To-siders artikkel i dagens Finansavis gjorde litt utslag. Her er flere tall.
Alle 3 båtene er sluttet rundt 100k i følge VLCC fixtures og avisen.
Hvor langt tidsrom blir VLCC typisk sluttet for?
Ca 45 dager for en rundtur AG-Østen.
Veldig det vi skulle få det, men det er vel god støtt på 29 så mulig den skal testes
En av ADS sine VLCC er ferdig med oppdraget i dag, oppdatert for en times tid siden. Åpner det opp for nytt oppdrag rundt dagens rater tro?
https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:753075/mmsi:636011434/vessel:ADS%20STRATUS
Edit, nærmer seg for VLCC nr to også :
https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:753038/mmsi:636011328/vessel:ADS%20SERENADE
Dette legger en demper på utbyttebetalingene i de første kvartalene:
Cash Sweep – from and including Q1 2020, all liquidity above the Minimum Liquidity (defined as 10% of Financial Indebtedness), on a quarterly basis is paid as prepayment of the New Loan up to a maximum amount of USD 250,000 per vessel per quarter. Applied until outstanding loan balance is USD 30 million.
Dividend Amortization – whereby 50% of any dividend exceeding USD 2 million per quarter, USD
4 million per half-year and USD 6 million per annum is applied towards prepayment of the New Loan. Applied until outstanding loan balance is USD 27 million.
Any amount paid for a quarter under the Cash Sweep mechanism shall reduce accordingly the prepayment obligation under the Dividend Amortization clause.
Hvorfor så labert om denne???
Nå når renta er lik. Null… Må det jo være ok med 50% utbytte årlig
Er ikke så mye å snakke om. Selskapet tjener penger, betaler utbytte. Verdsatt som en gammal brukt tennissokk. Bare å sitte i ro
Tror ikke det er så mange av oss som er investert her. Heftig regnestykker i ADS, nå skal jeg bare sitte til 2022 tenker jeg, og satse på decent rater. Med breakeven på 15-17k USD per dag tror jeg det blir en fin reise
Tjener jo Sinnsykt med penger om dagen.
Er denne virkelig så bra som det ser ut??
Nå går vel Page og Serenade på lave kontrakter, type 20 K$ per dag, spørsmålet er jo hvilke rater de klarer å få når de skal ha ny fixture om 2-3 uker
Noen kursmål på adsc?
Hannisdahl/Cleaves har vel 58/59.
Hvorfor holdes raten hemmelig??
Fortsetter vi nordover i morgen💥