as the
prototype has been approved by Doodle Jump licensee, Lima
Sky. It is Hugo Games expectations that this very productive
cooperation will continue towards the release of Doodle Jump.
As stated in earlier announcements the release of the game is
subject to final approval by Lima Sky. -
Soccer Player (working title). Having succeeded in
gathering some of the world’s biggest football clubs and
having included access to their social media channels for
marketing purpose, it is Hugo Games expectations that this
game will earn its rightful place among tier-1 football
games. -
Hugo Nordic (working title). A new sim/farm category
game where the company’s vast experience from making and
updating Hugo World are taken into all aspects of the
development. -
New Match-3 game (no current title). Knowing that the
company’s first Match-3 title, Hugo Flower Flush did not
achieve the success expected, the knowledge collected and as
well as the match-3 game engine developed makes it
considerably easier, cheaper and faster to make a second
Match-3 title. This makes in highly relevant with a new game
in this potentially very attractive category. Development has
been initiated.
Once the above games have been globally released…
it is Hugo Games’ clear expectations that the company will become a cash-flow positive company
,and thereby fulfilling part of the
longterm vision.
Så planen er veldig bra.
Hehe Jeg har aldri sagt at jeg tror de skal lykkes. Jeg aner ikke. Jeg bare mener at dersom de lykkes så kan det gi god avkastning. Arsenal, Real Madrid og Barcelona har enorm fanskare. Dersom de klarer å lage et spill folk blir hekta på og som genererer inntekter så kan det bli mye penger av det. Det er min mening. Hvor sannsynlig det er virker for meg ekstremt vanskelig å vurdere så lenge de ikke har kommet ut med noe rundt hvordan de endrer business modellen til å generere inntekter og heller ikke noe om hvordan spillene blir. Jeg prøver å være ærlig på dette.
Beklager at jeg bruker opp masse av tiden din Fenriz
Har dere lest prospektet på den opprinnelige IPOen? Og på påfølgende emisjoner?
Det er slående likt planen og forecastingen som dere referer til her.
Hvis dere ikke har gjort det, så anbefaler jeg at dere titter igjennom. Tror dere får en bedre forståelse av min skepsis etterpå
Du bruker ikke opp tiden min. Jeg vil bare mane til varsomhet rundt Hugo som investering.
Som tradingobjekt så kan det kansje være passende. Usikker på volumet i denne nå…
Hugo har guidet veldig optimistisk hele tiden, men ikke levert. Nå liker jeg at de prøver seg på et skikkelig fotballspill, men de har mye å bevise.
Ja, absolutt. Her er det lytte/tradepost som gjelder. Vil heller ikke anbefale denne som aksje hvor en legger en større andel av porteføljen sin. Høy risiko.
Jeg liker aksjer som svært få har troen på, sånn som Funcom var en gang i tiden for ikke såå veldig lenge siden Eller selskaper som WR Entertainment
<3
Sitter å summerer tapet på HUGO. totalt kr 16611 kr er tatt i tap. Ute nå.
Puttet siste salg i FUN
På store spillselskaper er aksjekursen ofte ganske begrenset om man har hatt suksess. Å kjøpe Hugo nå er som å kjøpe Funcom på 0,5kr. Potensialet og risk går hånd i hånd. Det pleier å lønne seg å være tålmodig når man venter på noe godt.
[quote=“tswbeta, post:1557, topic:184”]
Potensialet og risk går hånd i hånd. [/quote]
Uenig
Sist jeg sjekka hadde ikke Hugo gjennomført en utskifting av ledelse og strategi slik som Funcom. Et finansiert Funcom med fokus på spill til 55 øre = no brainer. Risikoen en tar i Hugo er særdeles høy.
Er det ikke mer som å kjøpe Funcom på 2,50kr før emisjonen?
Er nok mer som 0.8 - 1kr før emisjonen.
Tror du glemmer Funcoms historie fort nå : ) Tenk tilbake til etter TSW, før launch av LMO, etter LMO og kursens bevegelse. Potensialet og risk gikk hånd i hånd. Dvs. når MCAP er som lavest og man venter på nye spill som kan gjøre det bra er potensialet høyest. Er ikke mer avansert enn det, men det krever jo tålmodighet og vilje til å ta litt risiko og det er jo ikke for alle.
Husk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lima.doodlejump&hl=no
har 50-100m downloads på Android alene.
Funcom sin historie er jeg godt kjent med
Christian skrev det på en bedre måte litt over her
Forskjellen er at Hugo gjemmer alle tallene sine, DET stinker… risken i hugo er MYE MYE større enn den var i funcom på det dårligste.
Tallene kommer hvert halvår. Hugo har ikke store lån og penger nok på bok til drift 2017 og kanskje 2018. 5 spill som skal lanseres i år. Skal være cash positive ved årsslutt. Ser ikke helt hva du mener?
Hvor har de fått tak i penger til drift i 2017/2018? Det har de ikke og de er avhengig av nye penger, sannsynligvis innen kort tid.
Største eier vil nok imidlertid trygge driften framover, så jeg sier ikke at det er muligheter for å gjøre seg gode penger her. Men de skriver ned de eksisterende spillene sine med 30 millioner, og det har de i utgangspunktet ikke penger til.
De hadde emi i sommer.