Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Jeg vet, men den ga dem bare 24 millioner, og på det tidspunktet hadde de lånt penger av en aksjonær (sannsynligvis Henrik Kølle). Hvis dette ble betalt tilbake etter emisjon, var de nede i 20 millioner. Og det er snart gått et halvt år siden da, og da har de brent 10 millioner til hvis de har fortsatt i samme stil som før. I tillegg vet jeg de hadde et avdrag igjen å betale til Ronaldo, samt forskuddsbetaling til de amerikanske stjernene.

Greit nok at nedskrivningen ikke vil påvirke cash direkte, men den sier jo litt om hva spillporteføljen har hentet inn av inntekter i perioden, og hva de kommer til å hente inn framover.

Men jeg er enig i at inngang nå er fristende med tanke på planene framover, og da særskilt Doodle Jump 2. Vurderer inngang selv, men det blir ikke med så mye for vi er avhengig av at de treffer med noe i 2017.

1 Like

Jeg er ikke inne i denne aksjen, jeg er “inne”. Som sagt skal jeg trade og store muligheter for at jeg trader meg ut allerede idag :smiley:

Tror det kan være smart å laste i desse dager, for så å selge på rallyer som vil oppstå etterhvert som nye spill blir lansert.
Kommer ikke Barcelona spillet nå i nær fremtid ?
Problemene vil oppstå om det kommer nye utsetlester eller Evt at heller ikke sei nye spillene levere cash, Hugo har maks penger ut 1H, uten at sei innen den tid klarer å prestere, så blir det dumping emisjon

100kr på at det kommer griseemmisjon her, køle deltar stort. Alt ligger til rette for det.

1 Like

Satt å fundertep å Hugo igår, Jeg tror følgende skjer.

Mr kølle deltok ikke i forrige emmisjon. Forrige emmisjon gikk i hovedsak til gjeld og den massive nedskrivningen de nettop gjorde. Så Hugo har behov for mer penger.

Det er to scenarioer som er sansynlige.

1. Lån fra kølla.

2. Ny emmisjon med lav kurs hvor kølla deltar stort.

Emmisjon passer veldig fint da de har god pipeline som definitivt vil dra opp kursen. Tror vi kan få et Black thursday fenomen som endel her inne opplevde i funcom.

4 Likes

Det jeg og har tenkt her. Komme inn på femtiøringen kanskje

Jeg vurderer å delta i en evt emmisjon. Tror den kan bli lav. kanskje lavere enn 50øre.

Ute igjen nå @holmes så du kan slutte å bekymre deg :wink: Sa jeg skulle trade. Kjøpte igår på 1.42 og solgte idag på 1.50.

3000kr rikere :stuck_out_tongue:

Ser det er flere som ønsker å være med i emisjon, da må dere vel også eie aksjer først?

3 Likes

Blir garantert rettet emmisjon med rep emi etterpå.

Hvis du var Kølle ville du gjort det nå eller etter at du har sluppet nytt spill og nyheter om lanseringsdato for nytt spill?

Om jeg var kynisk nok ville jeg kjørt emmisjonen iforkant av de nye spillen ( målet vil jo være å få mest mulig aksjer selv). Så gruser man kursen og får en massiv oppeside i det de slipper nye spill. Basically en klassisk slakt av småsparerene fordi alle store er solgt ut.

Bare litt tilsalgs for 1,50 nå :slight_smile:

3 Likes

Er det dine ? :wink:

1 Like

Mine ble solgt på forrige melding og fikk en fin reise fra 2,9 til 5,37 i Fun. Nå ligger de trygt på konto :slight_smile:

2 Likes

Launch Q1-Q2 ?

Credit Suisse Securities Selger 175k idag, har dei vert å solgt tidligere her, altså nå i senere tid ?
Antar det kan dreie seg om emisjonsaksjer, av noen som mister tolmodigheten.
Kan fort stå ovenfor en kjempeskrell i Hugo aksjen, dersom det viser seg nå at det blir første mann ut prinsippet.
Ingenting av det vi ble forespeilet ved emisjonen, har skjedd, bare utsettelser og enda mer nedrskrivelse, pengeboken nærmer seg tom.
Så sant det ikke kommer snarlig good news fra Hugo, eller at det plutselig skjer noe på inntektssiden i eksisterende spill, så tror eg vi stadig nærme oss en dumping emisjon i Hugo.

På en anen side, kommer det positiv mld, så kan det bli russiske prosenter.
Men det hjelper lite med avtale om spill, nå må spillene komme ut, å gi inntekter fra første stund, ellers blir det ett trist kapittel.
Huff…14kr her, eller var det 12, ved ipo ? Jeeeesus

2 Likes

Jeg legger også merke til mange kjøp av HUGO, så jeg legger ikke dette selskapet helt på is enda. Mener også at Hugo Games er relativt nye på børsen, så vi må nok gi dem litt flere sjanser til å lykkes enn vi har gjort til nå.

Eg mener at selskapet er av interesse, men usikker på risikoen.
Aksjen har høyt potensial på rette mld, men hva med feil mld ?
Trodde det skulle komt ut Barcelona spillet snart ?

Arsenal, Real Madrid og Barcelona signerer ikke avtale med et selskap som bare er tull og på vei ned i søppelbøtten :wink: Finnes MANGE selskaper som lager mobile spill der ute, som også er mye mer kjent enn Hugo Games.

Tjo, men med mindre klubbene kommer med up front betaling, så vil likevel selskapet slite med kontantene sine, med mindre det blir nye lån fra Kølle eller andre ?
tror ikke det er så viktig for klubbene hvordan dette går liksom :smirk:
Men ikke missforstå, eg håper selskapet lykkes, og eg fult klar over at rette mld her fort kan dra kursen 50%+, men det gjelder jo gjerne u begge retninger.
Kan godt være eg kommer innom med en lottobong, får se litt, foreløpig presses kursen nedover