Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Agasti ett spennende case? (AGA)

Har sittet en stund i AGA gikk inn på 1,44, Dette selskapet har jo en brokete fortid men det er satt av penger i Q4 til forliket mellom acta (tidligere navn) og klagerene dette skulle ha vært ferdig 30,06 i år men fristen er blitt utsatt dette fører jo til noe usikkerhet bla. er det satt av nok penger. Ledelsen har jobbet hardt med omstrukturering av selskapet, ryddet opp i gammel “moro” og begyndt å komme med posetive Q regnskap. Hvis dere går inn på hegnar på Agastis fremtid og ser nesten helt til sist i tråden ser dere at spennende ting foregår. Vet ikke nok om dette ennå og de involverte partene sier “ingen kommentar”

1 Like

For de som ikke gidder å google: agasti.no

Jeg har kjøpt litt her sjøl de siste ukene. P/E er lav og aksjen ser billig ut.
Samtidig ble jeg plutselig usikker på om P/E kan brukes på samme måte i et forvaltningsfirma som i en hvilken som helst produksjonsbedrift? Noen med noen vekttall fra BI som vet noe om dette? :slight_smile:

1 Like

Skulle gjerne gjort det Onns men bruker altfor mye tid på nettet for tiden :wink:
Bare ment som et lite tips fra meg angående AGA om det er vært en inngang det får dere avgjøre selv andre kan jo også vektlegge ting annerledes enn jeg gjør kursen kommer fra rundt 1,85is og falt ned til 0,85 dette skjedde på forholdsvis kort tid, den har nå kommet opp grunnet posetive Q mener selskapet har potensiale til adskillig høyere kurser enn det vi ser i dag. Hilsen Halling

1 Like

Joda Agasti var spennende.

2 Likes

Mye god info om Agasti i denne tråden, dere trenger ikke lese lenger tilbake enn 22/7, der var da handelen ble annonsert.
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2276275

Tar frem igjen denne, Q2 på onsdag. da Q1 ble lagt frem gikk kursen fra rundt krona til ca. 1,45, dette kvartalet har vi fått avtalen med Blackstone som tok kursen til 1,95. Fremdeles meget rimelig priset, hva kommer Christian Dovland og Jørgen Pleym Ulvenes til å servere oss denne gang? Jeg har satset på att den nye ledelsen har fortsatt sitt gode arbeid og at både ledelsen og aksjonærene nå får betalt for snuoprasjonen som har pågått i Agasti. Lastet opp mere forrige uke, da jeg tror att når Agasti først har fått til noe med Blackstone kan det fort bli mere. Dette trenger jo ikke skje i nærmeste fremtid, men kommer de neste Q inn på linje med Q1 vil jo det alene dra kursen godt oppover, gjør jo ikke noe heller att det tikker inn 0,80 øre inn på konto i slutten av Q3.

1 Like

Jeg kjøpte litt mer idag tidlig. Regner med den skal opp på onsdag. Jeg gjetter at resultatet fra Q2 blir omtrent som Q1.

Jeg fylte på noe i dag også 1,95 snitt på 1,56 kommer Q2 greit inn er jeg spent på hvor høyt vi går. Tror flere venter med inngang til etter Q2 for å få endelig bevis på att skuta er snudd. Jeg satser på att vi får ett godt Q og tror det er lurt å være inne før. “Glemte” første potten min på 1,44 derav endring i snitt :blush:

Ikke så mye action i Agasti idag.

Er bare en liten irriterende freselyd der liksom…

Den irriterende freselyden ga oss 5 øre i dag :grinning: Hva skjer i morgen ? ganger vi 5øringen med 10… Time will show.

limer inn denne fra HO her skriver Tony t følgene:
Jeg skal dit i morgen sammen med flere spennende investorer…og ha møte med ledelsen etter presentasjonen. Dette blir spennende. Slik jeg ser d er det latterlig billig. 91 mill i cash,250mill fra blackstone,110-140 mill i transaksjonsfee tilsvarer ca 450mill give and take. Det er 1.5kr av mcap. Md 35mrd i forvaltning og over 60 mill i recurring revenuel er dette altfor billig. I tillegg får acta kunder frigjort masse penger som de kan co investere sammen med blackstone i fremtidige dealer. Dette kan lekende lett være en aksje nord for 4kr snart. Og nå allt annet legges ned blir dette et rent forvaltningselskap som skal vokse. Her kan d bygges verdier sten for sten.,ulvenes var min sjef i first securities noen år siden. Og er det noe han kan er det og selge til god pris. Swedbank betalte over 1mrd for first noen år siden. D var meeeget høye multipler…heng på. Spent i morgen.

1 Like

Blir spennende i morgen. Nå har jeg 1/3 av porteføljen min i aga, snitt på 1,65. Ser ikke på det som helt usannsynlig at den stiger 50 øre i morgen faktisk.

Hjalmar, to femøringer så langt :wink: trodde faktisk at vi skulle høyere men jeg er long her så vi får ta tia til hjelp her.
Limer inn denne fra Pilote HO:
Kommer fra møtet med Agasti nå. Etter presentasjon og svar på spørsmål fra Jørgen er dette en liten rapport fra meg.

  • Han er veldig fornøyd med utviklingen og har levert på alt de annonserte på samme tid i fjor
  • Kostnadene vil fortsette ned. De godt over 100 mennesker ved utgangen av Q2 - i dag er de 95.
  • Utbytte kommer i Q4. Teoretisk 85 øre per aksje, i praksis noe mindre - et lite fratrekk for avvikling av gammel virksomhet
  • Er veldig positiv og spent på merbutikken som samarbeidet med Blackstone kan generere
  • Det ligger litt i kortene at Blackstone vil kjøpe seg ytterligere opp (min kommentar) da denne strukturet representerer Blackstone sin tilstedeværelse i Norden
  • Markedet til Agasti er fantastisk om dagen, lave renter gjør at store mengder kapital allokeres til asset med trygg avkastning - typisk eiendom
  • Av 4000 saker i Sverige (Lehman Brothers) er det nå bare 12 igjen. Disse er ikke avklart men utgjør i sum ingen risiko for selskapet lengre
  • Generelt meget god aktivitet på meglerbord
  • Transaksjonsinntekter på 43 mill i Q2 inkluderer engangs-fee for salg av fond
  • Recurring revenue utgjør nå nesten 100% av faste+variable kostnader, dette bildet vil se enda bedre ut etter ytterligere kostnadsreduksjoner
  • Cash: 100m (konto)+250m(Blackstone)+100m(66% av honorar)=450m
  • Utbyttepolicy er mest mulig ut til aksjonærene, det nye virksomheten trenger ikke store kapitalbuffere lengre

Min kommentar: Med en justert EBIT på 30m for kvartalet har nå Agasti en fart på over 100m på bunnlinjen per år. Med Cash på 3/4 av MCAP, over 100m på bunnlinjen og potensialet Blackstone representerer så er min analyse: Sterkt Kjøp.

Aksjen har gått mye i det siste(børsvinner?) så man må regne med gevinstsikringer og litt opp og ned, men jeg er villig til å gjøre et bett på at aksjekursen er vesentlig høyere om et år enn den er nå.

1 Like

Trodde den skulle stige mer idag sjøl. Men det ser jo bra ut uansett da. Kanskje den stiger mer i dagene som kommer også, når folk får fordøyd tallene litt.

Nærmer seg tre femører nå :grinning:
Edit: nesten fire femører nå

2 Likes

Noen kjøpte/solgte 1,44 mill aksjer til kr 2.18 klokka 9.36 idag. Hva var dette? Innsidesalg/kjøp??

Kjøper var “Non member” og selger “Fondsfinans”.

Aner ikke prøver å sjekke.

Det betyr vel at det er en handel internt innenfor meglerhuset, altså Fondsfinans.

Jepp, ser sånn ut. Men betyr ikke dette at det er noen som har kjøpt og solgt?